Wszelkie porady dotyczące kupna samochodu, zarówno nowego, jak i używanego
Wyślij odpowiedź

Pon, 26.07.2004, 11:01

Napisałeś spec w cudzysłowie co znaczy o Twojej wyjątkowej ignorancji. Ten człowiek zjadł zęby na dieslach i myślę, że Twoje uwagi są zbędne i mocno nie na miejscu. Koniec końców - CR to zdecydowanie delikatniejsze silniki niż TDI i mów co chcesz - fakty są bezsporne.

Pon, 26.07.2004, 12:13

ostatnio kumpel bym na gieldzie z kuzynem, ogldali bejce E30, gosciu ruszyl i pozniej jak zmienial biegi nie wlaczal sprzegla...ci sie go pytaja a sprzeglo, a on na to: tylko do ruszania... :o :D i kupuj na gieldzie auto... :roll:

Pon, 26.07.2004, 12:41

markus napisał(a):NapisaĹ‚eĹ› spec w cudzysĹ‚owie co znaczy o Twojej wyjÄ…tkowej ignorancji. Ten czĹ‚owiek zjadĹ‚ zÄ™by na dieslach i myĹ›lÄ™, ĹĽe Twoje uwagi sÄ… zbÄ™dne i mocno nie na miejscu. Koniec koĹ„cĂłw - CR to zdecydowanie delikatniejsze silniki niĹĽ TDI i mĂłw co chcesz - fakty sÄ… bezsporne.


Dobra, niech Ci będzie. 8)

Pon, 26.07.2004, 15:59

K0RN napisał(a):ostatnio kumpel bym na gieldzie z kuzynem, ogldali bejce E30, gosciu ruszyl i pozniej jak zmienial biegi nie wlaczal sprzegla...ci sie go pytaja a sprzeglo, a on na to: tylko do ruszania... :o :D i kupuj na gieldzie auto... :roll:

Znajomy mojego kumpla ma Seia po tuningu i ma skrzynie specjalna, ze tak do 3 biegu wogole na gazie sie jedzie, sprzega uzywac nie trzeba ;). Moze to własnie taka skrzynia była

Wto, 27.07.2004, 11:31

no raczej nie :P bo bylo sluchac crupniecia przy zmianie biegow....chycba ze to tak powinno dzialac :twisted:

Wto, 27.07.2004, 13:39

Chrupnięcia? Moze to jakas wersa sado-maso, albo sepuku dla śilnika :twisted:

Wto, 27.07.2004, 14:00

nie tylko dla silnika.... :? szkoda tej E30.... :(

Wto, 27.07.2004, 22:03

A JAK MYSLICIE-WARTO POCZEKAC Z ROK CZASU NA MEGANE 2 W DIESLU I EWENTUALNIE TROCHE WIECEJ ZAPŁACIC ? BO NARAZIE SA JESZCZE ZDECYDOWANIE ZA MŁODE ROCZNIKI I CO ZA TYM IDZIE ZA DROGIE :)

Wto, 27.07.2004, 22:04

Ĺšmigi napisał(a):A JAK MYSLICIE-WARTO POCZEKAC Z ROK CZASU NA MEGANE 2 W DIESLU I EWENTUALNIE TROCHE WIECEJ ZAPŁACIC ? BO NARAZIE SA JESZCZE ZDECYDOWANIE ZA MŁODE ROCZNIKI I CO ZA TYM IDZIE ZA DROGIE :)


TYLKO NIE Renault, TYLKO NIE dci!!!

Wto, 27.07.2004, 22:10

Po tym co przeczytałem we wczorajszym AŚ na pewno nie brałbym HDI. O dCi nic nie mogę powiedzieć. Ale jeżeli jest to podobna konstrukcja to lepiej tego nie brać. 8)

Wto, 27.07.2004, 22:14

lordzofmafia napisał(a):Po tym co przeczytaĹ‚em we wczorajszym AĹš na pewno nie braĹ‚bym HDI. O dCi nic nie mogÄ™ powiedzieć. Ale jeĹĽeli jest to podobna konstrukcja to lepiej tego nie brać. 8)


Ja słyszałem kilka historii o dci, między innymi w kontekście jakości paliwa. Odradzam ten silnik.

Wto, 27.07.2004, 22:29

Ĺšmigi napisał(a):A JAK MYSLICIE-WARTO POCZEKAC Z ROK CZASU NA MEGANE 2 W DIESLU I EWENTUALNIE TROCHE WIECEJ ZAPŁACIC ? BO NARAZIE SA JESZCZE ZDECYDOWANIE ZA MŁODE ROCZNIKI I CO ZA TYM IDZIE ZA DROGIE :)


o Boże następny renaultówek!!!!

