|
|
Obecny czas: Sob, 30.03.2024, 0:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
BMW 730D E38 plus konfrontacja
Autor |
Wiadomość |
lg0r
Postów: 5
|
BMW 730D E38 plus konfrontacja
Interesują mnie koszty eksploatacji E38 w 3.0d automat (184 KM), filtry, oleje, naprawy, części które się zużywają (klocki, tarcze itp itd) nie interesuje mnie spalanie. To co się psuje w nich - chociaż słyszałem, że jest to silnik nieśmiertelny. Zastanawiam się jeszcze nad galantem 2.5 V6 (wiem, inna bajka i półka) C220D W202, A6 2.5 TDI odpada ze względu na awaryjność, chociaż kusiło mnie Quattro w nich. ew A8 3.3 TDI, chociaz to juz inny przedział cenowy. Doradźcie, odradźcie, podsuńcie inne pomysły, mam dużo czasu na zakup i przemyślenie, więc chce brać wszystkie możliwości pod uwage. Odpadają wszelkiego rodzaju Vany, suvy, T4, T5. Volvo też odpada Sorry za marudzenie, ale chce wiedzieć co kupić. Pozdrawiam.
|
Nie, 24.04.2011, 12:10 |
|
|
hajper
Postów: 636 Miejscowość: Konstancin [WPI]
Samochód: V8 M60B40
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
730d w automacie będzie miał oplowską skrzynię - która niezawodna nie jest. Brat dwukrotnie w E39 robił ten silnik (coś z głowicą). Spalanie w mieście, w korkach (E39 automat) przekraczało często 12-litrów.
Reszta - to już E38, duże, wygodne - jak Cie interesują to dużo zamienników. Na szczęście praktycznie zero tuningowych gadżetów. Z wyposażenia to pewnie będzie średnio - jeśli chciałbyś mieć wszystkiego dużo to 740d (wiadomo - inna cena, inne spalanie, inne koszty utrzymania), tutaj o wiele łatwiej o dobrego wypasa.
W A6 2.5TDi 180KM (nie 150KM) takie złe nie jest. Z resztą, słabsze wersje też łoiły przebiegi.
Jeśli nie masz min. 20k (MINIMUM - i też pewnie trzeba będzie nieźle włożyć) na egzemplarz z początku produkcji 730d (1999r?) to nie wybieraj tego auta, bo się później wypompujesz finansowo.
_________________ HABEMUS SEDAN
|
Nie, 24.04.2011, 17:41 |
|
|
lg0r
Postów: 5
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
A4, A6, 1.8T Quattro, Sebring, BMW 5(jaki silnik?), jakaś pseudo terenówka, stary lexus? Co polecisz/cie z aut do 20k zł, ze średniej lub wyższej półki z dobrym wypasem, żebym więcej jeździł, niż stał w serwisach i żeby nie paliło jak H1. E-klasa odpada.
a co z 300M? silnik 3.5 V6, spalanie niskie, a wytrzymałość, przeglądy, utrzymanie?
|
Wto, 26.04.2011, 18:45 |
|
|
hajper
Postów: 636 Miejscowość: Konstancin [WPI]
Samochód: V8 M60B40
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
Z tych co podałeś, wybrałbym albo A4 1.8T (150KM, bez Quattro - większe spalanie) albo E39 528i.
Pierwsze - stosunku mało miejsca, ale auto bezawaryjne, żwawe (auto waży 1325kg, więc stosunek mocy do masy niezły), silnik dość niezawodny i mający zadowalające spalanie. Niestety gorzej z wyposażeniem, przynajmniej w PL ciężko znaleźć egzemplarz mający coś więcej niż klimatronik, dwie poduchy i prąd w szybach z przodu (co nie jest niemożliwe). Wielowahaczowe, aluminiowe zawieszenie to niestety słaby punkt auta - dość delikatne.
