Wszelkie porady dotyczące kupna samochodu, zarówno nowego, jak i używanego
Wyślij odpowiedź

Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Pon, 17.01.2011, 23:24

Witam wszystkich,

po tak mojej długiej nieobecności (starsi użytkownicy może pamiętają), zawituję znowu:) od razu z grubej rury. Tak jak w temacie interesuje mnie wasza wiedza, opinie na temat silnika ewentualnych jego wad, ogólnych wadach jakie występują w tym modelu. Czekam z niecierpliwością na bardzo wyczerpujące odpowiedzi :P
Ostatnio edytowany przez siLko, Pon, 17.01.2011, 23:51, edytowano w sumie 1 raz

Re: Volkswagen Phaeton 5.0 TDI V10-silnik-zalety, wady, awarie

Pon, 17.01.2011, 23:34

W obieg wchodzi ponad 12 litrów oleju, filtr oleju ponad 100 zł, filtr paliwa około 300, filtr powietrza 250 a antypyłek 190 zł. To tak poglądowo jeśli chodzi o koszta utrzymanie nawet w przypadku "drobnych" wymian. Jeżeli chodzi o jakieś usterki/awarie - świeży silnik i na te chwile na serwis nie trafiają i nic się z nimi nie dzieje przy dobrym serwisowaniu. Tarcze 3,500, klocki 900 zł.

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Wto, 18.01.2011, 19:59

Witam,
a może ktoś jeszcze wypowie się na temat silnika tego autka, będę wdzięczny bardzo :) im więcej opinii tym lepiej
Pozdrawiam

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Śro, 19.01.2011, 17:08

Na temat silnika? Nie wiem o co dokładnie ci chodzi ale ten motor zapewnia mega osiągi ;) Co do samego auta, to wg mnie ma ono najładniejsze wnętrze w swojej klasie. Szkoda, że niestety przez wielu uważany jest za wyrrśniętego passata i tak postrzegany.

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Pon, 31.01.2011, 13:05

Z wyglądu jak dla mnie jest świetny, szczególnie z zewnątrz. Co do silnika to widziałem filmiki i na pewno osiągi ma super, ale trzeba też się liczyć ze spalaniem :D

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Pią, 25.02.2011, 19:15

Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale coś się wypowiem. Jeśli chodzi o doznania z jazdy - bajka bo miałem okazję jeździć Touaregiem z tym silnikiem, jeśli chodzi o koszty - dramat. Jak coś klęknie w tym silniku to bierz kredyt. Ma "papierowe" turbiny których nie idzie podmienić na jakieś bardziej typowe ( tzn...NIBY to jest możliwe ale tyle rzeźbienia, że lepiej kupić drugi silnik ). Myślisz, że dlaczego Phaetony czy Touaregi z 5.0 TDI są na rynku wtórnym tańsze niż 3.0 TDI?

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Nie, 27.02.2011, 22:55

Co do samego silnika to lepiej bym go omijał.Miałem do kupienia phaetona z 2005 roku(jest to silnik AJS),z uszkodzonym silnikiem z przebiegiem niespełna 60 tys km,lecz zatarty był,i turbina padnieta.Zadzwoniłem do speca od diesli,i tylko odpowiedź:jeśli nie musisz go brać,to nie bierz.Takie wytłumaczenie mi wystarczyło,gdyż jest lekarzem od diesli.Poza tym używany silnik wtedy(2007r.)kosztował ponad 25 tys zł.Teraz ok 15tys.Turbiny kiepskie i sam układ olejowy i chłodzenia.Jeżeli koniecznie diesel to 3.0 TDI 225KM(2002-2006R),albo benzynke 4.2 V8 335KM z audi A8.

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Pon, 28.02.2011, 13:40

hummve ale zarzut "Twojego mechanika" dotyczył kosztów ewentualnych awarii. Fakt jest taki, że przy normalnym serwisie ten silnik póki co jest bezawaryjny.

Re: Volkswagen Phaeton 2004 5.0 TDI V10

Pon, 28.02.2011, 15:01

oczywiście,przy ''normalnym serwisie''.Szkoda,że warsztaty 'serwisujące', a mające doświadczenie z tym modelem i silnikiem to zupełnie inne pojęcia.Samo ASO również pozostawia wiele do życzenia.(zwłaszcza jeżeli chodzi o Phaetona,w którym elektronika posiada własną dusze,i potrafi namieszać,lepiej jest w touaregu,bardziej dopracowana,chociaż nie wiem,czy każdy poradziłby sobie z choćby wymiany żarówki w przedniej lampie.)Nie sztuką jest wymiana oleju,turbosprężarki,sztuką jest rozpoznanie w silniku niepokojących oznak,które mogą doprowadzić do poważnych usterek.A tak jak pisałem,silnik jest kapryśny.
Wyślij odpowiedź