Wszelkie porady dotyczące kupna samochodu, zarówno nowego, jak i używanego
Wyślij odpowiedź

Pon, 26.07.2004, 22:21

Hummer H1, Land Rover Defender, Mercedes G-klass i Łada Niva. Dalej mamy prawie terenówki takie jak: Mitsubishi Pajero, Nissan Terrano i Patrol, Land Rover Discovery i parę innych.

Wto, 27.07.2004, 0:15

Do tego (prawie terenówek) można by chyba jeszcze dorzucić Toyotę Land Cruiser :). A do terenówek GAZ-a i UAZ-a oraz Toyotę Mega Cruiser.

Wto, 27.07.2004, 7:49

Skoro ograniczyłas się do dwóch (Subaru i Nissan) idź do salonów, umów się na jazdy testowe być może problem sam się rozwiąże. Czego Ci życzę :) .

Wto, 27.07.2004, 11:03

Dj Boowzy napisał(a):A takprzy okazji sÄ… jakieĹ› prawdziwe terenĂłwki w dzisiejszych czasach produkowane ? :lol:

yyy...traktory? :lol:

Wto, 27.07.2004, 12:41

pewnie ze suv, i pewnie rav-4 lub Crv...ale ja bym wybral Wranglera nawet z silnikiem 2.4, a co mi tam jak szalec to szalec...bo jakos nie uznaje suvow, chyab ze to Jeepy.... :lol: :lol: :lol:

Nie, 08.08.2004, 8:25

Szczerze powiem, że skoro Subaru odpada z powodu braku AC, to zamiast Nissana bym wziął chyba Toyotę - ma na prawdę dobry system 4x4, choć go nie studiowałem...

nawet jeśli kosztuje 105000 czy ileś tam - to IMHO warto...

t.m.

Nie, 08.08.2004, 8:36

ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa :|

Nie, 08.08.2004, 8:41

K0RN napisał(a):ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa :|

RAV4 sobie dużo lepiej radzi w terenie od Hondy i od Suzuki - widziałem test w TV - sam się zdziwiłem jak patrzyłem na to wszystko... - szok!

t.m.

Nie, 08.08.2004, 8:50

no wiem z tych malych SUV-ow Rav 4 to chyba najlepiej radzace saobie auto a terenie, zostaje jeszcze LR Freelander, :roll: ale i tak nie dorowna terenowkom, bo za maly wykrzyz osi i brak reduktora, dobrze ze nowoczesna elektronika zastapuje po czesci brak blokady mostow :P

Nie, 08.08.2004, 9:08

Oczywiście że nie dorówna! Ale nie o to się rozchodzi! A LR za drogi...

t.m.

Nie, 08.08.2004, 9:44

Tomasz napisał(a):
K0RN napisał(a):ooo yeah, a pozniej w teren i .... klapa :|

RAV4 sobie dużo lepiej radzi w terenie od Hondy i od Suzuki - widziałem test w TV - sam się zdziwiłem jak patrzyłem na to wszystko... - szok!

t.m.


Nie moze byc :wink:

Przeciez Suzuki Grand Vitara najlepiej sobie radzi w terenie bo : ma reduktor i jest na sztywnej ramie !! 4X4 dolaczany rzecz jasna - wlasciwie to terenowka po prostu ! Czyli i z wadami tegoz , innymi slowy -> z za malym komfortem jazdy po szosie....autostradach ! Tak jakby nie do tego sluzace !

A RAV 4 nie moze wygrac w terenie z nissanem X-Trail , bo ten ostatni ma przeswit nissana terrano , a naped 4x4 TRZYSTOPNIOWY : 2wd , AUTO ( czyli to co jest w RAV 4) oraz LOCK ( staly naped 4x4 z prawie rownym podzialem na obie osie -> 60:40 czy cos takiego ).

A testy w TV to sa czesto i gesto sponsorowane :twisted:

Nie, 08.08.2004, 11:11

W AŚ był test Toyota RAV4, Nissan X-Trail i Hondy HRV. Na TVN Turbo dali taki sam test. W obu wygrała Toyota. Najlepsze własności terenowe dzięki rozbudowanej elektronice. Toyotkę testowali też w V-max'ie. Szczerze mówiąc zdziwiłem się i to bardzo co ona potrafi zrobić. Kilka odcinków później testowali X-Trail'a. Stwierdzili, że Toyota lepsza w terenie.

Nie, 08.08.2004, 11:25

lordzofmafia napisał(a):W AĹš byĹ‚ test Toyota RAV4, Nissan X-Trail i Hondy HRV. Na TVN Turbo dali taki sam test. W obu wygraĹ‚a Toyota. Najlepsze wĹ‚asnoĹ›ci terenowe dziÄ™ki rozbudowanej elektronice. ToyotkÄ™ testowali teĹĽ w V-max'ie. Szczerze mĂłwiÄ…c zdziwiĹ‚em siÄ™ i to bardzo co ona potrafi zrobić. Kilka odcinkĂłw później testowali X-Trail'a. Stwierdzili, ĹĽe Toyota lepsza w terenie.

