Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 13:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1980-1988 Tatra 623 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post 1980-1988 Tatra 623
Image Wikipedia.org
Image
Image CzerwoneSamochody.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image AutoArchiwum.blogspot.com

Samochód ratownictwa techniczno-medycznego produkowany na bazie Tatry 613, w latach 1980-1988 powstało 6 egz. Na potrzeby Grand Prix Węgier w 1988 r. jeden egzemplarz T623R wyposażono we wzmocniony silnik 3,8 L o mocy 304 KM.
AutoArchiwum.blogspot.com napisał(a):
Historia pojazdu na szybką pomoc techniczną i medyczną w wyścigach samochodowych sięga roku 1977, kiedy to były zawodnik Cyril Svoboda zmodyfikował swoją Lancię Beta dla potrzeb ratownictwa i asysty podczas trwania wyścigu. Pomysł zrodził się w głowie dziennikarza sportowego Karla Hrubce, a zainspirowały go wyścigi zachodnioeuropejskie, gdzie tego typu pojazdy były w powszechnym użyciu. Zmodyfikowana Lancia Beta pewnego dnia odegrała ważną rolę w uratowaniu polskiego zawodnika, za co warszawska FSO przekazała czechosłowackiemu NAREX-owi (system ratownictwa w wyścigach) samochód FSO Polonez 1600. Stopniowo jednak odczuwano potrzebę rozszerzenia floty o mocniejsze pojazdy. Jedynym kandydatem do tego typu zadań u naszych południowych sąsiadów była Tatra 613. Niestety pozyskanie tych samochodów okazało się niebywałym problemem, ale w końcu udało się pożyczyć z fabryki dwa egzemplarze (umowa sporządzona była na okres 2 lat), które zostały przerobione zgodnie z wytycznymi NAREX-u.

Modyfikacje obu pojazdów były tak zaawansowane, że zdecydowano się na osobne oznaczenie: Tatra 623 (zamiast 613). Auto przeszło wszelkie badania homologacyjne z sukcesem, co przyczyniło się do pozytywnej opinii i decyzji o wprowadzeniu oficjalnie do oferty Tatry nowego modelu: 623. Zadaniem nowego pojazdu była również szybka akcja gaśnicza. W tym celu auto wyposażono w zbiorniki na 3 różne substancje gaśnicze oraz układ natryskowy zdolny gasić obiekty oddalone do 10 metrów. Ponadto na pokładzie samochodu były 3 komplety kombinezonów zdolne chronić ratowników od ognia przez 3 minuty oraz zestaw pomocy medycznej. Do komunikacji z centralą służyła zamontowana radiostacja.


Dane techniczne
Producent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja
AMK Narex
Okres produkcji: 1980-1988
Wyprodukowanych: 6 egz.
Silnik: typu 613 E1, widlasty o kącie rozwarcia 90°, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem (T623)
typu 623, widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem (T623R)
Układ zasilania: 2 dwugardzielowe gaźniki Jikov 32-34 EDSR (T623)
Kolejność zapłonu: 1-3-6-2-7-8-4-5
Pojemność skokowa: 3495 ccm (T623)
3,8 L (T623R)
Średnica cylindra: 85 mm (T623)
Skok tłoka: 77 mm (T623)
Moc maksymalna: 165 KM (121,4 kW) przy 5200 obr./min (T623)
304 KM (224 kW) (T623R)
Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm przy 2500 obr./min (T623)
Długość: 5057 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1505 mm (pusty)
1440 mm (przy pełnym obciążeniu)
Rozstaw osi: 2980 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1520 mm
Prześwit: 160 mm
Masa własna: 1690 kg
Ładowność: 470 kg
Masa całkowita: 2160 kg
Prędkość maksymalna: 190 km/h (T623)
Średnica zawracania: 12,5 m
Wyposażenie: gaśnica halonowa, gaśnica proszkowa, 6 przenośnych gaśnic halonowych, kombinezon ochronny, sprzęt do rozcinania metalu, apteczka pierwszej pomocy, respirator, radiostacja


(C) Wikipedia.org
CzerwoneSamochody.com
Flickr.com
AutoArchiwum.blogspot.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 19.08.2023, 13:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018