|
|
Obecny czas: Śro, 17.04.2024, 21:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Hummer H1, Land Rover Defender, Mercedes G-klass i Ĺada Niva. Dalej mamy prawie terenĂłwki takie jak: Mitsubishi Pajero, Nissan Terrano i Patrol, Land Rover Discovery i parÄ™ innych.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Pon, 26.07.2004, 22:21 |
|
|
ToHrn
Postów: 1032 Miejscowość: Zgierz
Samochód: Alfa Romeo GT
|
Do tego (prawie terenówek) można by chyba jeszcze dorzucić Toyotę Land Cruiser . A do terenówek GAZ-a i UAZ-a oraz Toyotę Mega Cruiser.
_________________ -- Pozdrawiam, Tomek "ToHrn" EgoCar.pl
|
Wto, 27.07.2004, 0:15 |
|
|
Jacub
Postów: 1055 Miejscowość: Pabianice
|
Skoro ograniczyłas się do dwóch (Subaru i Nissan) idź do salonów, umów się na jazdy testowe być może problem sam się rozwiąże. Czego Ci życzę .
_________________ http://www.teampoland.prv.pl
internetowy projekt poszukiwania leku na raka
|
Wto, 27.07.2004, 7:49 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Dj Boowzy napisał(a): A takprzy okazji sÄ… jakieĹ› prawdziwe terenĂłwki w dzisiejszych czasach produkowane ?
yyy...traktory?
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Wto, 27.07.2004, 11:03 |
|
|
K0RN
Postów: 2421 Miejscowość: Wieluń(Łódzkie)/Dublin
|
_________________ || http://www.roverki.pl ||
|| http://www.mg-rover.org ||
|| http://www.alfa156.net ||
"Tylko auta z duszą..."
|
Wto, 27.07.2004, 12:41 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Szczerze powiem, że skoro Subaru odpada z powodu braku AC, to zamiast Nissana bym wziął chyba Toyotę - ma na prawdę dobry system 4x4, choć go nie studiowałem...
nawet jeśli kosztuje 105000 czy ileś tam - to IMHO warto...
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 8:25 |
|
|
K0RN
Postów: 2421 Miejscowość: Wieluń(Łódzkie)/Dublin
|
ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa
_________________ || http://www.roverki.pl ||
|| http://www.mg-rover.org ||
|| http://www.alfa156.net ||
"Tylko auta z duszą..."
|
Nie, 08.08.2004, 8:36 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
K0RN napisał(a): ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa :|
RAV4 sobie dużo lepiej radzi w terenie od Hondy i od Suzuki - widziałem test w TV - sam się zdziwiłem jak patrzyłem na to wszystko... - szok!
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 8:41 |
|
|
K0RN
Postów: 2421 Miejscowość: Wieluń(Łódzkie)/Dublin
|
no wiem z tych malych SUV-ow Rav 4 to chyba najlepiej radzace saobie auto a terenie, zostaje jeszcze LR Freelander, ale i tak nie dorowna terenowkom, bo za maly wykrzyz osi i brak reduktora, dobrze ze nowoczesna elektronika zastapuje po czesci brak blokady mostow
_________________ || http://www.roverki.pl ||
|| http://www.mg-rover.org ||
|| http://www.alfa156.net ||
"Tylko auta z duszą..."
|
Nie, 08.08.2004, 8:50 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Oczywiście że nie dorówna! Ale nie o to się rozchodzi! A LR za drogi...
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 9:08 |
|
|
Ella
Postów: 278 Miejscowość: Warszawa
|
Tomasz napisał(a): K0RN napisał(a): ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa RAV4 sobie duĹĽo lepiej radzi w terenie od Hondy i od Suzuki - widziaĹ‚em test w TV - sam siÄ™ zdziwiĹ‚em jak patrzyĹ‚em na to wszystko... - szok! t.m.
Nie moze byc
Przeciez Suzuki Grand Vitara najlepiej sobie radzi w terenie bo : ma reduktor i jest na sztywnej ramie !! 4X4 dolaczany rzecz jasna - wlasciwie to terenowka po prostu ! Czyli i z wadami tegoz , innymi slowy -> z za malym komfortem jazdy po szosie....autostradach ! Tak jakby nie do tego sluzace !
