Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

Tatra 613 RZP

Sob, 19.08.2023, 15:56

Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image
Image Tatra-Club.com
Image CzerwoneSamochody.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image AutoArchiwum.blogspot.com

Sanitarka zbudowana na bazie wydłużonego podwozia T613-3, z zabudową specjalistyczną zakładów w Brnie.
AutoArchiwum.blogspot.com napisał(a):Końcem lat 80tych było już jasne, że czechosłowacka służba zdrowia potrzebuje samochodów nowocześniejszych aniżeli wysłużone Skody 1203 (później znane jako TAZy 1500). Wtedy to pojawił się pomysł zbudowania karetki pogotowia na bazie Tatry 613-3. Prace nad tym pojazdem współfinansowała czechosłowacka ubezpieczalnia - Ceskoslovenska Pojistovna (stąd na boku każdego egzemplarza napis Pojistovna Lidem - ubezpieczalnia ludziom), a wykonywał je zakład specjalistyczny w Brnie. Samochód został gruntownie przebudowany: rozstaw osi wydłużono aż o 540 mm, a tylną część nadwozia zbudowano od podstaw. Zmiany te wymusiły także wzmocnienie tylnego zawieszenia. Należało też poprawić wentylację i ogrzewanie, dlatego zamontowano dwa niezależne urządzenia grzewcze, klimatyzację i dodatkowe okno dachowe. Kierowca i pasażer byli oddzieleni od części medycznej przegrodą z okienkiem. Nosze natomiast ułożone były na silniku, który tak jak w bazowym modelu znajdował się z tyłu. Ściany nadbudówki były wykonane z blachy, natomiast dach z tworzywa sztucznego. Z tworzywa były też wewnętrzne panele (powierzchnia musiała być zmywalna), a do wygłuszenia i izolacji całości zastosowano piankę poliestrową. W nadbudówce przewidziano klapę (z tyłu do wnoszenia pacjenta na noszach) i drzwi z prawej strony (dla lekarza). Pojazd napędzany był standardowym silnikiem 3.5 V8 chłodzonym powietrzem, co i tak w porównaniu z dotychczasowymi Skodami 1203 było krokiem milowym. Model ten nazwano Tatra 613 RZP - od słów Richla Zdravotnicka Pomoc (szybka pomoc medyczna).

Dane techniczne
Silnik: typu 613 S, widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: 2 dwugardzielowe gaźniki Jikov 32-34 SEDR
Pojemność skokowa: 3495 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 77 mm
Moc maksymalna: 168 KM (123,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 3300 obr./min
Długość: 5530 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 2310 mm
Rozstaw osi: 3520 mm
Rozstaw kół przednich: 1500 mm
Rozstaw kół tylnych: 1500 mm
Prześwit: 210 mm
Masa własna: 2280 kg
Ładowność: 380 kg
Masa całkowita: 2660 kg
Instalacja elektryczna: 12 V, akumulator 120 Ah


(C) TatraPortal.sk
Tatra-Club.com
CzerwoneSamochody.com
Flickr.com
AutoArchiwum.blogspot.com
Wyślij odpowiedź