Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 7:38




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Parowozy] 1923-1947 Škoda 534.0 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Parowozy] 1923-1947 Škoda 534.0
Image
Image Skoda-Club.net
Image TransportPedia.org
Image Strojvedouciplzen.cz
Image Zeleznicnipoklady.cz

Parowozy produkowane w latach 1923-1937 oraz 1945-1947 przez Škodę Pilzno, Breitfeld & Danek w Slaný, ČKD Praga. Podczas okupacji 16 lokomotyw zostało wywiezionych przez Niemców z terenów Czechosłowacji i wcielonych do kolei DR gdzie przemianowano je na serię 58.22. Po wojnie wznowiono produkcję. łącznie wyprodukowano 377 lokomotyw. Do dzisiejszych czasów zachowało się 7 lokomotyw, z czego cztery w parowozowni Lužnej (w tym dwa wraki), a po jednej w Chomutovie, Ołomuńcu, Bratysławie.

Dane techniczne
Typ/Seria: 534.0
Państwo: Czechosłowacja
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Breitfeld & Daněk, Slaný, Czechosłowacja
ČKD, Praga, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1923-1947
Wyprodukowanych: 377 egz.
Eksploatacja: 1923-1973
Operator: ČSD, DR
Szerokość toru: 1435 mm
Układ osi (międzynarodowy): 1´E p2
Silnik: 2 cylindry, para przegrzana
Całkowita powierzchnia ogrzewalna kotła (bez powierzchni przegrzewacza): 202,1 m² (01-67)
205,5 m² (68-93)
202,6 m² (94-121, 124-128)
203,5 m² (122-123, 129-149)
188,4 m² (301-528)
Powierzchnia przegrzewacza: 53 m² (01-67)
93,2 m² (68-93)
63,0 m² (94-121, 124-128)
55,6 m² (122-123, 129-149)
53,5 m² (301-528)
Powierzchnia rusztu: 4,2 m² (01-149)
4,1 m² (301-528)
Nadciśnienie pary w kotle: 14 atm (01-149)
16 atm (301-528)
Średnica cylindrów (wysokoprężnych i niskoprężnych): 620 mm (01-149)
580 mm (301-528)
Skok tłoków: 632 mm (01-149)
630 mm (301-528)
Moc ciągła: 1400 KM (1030 kW) (01-149)
1800 KM (1324 kW) (301-528)
Rozrząd: Heusinger
Długość całkowita (z tendrem): 19 263 mm (01-149)
21 851 mm (301-528)
Wysokość: 4630 mm (01-67)
4645 mm (68-93)
4300 mm (94-149)
4500 mm (301-528)
Stały rozstaw osi: 4200 mm (01-149)
4320 mm (301-528)
Rozstaw osi napędnych skrajnych: 8180 mm (01-149)
8080 mm (301-528)
Rozstaw osi skrajnych (z tendrem): 15 438 mm (01-149)
17 881 mm (301-528)
Masa własna: 73 000 kg (01-67)
75 900 kg (68-93)
75 300 kg (94-121, 124-128)
73 400 kg (122-123)
75 500 kg (129-149)
74 700 kg (301-528)
Masa służbowa (bez tendra): 83 300 kg (01-67)
84 300 kg (68-87)
85 500 kg (88-93)
84 000 kg (94-121, 124-128)
81 300 kg (122-123)
83 300 kg (129-149)
82 700 kg (301-528)
Masa kontaktowa: 71 500 kg (01-67)
72 700 kg (68-93)
71 000 kg (94-121, 124-128)
69 200 kg (122-123)
71 100 kg (129-149)
72 100 kg (301-528)
Masa całkowita (z tendrem): 127 000 kg (01-67)
128 000 kg (68-87)
129 200 kg (88-93)
127 700 kg (94-121, 124-128)
124 800 kg (122-123)
126 800 kg (129-149)
150 600 kg (301-528)
142 600 kg (301-528)
Typ tendra: 818.0 (01-149)
935.1 (301-528)
Pojemność zasobnika na węgiel: 10,5 m³ (01-93)
10,8 m³ (94-149)
14,4 m³ (301-528)
Pojemność zbiornika wody: 17,7 m³ (01-93)
18,0 m³ (94-149)
35 m³ (301-528)
27 m³ (301-528)
Średnica kół napędnych: 1300 mm (01-67)
1310 mm (68-528)
Średnica kół tocznych: 1034 mm (01-67)
1044 mm (68-149)
880 mm (301-528)
Prędkość konstrukcyjna: 60 km/h
Minimalny promień łuku: 150 m


(C) Skoda-Club.net
TransportPedia.org
Strojvedouciplzen.cz
Zeleznicnipoklady.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 30.01.2024, 21:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018