A RAV 4 nie moze wygrac w terenie z nissanem X-Trail , bo ten ostatni ma przeswit nissana terrano , a naped 4x4 TRZYSTOPNIOWY : 2wd , AUTO ( czyli to co jest w RAV 4) oraz LOCK ( staly naped 4x4 z prawie rownym podzialem na obie osie -> 60:40 czy cos takiego ).
A testy w TV to sa czesto i gesto sponsorowane
|
Nie, 08.08.2004, 9:44 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
W AŚ był test Toyota RAV4, Nissan X-Trail i Hondy HRV. Na TVN Turbo dali taki sam test. W obu wygrała Toyota. Najlepsze własności terenowe dzięki rozbudowanej elektronice. Toyotkę testowali też w V-max'ie. Szczerze mówiąc zdziwiłem się i to bardzo co ona potrafi zrobić. Kilka odcinków później testowali X-Trail'a. Stwierdzili, że Toyota lepsza w terenie.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Nie, 08.08.2004, 11:11 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
lordzofmafia napisał(a): W AĹš byĹ‚ test Toyota RAV4, Nissan X-Trail i Hondy HRV. Na TVN Turbo dali taki sam test. W obu wygraĹ‚a Toyota. Najlepsze wĹ‚asnoĹ›ci terenowe dziÄ™ki rozbudowanej elektronice. ToyotkÄ™ testowali teĹĽ w V-max'ie. Szczerze mĂłwiÄ…c zdziwiĹ‚em siÄ™ i to bardzo co ona potrafi zrobić. Kilka odcinkĂłw później testowali X-Trail'a. Stwierdzili, ĹĽe Toyota lepsza w terenie.
Nic dodać, nic ująć...
A test który oglądałem był na "jedynce" albo "dwójce" - była taka specjalna rampa, z pochyłościami... każdy na prawdę miał identyczne szanse, bo to było metalowe, taki podjazd jak do samochodu do naprawy - dwie szyny którymi się wjeżdża na górę, tylko że przesunięte tak, że jedna była metr dalej od drugiej - wjeżdżając, najpierw się gramoliło jedno koło, potem drugie, tak samo ze zjazdem. Toyota wjechała jako jedyna, a Suzuki tylko kawałek i dalej już koniec, "wisiała" dwoma kołami w powietrzu i ani rusz. Nissana niestety tam nie było, także się nie wypowiadam. Chociaż z tego co lordzofmafia mówi...
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 11:25 |
|
|
Ella
Postów: 278 Miejscowość: Warszawa
|
Tomasz napisał(a): A test ktĂłry oglÄ…daĹ‚em byĹ‚ na "jedynce" albo "dwĂłjce" - byĹ‚a taka specjalna rampa, z pochyĹ‚oĹ›ciami... kaĹĽdy na prawdÄ™ miaĹ‚ identyczne szanse, bo to byĹ‚o metalowe, taki podjazd jak do samochodu do naprawy - dwie szyny ktĂłrymi siÄ™ wjeĹĽdĹĽa na gĂłrÄ™, tylko ĹĽe przesuniÄ™te tak, ĹĽe jedna byĹ‚a metr dalej od drugiej - wjeĹĽdĹĽajÄ…c, najpierw siÄ™ gramoliĹ‚o jedno koĹ‚o, potem drugie, tak samo ze zjazdem. Toyota wjechaĹ‚a jako jedyna, a Suzuki tylko kawaĹ‚ek i dalej juĹĽ koniec, "wisiaĹ‚a" dwoma koĹ‚ami w powietrzu i ani rusz. Nissana niestety tam nie byĹ‚o, takĹĽe siÄ™ nie wypowiadam. ChociaĹĽ z tego co lordzofmafia mĂłwi...
t.m.
====
A jak Wam pokaza slonia i powiedza , ze to mucha ..to tez uwierzycie ?!
Media ..to sa media /i tyle
Zastanowcie sie sami : jak auto typu RAV 4 moze byc lepsze w terenie od takiego , ktore ma reduktor i stale 4x4 ????