Nic dodać, nic ująć...

A test który oglądałem był na "jedynce" albo "dwójce" - była taka specjalna rampa, z pochyłościami... każdy na prawdę miał identyczne szanse, bo to było metalowe, taki podjazd jak do samochodu do naprawy - dwie szyny którymi się wjeżdża na górę, tylko że przesunięte tak, że jedna była metr dalej od drugiej - wjeżdżając, najpierw się gramoliło jedno koło, potem drugie, tak samo ze zjazdem. Toyota wjechała jako jedyna, a Suzuki tylko kawałek i dalej już koniec, "wisiała" dwoma kołami w powietrzu i ani rusz. Nissana niestety tam nie było, także się nie wypowiadam. Chociaż z tego co lordzofmafia mówi...

t.m.

Nie, 08.08.2004, 11:36

Tomasz napisał(a):
A test który oglądałem był na "jedynce" albo "dwójce" - była taka specjalna rampa, z pochyłościami... każdy na prawdę miał identyczne szanse, bo to było metalowe, taki podjazd jak do samochodu do naprawy - dwie szyny którymi się wjeżdża na górę, tylko że przesunięte tak, że jedna była metr dalej od drugiej - wjeżdżając, najpierw się gramoliło jedno koło, potem drugie, tak samo ze zjazdem. Toyota wjechała jako jedyna, a Suzuki tylko kawałek i dalej już koniec, "wisiała" dwoma kołami w powietrzu i ani rusz. Nissana niestety tam nie było, także się nie wypowiadam. Chociaż z tego co lordzofmafia mówi...

t.m.

====
A jak Wam pokaza slonia i powiedza , ze to mucha :)..to tez uwierzycie ?!
Media ..to sa media /i tyle :twisted:
Zastanowcie sie sami : jak auto typu RAV 4 moze byc lepsze w terenie od takiego , ktore ma reduktor i stale 4x4 ????
Czy ta szyna miala byc namiastka czegos a/la podjazd w terenie ?? A to przesuniecie to mialo byc cos niby gubienie przyczepnosci niektorych kol ??
A mnie sie wydaje , ze ta "szyna" mogla byc makieta hipotetycznych warunkow , ktore w terenie w ogole nie wystepuja ! Za to podpadaja pod wlasciwosci 4wd danego auta :).
Moim zdaniem w PRAWDZIWYM terenie , np podjazdy gliniaste rozjezdzone przez traktory itp...Grand Vitara przejedzie , a Toyota stanie !
Bo nie ma reduktora , ani stalego 4x4...
:)
------
L-M mial chyba na mysli CRV , a nie HRV ?!

Nie, 08.08.2004, 11:46

Ja jestem akurat osobą, która niemalże wcale nie wierzy w media, więc o to możesz być spokojna - np. gazety czytam z bardzo dużym dystansem...

Ale co widziałem to moje :) A może ta grand vitara z testu była jakoś ubożej wyposażona? nie wiem... a co do rampy - nie rozumiem jak można skonstruować rampe pod konkretny samochód? hahaha... jeśli auto jest dobre, to ją przejedzie, jakby ona skonstruowana nie była... tak czy siak - przejedzie! Suzuki tylko wjechało kawałek, a potem tylko kręciło wiszącymi kołami i koniec... a w terenie też pokazali te autka, ale tego nie oceniam, bo tutaj mogłyby być rozbierzności - choć ta sama droga, to można przejechać pare cm bardziej w lewo lub w prawo, może być inny kierowca etc - dlatego tego nie oceniałem, oceniałem tylko ten obiektywny podjazd ;)

t.m.

Nie, 08.08.2004, 11:52

Ella napisał(a):A jak Wam pokaza slonia i powiedza , ze to mucha :)..to tez uwierzycie ?!
Media ..to sa media /i tyle :twisted:
Zastanowcie sie sami : jak auto typu RAV 4 moze byc lepsze w terenie od takiego , ktore ma reduktor i stale 4x4 ????
Czy ta szyna miala byc namiastka czegos a/la podjazd w terenie ?? A to przesuniecie to mialo byc cos niby gubienie przyczepnosci niektorych kol ??
A mnie sie wydaje , ze ta "szyna" mogla byc makieta hipotetycznych warunkow , ktore w terenie w ogole nie wystepuja ! Za to podpadaja pod wlasciwosci 4wd danego auta :).
Moim zdaniem w PRAWDZIWYM terenie , np podjazdy gliniaste rozjezdzone przez traktory itp...Grand Vitara przejedzie , a Toyota stanie !
Bo nie ma reduktora , ani stalego 4x4...
:)
------
L-M mial chyba na mysli CRV , a nie HRV ?!


