Obecny czas: Pią, 26.04.2024, 10:56




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Diesel segment premium w okolicach 30 tys. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
Post Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
Poszukuję auta, obowiązkowo diesel, ma być dość duże, wygodne, często używane na długich trasach, ma mało palić, być niezawodne, dość proste w obsłudze no i dobrze wykończone. Pojemność dobrze by było do 2 ltrów, wiadomo-akcyza.
moje typy nieco humorystycznie które udało mi się wymyśleć:

Kredens s60 d5 lub s40/v50 2,0D
Sunia E46 2,0d
Ping Pong RAV4 DID/Avensis
KukuruĹşnik 9-3 1,9 TiD
Taxi Klasa C
ostatecznie coĹ› z grupy specjalnej troski-A4 1,9tdi

Ma ktoś inne propozycje? Interesuje mnie również spalanie rzeczywiste szczególnie np RAV4, Suni oraz c klasy bo nie miałem do czynienia.

_________________
Fan ON


Czw, 02.09.2010, 21:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
C klasa mocno ciasna i dosyć przeciętna. Ceny na rynku wtórnym mówią same za siebie - średni samochód.

Rav4 - tak naprawdę ciężko coś złego o tym samochodzie powiedzieć. Znajoma ma generacje o której mówimy od nowości i auto sprawuje się bez zarzutu. Kwestia budy czy się przyzwyczaisz.

E46 - wiadomo - wysoko. W tej cenie szukałbym jednak 330d - ceny nie są tak drastycznie różne, a silnik zdecydowanie wiele lepszy.

A jeśli chodzi o A4 - polecałbym 1.8T 150 KM - wygodne, bardzo dynamiczne i naprawdę oszczędne jak na to co oferuje auto. Klekot przy kosztach serwisowania wychodzi zdecydowanie drożej.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 02.09.2010, 22:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
Mój typ to e46 320D :) powinno Ci wystarczyć na wersję 150 konną po FL, fajnie się nią jeździe, komfort ok, tylko ciasnota doskwiera.
C-klasa- do 2 litrów same ex-taxi bo w cywilnych odmianach jest prawie niespotykana,za to komfort i prowadzenie(no tu na równi z e46) są najlepsze wśród aut które wymieniłeś: http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek no i jeśli chcesz coś kupić dobrego za 30tys. to niestety góra rocznik 2000-2001r.
A4- mniej komfortowy i jeszcze ciaśniejszy niż 3-er i C-klasa, gorzej się też prowadzi(w wersji z FWD) ale koszty utrzymania niższe no i nieco niższe ceny, z quattro jeździ bardzo fajnie.
S60-komfortowy i fajny samochód :) średnica zawracania co prawda ogromna a z tyłu podobnie jak u konkurentów mało miejsca ale większe szanse na znalezienie dobrego egzemplarza no i chyba najlepiej się kojarzy.
Po BMW mĂłj numer 2.
RAV4-nie jeździłem, nie wypowiem się.
BTW: Ice jeździłeś tymi samochodami? bo niektóre Twoje stwierdzenia są dyskusyjne :wink:

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Pią, 03.09.2010, 11:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
Co do ciasnoty-jeżeli sprawa dotyczy przestrzeni za drugim słupkiem to problemu nie ma bo bedzie tam jezdzic w 98% jedynie powietrze. Chyba c klasa nie jest ciasna z przodu?
Dżony a czy w klasie c jest jakiś silnik poniżej 2000? z tego co wiem to najmniejszy (w dieslu) jest c200 ale i tak ma coś ponad 2100 pojemności.
Myslałem że to RAV4 jest najwyżej a tu zaskoczenie E46? :> Sie chyba OBR wszystkim udziela :mryellow:
Ile to E46 pali przy oszczędnej jeździe na trasie lecąc z zawrotna predkościa 100-110? te 2,0d i 3,0d silniki.
No i żeby nie być za wysoko to żadne Pb! koniecznie musi być cacko zasilane mazutem.

_________________
Fan ON


Pią, 03.09.2010, 15:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
Jest benzynowy 1.8 wolnossÄ…cy lub z kompressorem jak C180-143KM, C200-163KM i C230-192KM tyle, ze one niezbyt dobrze znoszÄ… LPG.
Z przodu jest wygodna, z tyłu zresztą też nie wypada źle na tle konkurencji, jest mała przy Mondeo lub Passacie ale na poziomie S60 i 3er dlatego zdziwiłem się dlaczego tylko jej Ice wypomniał ciasnotę :wink: .
Nom, bo w Mercedesie oznaczenie swoje a pojemność swoje :wink: C200CDI to zdławione C220CDI czyli trochę bez sensu bo moc mniejsza, większe ryzyko trafienia na ex-taxi a wyższa akcyza i tak już obowiązuje.
Także ja w tych pieniądzach skupiłbym się właśnie na e-46 i S60-jest szansa na lepsze i nieco nowsze egzemplarze.
Miałem okazję przejechać się e-46 330xd i jest wysoko :) tyle, że spalanie jest średnio o przynajmniej litr-półtorej wyższe niż w 2.0d no i podobnie jak w przypadku C-klasy z klekotem akcyza 18,6% więc za dobry egzemplarz trzeba dać sporo wiecej niz za 320D które IMO w zupełności wystarcza i daje sporą przyjemność z jazdy :)

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Pią, 03.09.2010, 16:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
DĹĽony napisał(a):
BTW: Ice jeździłeś tymi samochodami? bo niektóre Twoje stwierdzenia są dyskusyjne :wink:


Oczywiście, że tak. A z czym się nie zgadasz? :> Podejrzewam, że chodzi o przestrzeń w C klasie. Dla mnie po prostu tam było mocno średnio tyle, że z tyłu nieco więcej miejsca niż u konkurencji IMO.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Sob, 04.09.2010, 19:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Diesel segment premium w okolicach 30 tys.
Ja też :) w trzech rzeczach się nie zgadza :wink: W203 jest ciasne ale nie przy 3-er, S60 czy A4 B6 prezentuje się pod tym względem podobnie IMO więc nie ma sensu robić z tego zarzutu.
Z tym 330d bo ceny a przede wszystkim koszty eksploatacji jednak różnią się dość sporo.
No i wygoda jako zaleta A4 na tle reszty :wink: źle się nim nie jeździ ale zawieszenie ma spośród nich najtwardsze i najgłośniejsze.
To tyle :)

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Sob, 04.09.2010, 20:38
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018