Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 11:56




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Parowozy] 1951-1958 Škoda 556.0 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post [Parowozy] 1951-1958 Škoda 556.0
Image
Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Idnes.cz
Image ZelPage.cz

Parowozy serii 556.0 były produkowane w latach 951-1958 przez Škodę w Pilznie w liczbie 510 egzemplarzy. Były to lokomotywy przeznaczone do prowadzenia najcięższych składów towarowych na głównych liniach kolejowych Czechosłowacji. Lokomotywa była rozwinięciem konstrukcyjnym lokomotywy niemieckiej serii 555.0 (zwanej "Niemką"), była wyposażona w mechaniczny podajnik węgla, a kocioł był podobny do stosowanego w serii 475.1. 22 grudnia 1958 roku lokomotywy ustanowiły rekord - dwie lokomotywy na czole i trzecia na końcu składu (pchacz) poprowadziły skład 121 wagonów (484 osie!) o masie 8292 ton. Ostatni egzemplarz zakończył służbę planową w 1983 roku. Do dzisiejszych czasów zachowało się kilka egzemplarzy zabytkowych, m. in. 556.0506 (w Czeskiej Lipie), 556.036 (we Vrutkach na Słowacji), 556.039, 556.0271 (w muzeum kolejnictwa w Lužnej), 556.0510 (w Narodowym muzeum techniki w Chomutovie).

Dane techniczne
Typ/Seria: 556.0
Państwo: Czechosłowacja
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1951-1958
Wyprodukowanych: 510 egz.
Eksploatacja: 1951-1983
Operator: ČSD
Szerokość toru: 1435 mm
Układ osi (międzynarodowy): 1'E
Silnik: 2 cylindry, para przegrzana
Całkowita powierzchnia ogrzewalna kotła (bez powierzchni przegrzewacza): 201 m²
Powierzchnia przegrzewacza: 63,3 m²
Powierzchnia rusztu: 4,34 m²
Nadciśnienie pary w kotle: 18 atm
Średnica cylindrów (wysokoprężnych i niskoprężnych): 550 mm
Skok tłoków: 660 mm
Moc ciągła: 2203 KM (1620 kW)
Maksymalna siła pociągowa: 160 kN
Rozrząd: Heusinger
Typ tendra: 935.2
Długość całkowita (z tendrem): 24 300 mm
Rozstaw osi skrajnych napędnych: 6600 mm
Rozstaw osi skrajnych (bez tendra): 9200 mm
Rozstaw osi skrajnych (z tendrem): 19 340 mm
Średnica kół napędnych: 1400 mm
Średnica kół tocznych: 900 mm
Masa własna (bez tendra): 89 000 kg
Masa służbowa (bez tendra): 99 000 kg
Masa służbowa (z tendrem): 175 800 kg
Masa kontaktowa: 84 200 kg
Pojemność zasobnika na węgiel: 20 m³
Pojemność zbiornika wody: 35 m³
Hamulce: Westinghouse/Božič G/P
Maksymalny nacisk osi: 16 t
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
Minimalny promień łuku: 120 m


(C) Skoda-Club.net
Wikipedia.org
Idnes.cz
ZelPage.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 01.02.2024, 17:26
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018