Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Geneva 2010 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=24&t=30977 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dzik [ Pią, 19.02.2010, 12:27 ] |
Temat postu: | Geneva 2010 |
W zawiazku z tym iĹĽ tam sie wybieram z koleĹĽankÄ… szukam jeszcze 2 chetne osoby na tÄ… wyprawe, ktore chetnie zajmÄ… miejsce w Moim pojeĹşdzie. Oczywiscie chodzi tu o mniejsze koszta podrozy a no i przy okazji o towarzystwo |
Autor: | szmydziu [ Sob, 20.02.2010, 9:32 ] |
Temat postu: | Re: Geneva 2010 |
A jakie koszty przewidujesz w przypadku zebrania kompletu osób Pytam, bo kto wie, może bym się skusił No i w jakim terminie byś chciał jechać oczywiście. |
Autor: | Dzik [ Sob, 20.02.2010, 12:21 ] |
Temat postu: | Re: Geneva 2010 |
max 200 zl 13-14. p.s jestem dziewczynkÄ…. |
Autor: | szmydziu [ Sob, 20.02.2010, 13:17 ] |
Temat postu: | Re: Geneva 2010 |
Wybacz mi, byłem niedospany i nie doczytałem formy żeńskiej w czasownikach ; ) |
Autor: | blondas [ Śro, 24.03.2010, 7:44 ] |
Temat postu: | Re: Geneva 2010 |
Genewski Salon Motoryzacyjny to miejsce, gdzie zobaczyć można praktycznie wszystkie liczące się marki samochodów, głównie jednak europejskie i azjatyckie. Motoryzacja amerykańska- przynajmniej w tym roku- reprezentowana była bardzo skromnie przez współczesne wykonania muscle car dodge, chevroleta i corvette z06 Wystawiają swoje produkty wytwórcy masowi- VW, Mercedes, Audi, Toyota, Renault, Dacia, ale także i firmy niszowe, produkujące dla określonej grupy kientów jak Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Morgan, aż po producentów supersamochodów typu Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Wiessman, Bugatti. Są też ekspozycje firm designerskich, tuningowych.. Oto co najciekawszego (w mojej ocenie) można było zobaczyć w Genewie: Francja na salonie w Genewie Peugeot W tym roku Peugeot niewątpliwie pokazał największą i najpiękniejszą prezentację ze wszystkich wystawców. Okazją do tego była 200. rocznica istnienia marki. Przepięknie wyeksponowano sportowy SR-1, przedstawiono "5 by Peugeot" ;- czyli następcę aż dwóch modeli- 407 i 607. Ma to być samochód luksusowy o wielu możliwosciach konfiguracji. Sadząc po rozwiązaniach - prawdopodobnie w niewiele zmienionej formie może trafić do produkcji już na początku 2011 r. Nie mogło zabraknąć nawiązania do hstorii, której poświęcono część ekspozycji. Można było zobaczyć między innymi rewolucyjny w swoich czasach cabrio- roadster 402 Eclipse z 1935r. i "Typ 172" z 1920 r. Citroen. Do czołówki wystawców Genewy 2010 można z pewnością zaliczyć Citroena. Okazałe stoisko, obok seryjnych modeli , np. flagowego C6, prezentowało świetnie DS HighRider , który dzięki oświetleniu zmieniał swe oblicze jak kameleon, kapitalny model elektryczny Survolt o mocy aż 270 KM !! Renault Również Renault pokazał co potrafi. I jego ekspozycję należy wyróżnić wśród najpiękniejszych. Poświęciłem jej osobny artykuł, który mieliście już okazje przeczytać. Supersamochody Sbarro Autobau Przedziwny projekt wart opisania właśnie dzięki swej oryginalności- to dzieło Franca Sbarro stworzone na cześć szwajcarskiego kierowcy wyścigowego Fredy’ego Lienharda. Pojazd o masie ok. 1500 kg napędza 500- konny silnik V12. Ferrari Dlaczgo to ferrari jest tak obrzydliwie zielone? Ferrari 599 GTB HY-KERS to pierwszy hybrydowy projekt marki. „Vettura Laboratorio” zawiera trójfazowy silnik elektryczny, który przy masie ok. 40 kg generuje 100 KM mocy i jest w stanie w czasie hamowania odzyskiwać moc do ładowania akumulatorów. Wątpię czy ta dodatkowa moc coś daje bo cały samochód na pewno jest o wiele cięższy od klasycznego, ale ktoś kiedyś musi testować nowe rozwiązania nawet w takich samochodach. Koenigsegg Koenigsegg pokazał nowy model o nazwie Agera. Niewiele różni się on wizualnie od poprzednika CCX. Silnik 4,7 l V8 o niesamowitej mocy 