528i - możesz cyklonować silnik, niewyżyłowany - jeśli chodzi o graty i wyposażenie to jak reszta 5 (czyli więcej niż w A4. Raczej ksenon, klima, siakieś lepsiejsze radio i drobne gadżety. Często się trafia skóra). Dużo używanych gratów (sporo aut jest ciągniętych m.in. z GB na części). Za 20k może znajdziesz z początku coś godnego uwagi. Z racji marki, dużo dojeżdżonych egzemplarzy (RWD, bonky),
Co do Chryslera to się nie wypowiem, nie miałem styczności z autem.
_________________ HABEMUS SEDAN
|
Wto, 26.04.2011, 20:35 |
|
|
lg0r
Postów: 5
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
jeżeli brałbym Audi, to tylko ze względu na Q Sebringiem zdarza mi się jeździć dość często, ładny wypas motor 2.7, 165k km przebiegu, praktycznie bez większych problemów. w 300M ciekaw mnie napęd na przód. Do domu mam pod górkę i zimą mietek, betka albo inne RWD może nie dać rady. Jestem tylko ciekaw co się może psuć w takich autach i czy spalanie na trasie w granicach 7-8l jest rzeczywiście możliwe przy 3.5 litrowym V6.. Sebring 2.7 potrafi zjeść 8-9l pod moją lekka nogą bez problemu. Popytam na ichniejszym forum, albo poszukam opinii w US i A.
|
Wto, 26.04.2011, 20:47 |
|
|
hajper
Postów: 636 Miejscowość: Konstancin [WPI]
Samochód: V8 M60B40
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
Q - w przypadku A4 1.8T to 100kg więcej, większe spalanie, minimalnie gorsze osiągi - i przy mocnym (?) ruszaniu haldex puszcza tył. Chyba, że na 4 potrzebujesz to oczywiście bierz. 7-8l przy 3.5 V6 ? Nie wydaje mnie się Chyba, że w trasie na 5-tce przy 70km/h
_________________ HABEMUS SEDAN
|
Wto, 26.04.2011, 21:46 |
|
|
lg0r
Postów: 5
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
Przy spokojnej jeździe (trasa) 120-150 spalanie 7.5-9 litrów. Przy 100 na budziku obroty masz na poziomie 1600-700 (skrzynia 4'ka) - więc siódemka możliwa. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Mam dość niesprecyzowane opcje co do auta, w każdym podoba mi się co innego. 7 zachwycała mnie od zawsze, jednak 4.0d odpada, powiadasz, że z 3.0d są problemy - odpada. Audi do 2001 to topór wojenny od orków, B5 kupiłbym tylko dla Q, B6 z 3.0 V6 to poezja - jednak powyżej 20k. Dalej, 2.5 TDI - padnie turbo, przeżyje, wyrobią się wałki, 3 tys z robocizną może nie starczyć. Galant... ładny z zewnątrz, wewnątrz topór, silniki ok. Sebring 2.7 - umierające panewki - naprawa około 5-7 tys... (a auto 15 ) 300M - też panewki. Zgłupiałem i nie wiem co można kupić w tym przedziale cenowym, żeby się nie nabawić psychozy wsłuchując się codziennie w silnik, czy aby coś nie zaczyna się psuć i czy będzie kasa na naprawę. Może Golf Mk2 1.6 TD? wsadzę w niego 10 tys. na wyposażenie go w zbędne bajery i będzie żył do końca świata i jeden dzień dłużej.
|
Wto, 26.04.2011, 22:51 |
|
|
hajper
Postów: 636 Miejscowość: Konstancin [WPI]
Samochód: V8 M60B40
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
3.0d nie jest jakimś tragicznym silnikiem, podałem Ci tylko przykłady. Generalnie diesel w tej cenie będzie miał nabite baaardzo dużo przebiegu, 730d z przebiegiem niżej niż 300kkm (albo i 350) nie znajdziesz. Przejedź się A4 B5 1.8T Q i zdecyduj
_________________ HABEMUS SEDAN
|
Śro, 27.04.2011, 8:02 |
|
|
lg0r
Postów: 5
|
Re: BMW 730D E38 plus konfrontacja
Jeździłem kilkoma Q i są świetne. Namieszał mi w głowie ten 300M.. Mam czas, pomyślimy, wybierzemy. Dzięki, trzymaj się
|
Śro, 27.04.2011, 8:28 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |