Toy-Islands.fandom.com/wiki
Tatra-Club.com
Valka.cz
Prototyp dużej amfibii gąsienicowej, ukończony w grudniu 1954. Testy prowadzono od stycznia do września 1955. Po wprowadzeniu poprawek ponowne testy od marca do września 1956. Chłodnica pochodziła z czołgu T-34-85, a sprzęgło z Tatry 111. W przedniej części pojazdu zamontowano wyciągarkę o uciągu 6 t z liną o długości 50 m.
Dane techniczneProducent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja
Prototyp: grudzień 1954
Inne nazwy: VOŽ
Liczba miejsc: 2+10
Silnik: typu W-2-34, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony wodą
Moc maksymalna: 500 KM (368 kW) przy 1800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 2200 Nm przy 1200 obr./min
Długość: 8700 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość: 2700 mm
Prześwit: 500 mm
Masa własna: 16 000 kg
Ładowność: 4000 kg (na lądzie)
7000 kg (na wodzie)
Pojemność układu chłodzenia: 107 L
Pojemność układu smarowania: 85 L
Podwozie: 7 par kół podwójnych, koła napędowe z przodu, napinające z tyłu pojazdu
Szerokość gąsienic: 550 mm
Wyciągarka: o uciągu 6 t, z liną o dł. 5 m
Prędkość maksymalna: 55 km/h (na drodze)
16,8 km/h (w terenie)
10,2 km/h (na wodzie)
Zdolność pokonywania wzniesień: 41°
(C) Toy-Islands.fandom.com/wiki
Tatra-Club.com
Valka.cz