Śro, 28.07.2004, 8:57

Ĺšmigi napisał(a):A JAK MYSLICIE-WARTO POCZEKAC Z ROK CZASU NA MEGANE 2 W DIESLU I EWENTUALNIE TROCHE WIECEJ ZAPŁACIC ? BO NARAZIE SA JESZCZE ZDECYDOWANIE ZA MŁODE ROCZNIKI I CO ZA TYM IDZIE ZA DROGIE :)

Jak na razie mam 15 miesięcy doświadczenia z dCi (MEgane II 1.5 dCi 82 KM) i chwalę sobie ten silnik :). Bardzo dynamiczny i zarazem bardzo oszczędny :D. Tak, więc na dzień dzisiejszy, gorąco polecam :D!!!! Przy używanym warto będzie poszukać wersji 100 "konnej", która z pewnością będzie nie wiele droższa, ale sporo mocniejsza o od wersji 82 "konnej" :). A przy okazji ma większy moment obrotowy (200 Nm, wersja 82 KM ma 185 Nm) :).

Śro, 28.07.2004, 16:46

lordzofmafia napisał(a):Po tym co przeczytaĹ‚em we wczorajszym AĹš na pewno nie braĹ‚bym HDI. O dCi nic nie mogÄ™ powiedzieć. Ale jeĹĽeli jest to podobna konstrukcja to lepiej tego nie brać. 8)


nom tez to przeczytalem, ale wyjasnie -> sa to wyjatkowe przypadki jak odpowiedzial Peugeot, a poza tym testowali na dlugim dystansie Xsare 2.0 HDi 90 KM i jakos nic nie zawiodlo, ale faktem jest ze troche test 307 odstrasza... :twisted: :roll: :wink:

Śro, 28.07.2004, 19:47

Ja rozumiem, że rozwalona turbina to przypadek jednostkowy. Ale nie mogę zrozumieć dlaczego co 80 tyś muszę wydać 2500 zł za wymianę tego cho***go filtra FAP i uzupełnienie "dopalacza". Ludzie, mamy XXIw! Jeżeli ktoś mi proponuje silnik, który wytrzymuje tylko 80 tyś (bez wymiany filtra i dolewki przełącza się w stan awaryjny) to ja dziękuję. Zwykły benzyniak wytrzyma 400 tyś bez odwiedzin w warsztacie. Dobrze, że ten diesel ma napęd wałków rozrządu przez łańcuch bo jakby trzeba było jeszcze pasek co 60 tyś zmienić to się załamać można. Moim skromnym zdaniem FAP to nieporozumienie.

Śro, 28.07.2004, 20:06

nie martw sie Lord niedlugo beda je montowac do wiekszosci diesli :twisted: a poza tym, moze i to chroni srodowisko, ale na pewno odejmuje pary auto :arrow: dosc pomyslec, ze zwykly katalizator odejmuje moc a co dopiero takie cudo :? dlatego wole benzyne od diesli z FAP :lol:

Śro, 28.07.2004, 20:17

80 tys to maluch wytrzymuje bez napraw i wymiany oleju :wink:

Śro, 28.07.2004, 21:15

K0RN napisał(a):nie martw sie Lord niedlugo beda je montowac do wiekszosci diesli :twisted: a poza tym, moze i to chroni srodowisko, ale na pewno odejmuje pary auto :arrow: dosc pomyslec, ze zwykly katalizator odejmuje moc a co dopiero takie cudo :? dlatego wole benzyne od diesli z FAP :lol:


Sorry ale Oplowski odpowiednik FAP czyli FPFS jest bezobsługowy. 8)

Śro, 28.07.2004, 21:50

Viper napisał(a):Jak na razie mam 15 miesiÄ™cy doĹ›wiadczenia z dCi (MEgane II 1.5 dCi 82 KM) i chwalÄ™ sobie ten silnik :). Bardzo dynamiczny i zarazem bardzo oszczÄ™dny :D. Tak, wiÄ™c na dzieĹ„ dzisiejszy, gorÄ…co polecam :D!!!! Przy uĹĽywanym warto bÄ™dzie poszukać wersji 100 "konnej", ktĂłra z pewnoĹ›ciÄ… bÄ™dzie nie wiele droĹĽsza, ale sporo mocniejsza o od wersji 82 "konnej" :). A przy okazji ma wiÄ™kszy moment obrotowy (200 Nm, wersja 82 KM ma 185 Nm) :).


Viper a mógłbyś napisać coś więcej o tej Megane-bo mnie to naprawde bardzo interesuje :) jak duży masz już przebieg ? Ile kosztuje eksploatacja, serwis,przeglądy itp i tak ogólnie dobre i złe strony tego autka-nie tylko silnika ale i całości :)

Czw, 29.07.2004, 9:15

lordzofmafia napisał(a):
K0RN napisał(a):nie martw sie Lord niedlugo beda je montowac do wiekszosci diesli :twisted: a poza tym, moze i to chroni srodowisko, ale na pewno odejmuje pary auto :arrow: dosc pomyslec, ze zwykly katalizator odejmuje moc a co dopiero takie cudo :? dlatego wole benzyne od diesli z FAP :lol:


Sorry ale Oplowski odpowiednik FAP czyli FPFS jest bezobsługowy. 8)


a to sorcia :wink: :P
Wyślij odpowiedź