Obecny czas: Wto, 14.05.2024, 22:50




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
HERCULES EQUIPMENT 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post HERCULES EQUIPMENT
Firma produkuje pojazdy :wink: holownicze i lawetowce

o takie - tzn wyposaża i produkuje te haki, same ciężarówy to są innych firm :roll:
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image

i tankowce :wink:
Image
Image

Image
Image
Image
Image

(C)http://www.hercules-equipment.com/

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Wto, 04.10.2005, 18:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 663
Miejscowość: Szczecin
Post 
No w sumie to te rozwiązanie jest bardzo potrzebne, bo choć te olbrzymy rzadko się psują to czasami trzeba je holować, albo wykorzystać do holowania czegoś ciężkiego :wink:

_________________
o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust :wink:


Wto, 04.10.2005, 19:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Jedne olbrzymy holujÄ… inne plbrzymy ... kur*a jaki wypas :mryellow: :mryellow:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Wto, 04.10.2005, 23:55
Profil

Postów: 596
Post 
Jeśli pozwolisz Ixxos z chęcia uzupełnię Twój temat o kilka danych technicznych. Znalazłem bowiem bardzo ciekawy artykuł...
Podam link docelowy a takĹĽe caly tekst skopiuje :-)


http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,53021,2458423.html

Wozidła technologiczne. Ta fachowa nazwa skrywa największe pojazdy, jakie kiedykolwiek zbudował człowiek. Coś w rodzaju motoryzacyjnego odpowiednika piramid egipskich.

Mijałeś się kiedyś z TIR-em na wiejskiej drodze? Czy nie miałeś wrażenie, że pasek asfaltu zrobił się naraz zbyt wąski, by pomieścić was obu?

Jednak nawet największy TIR wygląda jak Guliwer w krainie gigantów, gdy stanie obok Terexa Titana. To prawdziwy Mister Big, Numero Uno świata ciężarówek. Największy pojazd, jaki kiedykolwiek zbudował człowiek.

My car is my castle

Wymiarami Terex Titan z 1978 r. mógłby zawstydzić niejeden piętrowy budynek: 20,1 m długości, 6,9 m wysokości i 7,6 m szerokości. Waga? Po zsumowaniu ciężaru wszystkich podzespołów i maksymalnej ładowności okazało się, że żelazny potwór wzniesiony przez kanadyjski oddział General Motors ma masę 610 ton.

Jednak pod względem ładowności Terex Titan musiał ustąpić miejsca młodszemu o 22 lata Caterpillarowi 797B. Na jego pakę mieściło się bowiem 435 ton ładunku. Ale nawet pusty byłby w stanie zgnieść zwykły samochód jak puszkę po piwie. Ryzyko takiego spotkania było jednak znikome. Terex Titan nigdy nie dotknął publicznej drogi żadną ze swoich ważących 4 tony opon. Na miejsce przeznaczenia został przewieziony w częściach. Nie obyło się bez lokomotywy i ośmiu wagonów.

Naturalne środowisko tych maszyn jest na szczęście inne: kopalnie węgla w amerykańskim Wyoming i Australii oraz miedzi w Chile, złotodajne pola Nevady, wydobywanie złóż żelaza w Południowej Afryce.

Dość ograniczone pole działania. Ale i popyt nie rzuca na kolana. Światowe zapotrzebowanie na podobne monstra zamyka się w liczbie 50-75 sztuk rocznie. Inna sprawa, że te maszyny swoje kosztują. Za Liebherra T 282 B trzeba zapłacić... 3 mln dolarów.

64 Seicento

Pod względem pojemności silnika nawet 64 Fiaty Seicento nie są w stanie przebić jednego Caterpillara 797B. Motor tego ostatniego ma blisko 106 razy większą pojemność od poczciwego Fiata. A ściślej - 177,1 litrów. Plus 3550 KM i siedmiobiegowa przekładnia.

Gdyby się tylko zmieścił, Caterpillar byłby mile widziany na każdej stacji benzynowej. Ich obsługa mogłaby machnąć ręką na inne samochody i żyć z regularnego tankowania do pełna 6814- litrowego zbiornika.

A zużycie? Co godzinę zawartość baku zmniejsza się o 246 litrów. Albo inaczej - na jednym litrze Caterpillar może przejechać góra 1400 m.

Maksymalna prędkość? Tu czeka cię zawód. Nawet z pedałem gazu w podłodze kierowca 797B nie ma szans na dogonienie Fiata 126p. Caterpillar został jednak stworzony po to, by wozić kopalniany urobek, a do tego 67 km/h to aż nadto.