Czy ta szyna miala byc namiastka czegos a/la podjazd w terenie ?? A to przesuniecie to mialo byc cos niby gubienie przyczepnosci niektorych kol ??
A mnie sie wydaje , ze ta "szyna" mogla byc makieta hipotetycznych warunkow , ktore w terenie w ogole nie wystepuja ! Za to podpadaja pod wlasciwosci 4wd danego auta .
Moim zdaniem w PRAWDZIWYM terenie , np podjazdy gliniaste rozjezdzone przez traktory itp...Grand Vitara przejedzie , a Toyota stanie !
Bo nie ma reduktora , ani stalego 4x4...
------
L-M mial chyba na mysli CRV , a nie HRV ?!
|
Nie, 08.08.2004, 11:36 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Ja jestem akurat osobą, która niemalże wcale nie wierzy w media, więc o to możesz być spokojna - np. gazety czytam z bardzo dużym dystansem...
Ale co widziałem to moje :) A może ta grand vitara z testu była jakoś ubożej wyposażona? nie wiem... a co do rampy - nie rozumiem jak można skonstruować rampe pod konkretny samochód? hahaha... jeśli auto jest dobre, to ją przejedzie, jakby ona skonstruowana nie była... tak czy siak - przejedzie! Suzuki tylko wjechało kawałek, a potem tylko kręciło wiszącymi kołami i koniec... a w terenie też pokazali te autka, ale tego nie oceniam, bo tutaj mogłyby być rozbierzności - choć ta sama droga, to można przejechać pare cm bardziej w lewo lub w prawo, może być inny kierowca etc - dlatego tego nie oceniałem, oceniałem tylko ten obiektywny podjazd ;)
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 11:46 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Ella napisał(a): A jak Wam pokaza slonia i powiedza , ze to mucha ..to tez uwierzycie ?! Media ..to sa media /i tyle Zastanowcie sie sami : jak auto typu RAV 4 moze byc lepsze w terenie od takiego , ktore ma reduktor i stale 4x4 ???? Czy ta szyna miala byc namiastka czegos a/la podjazd w terenie ?? A to przesuniecie to mialo byc cos niby gubienie przyczepnosci niektorych kol ?? A mnie sie wydaje , ze ta "szyna" mogla byc makieta hipotetycznych warunkow , ktore w terenie w ogole nie wystepuja ! Za to podpadaja pod wlasciwosci 4wd danego auta . Moim zdaniem w PRAWDZIWYM terenie , np podjazdy gliniaste rozjezdzone przez traktory itp...Grand Vitara przejedzie , a Toyota stanie ! Bo nie ma reduktora , ani stalego 4x4... ------ L-M mial chyba na mysli CRV , a nie HRV ?!
Po pierwsze. Tak, to miała być CRV a nie HRV, mój błąd.
Po drugie. O ile w AŚ można tylko poczytać, to w TV mozna zobacz jak sobie radzą w terenie te auta. I naprawdę Toyota biła Nissana i Hondę na łeb. Podjeżdżała tam gdzie reszta nie mogła (test był na błotnistej nawierzchni, opony seryjne).
To porównanie, o którym mówi Tomek też widziałem. Suzuki przegrało bo nie ma blokad dyfrów. Toyota ma elektronikę, która działa jak blokady dyfrów.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Nie, 08.08.2004, 11:52 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Dzięki Lord ;) Właśnie zapomniałem dlaczego Suzuki nie wjechało, a to chodziło o te dyferencjały! - jak widać i elektronika jest potrzebna, czego Suzi zabrakło...
