Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 19:59




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Elektrowozy] 1961-1962 Škoda 31E 181 (E 669.1) 
Autor Wiadomość
Online
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post [Elektrowozy] 1961-1962 Škoda 31E 181 (E 669.1)
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.eu
Image Pinterest.com
Cytuj:
Škoda 31E (seria 181 ČD i ŽSR, seria E669.1 ČSD, oznaczenie polskie ET23) – seria towarowych normalnotorowych lokomotyw elektrycznych, wyprodukowanych w latach 1963–1965 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane w Czechach i na Słowacji, a także przez prywatnych przewoźników w Polsce.

Konstrukcja
Konstrukcja lokomotyw elektrycznych serii E669.1 była wzorowana na lokomotywie E669.002 wyprodukowanej w 1958 roku. Maszyny serii E669.1 powstały z myślą wyłącznie o ruchu towarowym i dlatego m.in. zaprojektowano je podobnie jak dwa wcześniejsze prototypowe egzemplarze serii E669.0 jako sześcioosiowe. Konstrukcja seryjna opierała się na dwóch podtypach: 31E1 (E669.101 – 180, 1961–1962 rok) i 31E2 (E669.181 – 1150, 1962 rok). Zestawy kołowe 2 i 5 osi są ścięte o 15 mm, aby zapewnić lepsze wpisywanie się w ciasne łuki. Lokomotywy pierwszej serii posiadały silniki 1 AD 4346 GT o mocy 435 kW każdy. Druga seria otrzymała silniki trakcyjne o mocy 465 kW każdy. Moment obrotowy przenoszony jest na oś za pomocą obustronnych kół zębatych. Lokomotywy E669.1 posiadają 3 układy w nastawniku jazdy po 21, 12 i 9 pozycji oraz pomiędzy nimi po 3 pozycje bocznikowania. Rozruch lokomotywy jest oporowy. Maszyny serii E669.1 wyposażono tylko w dwoje drzwi do kabin maszynisty, pneumatyczny samoczynny hamulec systemu DAKO oraz hamulec ręczny, a także zabudowane żaluzje na krawędziach dachu.

Eksploatacja
W Czechosłowacji lokomotywy te były zatrudniane w ciężkim ruchu towarowym. Po podziale na Czechy i Słowację seria 181 została na Słowacji wycofana z ruchu. Maszyna 181.001-9 zachowana jest jako zabytkowa. Lokomotywy tej serii dość często można było zobaczyć na stacji PKP w Chałupkach.

Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: 31E
Seria: E 669.1
Seria (UIC): 181
Inne nazwy: ET23 (Polska)
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1961-1962
Wyprodukowanych: 150 egz.
Eksploatacja: od 1961
Operator: ČSD
ČD
ČDC
AWT
Lotos Kolej
PCC Rail
Transoda
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 3 kV DC
Liczba członów: 1
Liczba pantografów: 2
Liczba wózków: 2
Układ osi (międzynarodowy): Co’Co’
Silnik(i) trakcyjne: 6 typu 2 AD 4346 gT
Moc ciągła: 3549 KM (2610 kW) (1-80)
3793 KM (2790 kW) (81-150)
Moc godzinna: 4079 KM (3000 kW) (81-150)
Układ rozruchu: oporowy
Przełożenie przekładni: 1:4,24
Długość całkowita (ze zderzakami): 18 800 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość (z opuszczonymi pantografami): 4500 mm
Rozstaw czopów skrętu: 9400 mm
Średnica kół: 1250 mm
Masa służbowa: 124 200 kg
Hamulce: Dako
Maksymalny nacisk osi: 20 700 kg
Maksymalna siła pociągowa: 345 kN
Prędkość konstrukcyjna: 90 km/h
Minimalny promień łuku: 125 m

(C) Skoda-Club.net
Wikipedia.org
PhotoTrans.eu
Pinterest.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 15.02.2024, 22:59
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018