- To tak, jakbyś powoził kamienicą - opowiadał o jeździe Liebherrem T 282 B jego konstruktor Francis Bartley w wywiadzie udzielonym "New Scientist". - Reszta jest już prosta - uspokaja. - Nie trzeba omijać wyboi i kamieni. Naprawdę nic trudnego? Hmm. Sam promień skrętu Caterpillara 797B wynosi 39,9 m.

Schody do nieba

By wejść do Caterpillara lub Liebherra nie wystarczy po prostu pociągnąć za klamkę. Najpierw trzeba pokonać kilkanaście stromych stopni z poręczami. Nic dziwnego - kabina znajduje się na wysokości co najmniej pierwszego piętra. Windy nie przewidziano.

Jest za to sporo innych udogodnień, które czynią z dwuosobowej kabiny całkiem wygodne locum. W Liebherrze T 282 B znajdziesz elektrycznie sterowane szyby, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy i ustawiany w sześciu kierunkach fotel na pneumatycznej poduszce. Zamiast tradycyjnych zegarów za kierownicą umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Zestaw informacji, jakie podaje, można dowolnie konfigurować.

Odrębnym zagadnieniem jest ogumienie. Na świecie prawdopodobnie tylko dwie firmy podjęły się produkcji opon do tych maszyn. To Bridgestone i Michelin. Dwa lata temu do sprzedaży trafił bieżnik Bridgestone'a, z którego korzysta Caterpillar 797B. Każda z liter i cyfr, jakimi wypisano oznaczenia z boku ogumienia, ma wielkość ludzkiej twarzy. Średnica opony wynosi 402 cm, szerokość bieżnika - 147 cm. Waga? Bagatela - 5,1 tony. Nawet szerokie i niemałe przecież ogumienie F1 wygląda przy niej jak model w dużej skali.

Czy nadal TIR-y wydajÄ… ci siÄ™ duĹĽe?


Śro, 05.10.2005, 7:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5434
Miejscowość: Częstochowa
Samochód: 3008
Post 
Image
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
[brak słów]

_________________
ExoticCars.pl


Śro, 05.10.2005, 8:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 609
Miejscowość: Jasło
Samochód: AR GTV
Post 
SPOKO OLBRZYMY :shock:

Hmm, a są do tego ostatniego modelu koła ze spinerami ?? :P

_________________
Burn rubber,not your soul...


Nie, 09.10.2005, 21:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
no spoko - cholowc cos takiego to fajne zajęcie na stare lata :lol: :lol:


Pon, 10.10.2005, 10:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Nie no kurde, nie mam pytań :!: Masa i gabaryty zniewalają...

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 10.10.2005, 13:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 92
Post 
Większe już chyba być nie może Monster trauck się chowa

_________________
Zapraszam Do odwiedzenia strony http://www.hardtrucks.lap.pl znajdziecie tam Zdjęcia z rajdów i ruzne informacje o ciężarówkach terenowych


Pon, 10.10.2005, 14:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3539
Miejscowość: Rzeszów
Post 
spider napisał(a):
Image
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
[brak słów]



chyba zaraz bede miał nowy avatar :mryellow: :shock:

_________________
^^


Pon, 10.10.2005, 15:13
Profil

Postów: 138
Miejscowość: Nowa Dęba
Post 
Poprostu takie maszyny sa mega uwielbiam takie coĹ›. :D

_________________
WAGACIEZKA
_________________
gg 5435946 skype: kamil_k_nd
_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY


Pon, 10.10.2005, 18:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
fajne fajne ale w Polsce nie potrzebne bo nie ma tego typu wywrotek - a szkoda :( :(


Pią, 14.10.2005, 10:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
Aktualizacja kolejna firma z podobnym asortymentem :wink:
ogromne "lawetowce i holowniki" zaczynam się powtarzać :P

http://www.towhaul.com


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
:wink: :lol: :lol: :twisted:

Image
Image
Image
Image
Image

Tak się zastanawiam czy nie lepiej by było taką kopare zamontować na stałe na takiej przyczepie, większa mobilność -gąsienice są powolne
, nie trzeba by było wciąż zjeżdzać i wjeżdzać na tą przyczepe-

Image
Image
Image

pojazdy do przeciÄ…gania kabli:
ImageImage
(bo te kopary często mają napęd elektryczny 8)

i po raz kolejny holowniki
Image
Image

Image
A 550 Ton TowHaul -udĹşwig 550 ton :lol:

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Wto, 15.11.2005, 14:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Image

To wyglÄ…da jak jakiĹ› stojÄ…cy robot :shock: :lol:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 16.11.2005, 15:43
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018