900 KM i 1100 Nm momentu obrotowego daje 8.9 s przyspieszenia do.... 200 km/h i prędkość maksymalną powyżej 390 km/h. Dach można zdjąć i schować do bagażnika. Konstrukcja nadwozia to monolit z włókien kevlaru, zawieszenie regulowane. Jest tu akcent polski: aluminiowe zbiorniki paliwa i oleju oraz elementy zawieszenia powstają w mieleckiej firmie Leopard Automobile. Bugatti, Bugatti przywiozło 2 veyrony w specjalnych wersjach wykończenia- Royal Dark Blue Special Edition, biało - niebieskie nadwozie z tapicerką w podobnej kolorystyce i Grey Carbon Special Edition. Szare włókno węglowe połączono w nim z polerowanym aluminium, i szarym kokpitem. Oba Veyrony zostały sprzedane za kwoty rzędu 1,750 000 euro. Nastała niezbyt udana (moim zdaniem) era przerabiania supersportowych samochodów o niesamowitych osiągach na czteroosobowe limuzyny. Uczynił to Porsche w swej panamerze, Aston Martin w rapide. Epidemia ta, mam nadzieje, uleczalna, dotknęła także Bugatti. Następcą wysłużonego już Veyrona ma bowiem zostać Galibier- czteroosobowy i czterodrzwiowy wehikuł napędzany przez 8,0-litrowy, 16-cylindrowy motor o mocy 800 KM lub 1001 KM. Napęd na wszystkie cztery koła i hamulce ceramiczne. Czy to jest przyszłość supermotoryzacji? Wątpię. Hispano Suiza Hispano Suiza swe korzenie ma jeszcze w 1898 r, kiedy to pod szyldem La Cuadra budowano samochody... elektryczne! Burzliwe były losy firmy, upadki, wznowienia marki. Obecnie po długiej przerwie powraca prezentując supersportowe auto oparte na Audi R8. Silnik V10 pochodzący z mocniejszej wersji Audi R8 i Lamborghini Gallardo, ale o powiekszonej za pomocą dwóch turbin mocy do około 750 koni. Będzie też jeszcze mocniejsza o 150 koni (i zapewne także dużo cięższa), wersja hybrydowa. Lamborghini Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera to odchudzona o 70 kg wersja rozwojowa Gallardo. Waży teraz tylko 1330 kg. Ponadto podniesiono moc silnika V10 o 10 KM, do 570 KM. Chociaż przy takich osiągach wydaje się to jedynie kosmetyką, to jednak trzeba pamiętać z jakiego pułapu startujemy i docenić myśl techniczną inżynierów z lambo, którzy byli w stanie w i tak już dopracowanej konstrukcji znaleźć punkty, które jeszcze można poprawić. Efekt- 100 km/h po 3,2 sekundy, max 325 km/h. Inne supersportowe bolidy, jakie można było zobaczyć to Apollo, Fisker, Spyker, Pagani Zonda, Zagato, Atrega. Wszystkie do obejrzenia w galerii. Concept cars Nie zabrakło przepięknych concept cars. Największe wrażenie zrobił na nas Subaru Hybrid Tourer. Pięknie wykończony i dopracowany. Właściwie z wyjątkiem rozwiązania otwierania drzwi mógłby od jutra być produkowany . Piękne były też opisywane wcześniej Renault Fluence Z.E, Citroen Survolt, hybrydowy Mercedes F800 style, Hyunday I Flow. Zwracał uwagę designerski projekt Sofia włoskiej firmy I.DE.A Institute inspirowany podobno kobiecymi kształtami. Przyznać trzeba, że prezentował się doskonale. Może ta estetyka działa na męską podświadomość? Nie sposób opisać wszystkiego co pokazano na genewskim salonie. Każda firma przygotowała coś specjalnego, aby zaprezentować się jak najlepiej. Każda miała co najmniej jeden model, o którym można byłoby napisać osobny, obszerny artykuł. Widać z pewnością mocny skręt w kierunku ekologii i alternatywnych źródeł zasilania. Chociaż hybrydowe Ferrari jest według mnie nieco kontrowersyjne, to już poważne plany Hyunday’a aby wkrótce seryjnie produkować samochody zasilane ogniwami wodorowymi wydają mi się bardzo pożądane i oczekiwane. Wielka impreza, szybkie samochody i piękne kobiety. Atmosfera motoryzacyjnego Hi- Endu. Warto o niej czytać, warto odwiedzać, aby osobiście sprawdzić co nowego szykuje się w światowej motoryzacji. Ponad 150 zdjęć do obejrzenia w galerii. [/center] |
Autor: | blondas [ Nie, 23.05.2010, 10:37 ] |
Temat postu: | Re: Geneva 2010 |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |