Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

[Elektrowozy] 1981-1982 Škoda 78E 111 (E 458.1)

Śro, 31.01.2024, 1:00

Image Skoda-Club.net
Image
Image Wikipedia.org

Škoda 78E (seria 111 ČD, seria E 458.1 ČSD) to typ normalnotorowych manewrowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w latach 1981–1982 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane obecnie w Czechach.

Konstrukcja
Seria 111 jest rozwinięciem konstrukcyjnym lokomotyw serii 110 – użyto to samo pudło lokomotywy, ale w przeciwieństwie do poprzedniej serii zamontowano nowszy typ silników trakcyjnych i wyposażenia elektrycznego opartego na tyrystorach. Lokomotywa wyposażona jest w 4 silniki (po 2 na każdy wózek) prądu stałego 3 kV z rozruchem impulsowym. Wyprodukowano ogółem 35 egzemplarzy.

Eksploatacja
Elektrowozy serii 111 używane są do prac manewrowych na zelektryfikowanych bocznicach i do prowadzenia lekkich pociągów osobowych i towarowych na terenie Czech.

Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: E 458.1
Seria: 78E
Seria (UIC): 111
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1981–1982
Wyprodukowanych: 35 egz.
Eksploatacja: 1981-dotychczas
Operator: ČSD, ČD, ČDC
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 3 kV DC
Liczba członów: 1
Liczba pantografów: 1
Liczba wózków: 2
Układ osi (międzynarodowy): Bo'Bo'
Silnik(i) trakcyjne: 4
Układ rozruchu: impulsowy
Moc ciągła: 1050 KM (772 kW)
Moc godzinna: 1186 KM (872 kW)
Długość całkowita (bez zderzaków): 14 400 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość (z opuszczonymi pantografami): 4600 mm
Rozstaw czopów skrętu: 6300 mm
Rozstaw osi w wózku: 2800 mm
Średnica kół: 1050 mm
Masa służbowa: 70 400 kg
Hamulce: Dako LTR
Maksymalna siła pociągowa: 245 kN
Trwała siła pociągowa: 101 kN
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
Minimalny promień łuku: 120 m

(C) Skoda-Club.net
Wikipedia.org
Wyślij odpowiedź