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 08.08.2004, 11:58 |
|
|
Ella
Postów: 278 Miejscowość: Warszawa
|
Tomasz napisał(a): Ja jestem akurat osobÄ…, ktĂłra niemalĹĽe wcale nie wierzy w media, wiÄ™c o to moĹĽesz być spokojna - np. gazety czytam z bardzo duĹĽym dystansem... Ale co widziaĹ‚em to moje A moĹĽe ta grand vitara z testu byĹ‚a jakoĹ› uboĹĽej wyposaĹĽona? nie wiem... a co do rampy - nie rozumiem jak moĹĽna skonstruować rampe pod konkretny samochĂłd? hahaha... jeĹ›li auto jest dobre, to jÄ… przejedzie, jakby ona skonstruowana nie byĹ‚a... tak czy siak - przejedzie! Suzuki tylko wjechaĹ‚o kawaĹ‚ek, a potem tylko krÄ™ciĹ‚o wiszÄ…cymi koĹ‚ami i koniec... a w terenie teĹĽ pokazali te autka, ale tego nie oceniam, bo tutaj mogĹ‚yby być rozbierznoĹ›ci - choć ta sama droga, to moĹĽna przejechać pare cm bardziej w lewo lub w prawo, moĹĽe być inny kierowca etc - dlatego tego nie oceniaĹ‚em, oceniaĹ‚em tylko ten obiektywny podjazd t.m.
===============
Bardzo smieszne -> ta rampa pod konkretny samochod
Ja mialam raczej na mysli to , czy owa rampa byla symulacja rzeczywistych warunkow w terenie
Prawdziwy test jest zawsze w terenie ...a nie na jakis szynach /i tyle .
Gadalam np z mechanikami z subaru , mowia , ze z samochodow typu CRV , RAV4 , FORESTER ITP...zawsze taka Grand Vitara dojedzie najdalej !
Ci ludzie z pewnoscia sie znaja bo naprawiaja i testuja te samochody -
a przed wszystkim subaru i suzuki ( dawoj /W-wa)
Np naped auto 4wd wlacza sie zawsze dopiero wtedy gdy nastepuje uslizg kola...w CRV ponoc wystepuje to z jakims szarpnieciem co moze spowodowac , ze niedoswiadczony kierowca moze troszke nad autem nie zapanowac
Zas taki forester ma niekiedy problemy z przeswitem i moze sie zawiesic gdzies...( rozjezdzone drogi w lesie i mulda w srodku np),
ale wlasnie forester i x-trail maja najlepszy naped 4wd...
Forester na dodatek ma reduktor.
No i trzeba pamietac , ze rozmawiamy o SUV-ach..czyli cos na miasto , szose i teren...
a nie o "traktorach" tylko w teren , wiec mniejsze walory "terenowe" tych aut , w ekstremalnie trudnym bezdrozu mozna sobie darowac ,
bo kto normalny bedzie sie pchal w takie cos
Tam to koniem najlepiej
|
Nie, 08.08.2004, 12:00 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Tomasz napisał(a): DziÄ™ki Lord WĹ‚aĹ›nie zapomniaĹ‚em dlaczego Suzuki nie wjechaĹ‚o, a to chodziĹ‚o o te dyferencjaĹ‚y! - jak widać i elektronika jest potrzebna, czego Suzi zabrakĹ‚o... t.m.
Wiem, że do Suzi (jeżeli nie ma w standardzie) mozna dokupić blokadę centralnego dyfra. Natomiast co do blokad poszczególnych osi to nie jestem pewnien.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Nie, 08.08.2004, 12:04 |
|
|
Ella
Postów: 278 Miejscowość: Warszawa
|
lordzofmafia napisał(a): To porĂłwnanie, o ktĂłrym mĂłwi Tomek teĹĽ widziaĹ‚em. Suzuki przegraĹ‚o bo nie ma blokad dyfrĂłw. Toyota ma elektronikÄ™, ktĂłra dziaĹ‚a jak blokady dyfrĂłw.
==
A ja slyszalam od ludzi z branzy , ze najlepszy naped 4wd ( oparty na elektronice wlasnie ) ma subaru i nissan...z tych samochodow o ktorych rozmawiamy !
Zostawmy lepiej te testy w TV bo nawet ja moge tym samym samochodem podjechac pod gorke , a za chwile -jak mi sie nie bedzie chcialo -nie podjechac...
Sprzedaz samochodow to biznes-jesli ktos jeszcze nie zauwazyl...
Zas Toyote bardzo lubie :0 ,ale raczej w wersji Land Cruiser ---> jesli w teren ..................................
Jak ktos powie , ze toyoty sa niezawodne i trwale ...zgodze sie w 100 %!!!!!
|
Nie, 08.08.2004, 12:07 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |