Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

[Elektrowozy] 1956-1957 Škoda 15E 100 (E 422.0)

Pon, 29.01.2024, 6:00

Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Skoda-Club.net
Image Pozoruhodnedarky.cz
Wikipedia napisał(a):E 422.0 (Škoda 15E) to lokomotywa elektryczna wyprodukowana w latach 1956–1957 roku dla kolei czechosłowackich. Wyprodukowano cztery lokomotywy, pierwszy w styczniu 1956 roku, a ostatni w listopadzie 1957 roku. Elektrowozy wyprodukowano do prowadzenia pasażerskich pociągów kursujących po lokalnych zelektryfikowanych liniach kolejowych. Elektrowozy pomalowano na kolor zielony. Lokomotywy posiadają przedział bagażowy. Po rozpadzie Czechosłowacji elektrowozy eksploatowane były przez koleje czeskie oznakowane jako Řada 100. Z 4 wyprodukowanych egzemplarzy obecnie istnieją 3 (2 w Lužnej u Rakovníka, 1 w Chomutovie), przy czym jedna lokomotywa została zachowana jako czynny eksponat zabytkowy.

Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: Škoda 15E
Seria (ČSD): E 422.0
Seria (UIC): 100
Producent: Závody V. I. Lenina (Škoda Plzeň), Pilzno, Czechosłowacja (Czechy)
Okres produkcji: 1956-1957
Wyprodukowanych: 4 egz.
Eksploatacja: 1956-2003
Operator: ČSD
ČD
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 1,5 kV DC
Liczba członów: 1
Liczba pantografów: 2
Liczba wózków: 2
Układ osi (międzynarodowy): Bo´ Bo´
Silnik(i) trakcyjne: typu AD 3643 cP, 4
Moc ciągła: 489 KM (360 kW)
Moc godzinna: 598 KM (440 kW)
Układ rozruchu: oporowy
Przełożenie przekładni: 1:5,5
Długość całkowita (ze zderzakami): 12 940 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość (z opuszczonymi pantografami): 4010 mm
Średnica kół: 1050 mm
Masa służbowa: 48 000 kg
Maksymalny nacisk osi: 12 t
Maksymalna siła pociągowa: 140 kN
Prędkość konstrukcyjna: 50 km/h
Hamulce: Westinghouse pneumatyczne
Następca: 113


(C) Wikipedia.org
Skoda-Club.net
Pozoruhodnedarky.cz
Wyślij odpowiedź