Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 8:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Elektrowozy] 1975 Škoda 67E 125.8 (E 469.5) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post [Elektrowozy] 1975 Škoda 67E 125.8 (E 469.5)
Image Skoda-Club.net
Image Wikipedia.org
Image Wgk.cal.pl
Cytuj:
Škoda 67E (seria 125.8 ŽSSK, seria E 469.5 ČSD) to dwusekcyjna lokomotywa elektryczna, produkcji czeskich zakładów Škoda. Seria wyprodukowana została w 1975 roku dla kolei czechosłowackich, następnie wykorzystywana jako podstawowy tabor trakcyjny na słowackiej szerokotorowej linii kolejowej nr 102 A (ŠRT).

Historia
Zostały zbudowane w 1975 na bazie zmodyfikowanych jednosekcyjnych elektrowozów serii 123 (E 469.3), które dostosowano do jazdy w tandemie i poruszania się po torze o rozstawie 1520/1524 mm.

Wyprodukowano łącznie 22 sztuki lokomotyw serii 125.8. Wszystkie one należą obecnie do słowackiego przewoźnika państwowego ZSSK Cargo i stacjonują w lokomotywowni Haniska pri Košiciach.

Wersją pochodną lokomotyw typu 67E były jednoczłonowe 130 (E.479.0) oraz produkowane dla Polski ET40.

Eksploatacja
Lokomotywy serii 125.8 (E 469.5) wykorzystywane są tylko na linii szerokotorowej ŠRT. Pracują na odcinku Maťovce ŠRT – Haniska pri Košiciach ŠRT.

Pociąg towarowy po linii kolejowej nr 102 (ŠRT) prowadzą zawsze dwie lokomotywy serii 125.8, dodatkowo zaś na odcinku Trebišov ŠRT – Slančík ŠRT dołączany jest jeszcze jeden elektrowóz serii 125.8 który pracuje w charakterze lokomotywy popychającej.
Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: Škoda 67E
Seria: E 469.5
Seria (UIC): 125.8
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1975
Wyprodukowanych: 22 egz. (jednostk)
Eksploatacja: od 1975
Operator: ČSD
ŽSR
ZSSK
ZSSK Cargo
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 1520 mm
Zasilanie: 3 kV DC
Liczba członów: 2
Liczba pantografów: 4
Liczba wózków: 4
Układ osi (międzynarodowy): Bo’Bo’+Bo’Bo’
Silnik(i) trakcyjne: 2×4 typu 8 Al 4846 zT
System rozrządu: …
Układ rozruchu: oporowy
Przyspieszenie rozruchu: … m/s²
Opóźnienie hamowania: … m/s²
Moc ciągła: 5547 KM (4080 kW)
Moc godzinna: 6363 KM (4680 kW)
Długość całkowita (ze zderzakami): 2×17 190 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość (z opuszczonymi pantografami): … mm
Rozstaw czopów skrętu: 8170 mm
Masa służbowa: 2×85 000 kg
Hamulce: DAKO
Maksymalny nacisk osi: 21 300 kg
Maksymalna siła pociągowa: 350 kN
Prędkość konstrukcyjna: 90 km/h
Minimalny promień łuku: 120 m
Poprzednik: Škoda 57E 123 (E 469.330)

(C) Skoda-Club.net
Wikipedia.org
Wgk.cal.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 05.02.2024, 1:46
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018