Po pierwsze. Tak, to miała być CRV a nie HRV, mój błąd.
Po drugie. O ile w AŚ można tylko poczytać, to w TV mozna zobacz jak sobie radzą w terenie te auta. I naprawdę Toyota biła Nissana i Hondę na łeb. Podjeżdżała tam gdzie reszta nie mogła (test był na błotnistej nawierzchni, opony seryjne).
To porównanie, o którym mówi Tomek też widziałem. Suzuki przegrało bo nie ma blokad dyfrów. Toyota ma elektronikę, która działa jak blokady dyfrów.

Nie, 08.08.2004, 11:58

Dzięki Lord ;) Właśnie zapomniałem dlaczego Suzuki nie wjechało, a to chodziło o te dyferencjały! - jak widać i elektronika jest potrzebna, czego Suzi zabrakło...

t.m.

Nie, 08.08.2004, 12:00

Tomasz napisał(a):Ja jestem akurat osobÄ…, ktĂłra niemalĹĽe wcale nie wierzy w media, wiÄ™c o to moĹĽesz być spokojna - np. gazety czytam z bardzo duĹĽym dystansem...

Ale co widziałem to moje :) A może ta grand vitara z testu była jakoś ubożej wyposażona? nie wiem... a co do rampy - nie rozumiem jak można skonstruować rampe pod konkretny samochód? hahaha... jeśli auto jest dobre, to ją przejedzie, jakby ona skonstruowana nie była... tak czy siak - przejedzie! Suzuki tylko wjechało kawałek, a potem tylko kręciło wiszącymi kołami i koniec... a w terenie też pokazali te autka, ale tego nie oceniam, bo tutaj mogłyby być rozbierzności - choć ta sama droga, to można przejechać pare cm bardziej w lewo lub w prawo, może być inny kierowca etc - dlatego tego nie oceniałem, oceniałem tylko ten obiektywny podjazd ;)

t.m.

===============
Bardzo smieszne -> ta rampa pod konkretny samochod :roll:
Ja mialam raczej na mysli to , czy owa rampa byla symulacja rzeczywistych warunkow w terenie :wink:
Prawdziwy test jest zawsze w terenie ...a nie na jakis szynach /i tyle .
Gadalam np z mechanikami z subaru , mowia , ze z samochodow typu CRV , RAV4 , FORESTER ITP...zawsze taka Grand Vitara dojedzie najdalej !
Ci ludzie z pewnoscia sie znaja bo naprawiaja i testuja te samochody -
:wink:
a przed wszystkim subaru i suzuki ( dawoj /W-wa)
Np naped auto 4wd wlacza sie zawsze dopiero wtedy gdy nastepuje uslizg kola...w CRV ponoc wystepuje to z jakims szarpnieciem co moze spowodowac , ze niedoswiadczony kierowca moze troszke nad autem nie zapanowac 8)
Zas taki forester ma niekiedy problemy z przeswitem i moze sie zawiesic gdzies...( rozjezdzone drogi w lesie i mulda w srodku np),
ale wlasnie forester i x-trail maja najlepszy naped 4wd...
Forester na dodatek ma reduktor.
No i trzeba pamietac , ze rozmawiamy o SUV-ach..czyli cos na miasto , szose i teren...
a nie o "traktorach" tylko w teren , wiec mniejsze walory "terenowe" tych aut , w ekstremalnie trudnym bezdrozu mozna sobie darowac :P ,
bo kto normalny bedzie sie pchal w takie cos :twisted:
Tam to koniem najlepiej :lol:

Nie, 08.08.2004, 12:04

Tomasz napisał(a):DziÄ™ki Lord ;) WĹ‚aĹ›nie zapomniaĹ‚em dlaczego Suzuki nie wjechaĹ‚o, a to chodziĹ‚o o te dyferencjaĹ‚y! - jak widać i elektronika jest potrzebna, czego Suzi zabrakĹ‚o...

t.m.


Wiem, że do Suzi (jeżeli nie ma w standardzie) mozna dokupić blokadę centralnego dyfra. Natomiast co do blokad poszczególnych osi to nie jestem pewnien.

Nie, 08.08.2004, 12:07

lordzofmafia napisał(a):To porĂłwnanie, o ktĂłrym mĂłwi Tomek teĹĽ widziaĹ‚em. Suzuki przegraĹ‚o bo nie ma blokad dyfrĂłw. Toyota ma elektronikÄ™, ktĂłra dziaĹ‚a jak blokady dyfrĂłw.

==
A ja slyszalam od ludzi z branzy , ze najlepszy naped 4wd ( oparty na elektronice wlasnie ) ma subaru i nissan...z tych samochodow o ktorych rozmawiamy !
Zostawmy lepiej te testy w TV :P bo nawet ja moge tym samym samochodem podjechac pod gorke , a za chwile -jak mi sie nie bedzie chcialo :wink: -nie podjechac... :lol:
Sprzedaz samochodow to biznes-jesli ktos jeszcze nie zauwazyl...:)
Zas Toyote bardzo lubie :0 ,ale raczej w wersji Land Cruiser :wink: ---> jesli w teren ..................................
Jak ktos powie , ze toyoty sa niezawodne i trwale ...zgodze sie w 100 %!!!!!
Wyślij odpowiedź