Re: Land Rover Discovery 3 i 4
Niestety muszę Cię zmartwić. Uwaga bo wiadomość jest pesymistyczna.
Nowo produkowane auta z roku na rok coraz słabszej jakości. Powody są dwa. Po pierwsze szalejący kryzys a po drugie nikt już nie chce abyś autem jeździł trzydzieści lat. Ba nawet nikt nie chce aby tak jak kiedyś auto tyle czasu jeździło. Teraz tak optymalnie pojazd po 7 latach powinien trafić na złom a właściciel powinien sobie kupić NOWE. To odtyka praktycznie wszelkich marek. No może poza Ferrari. Na pewno dotyka to wszystkich ogólno dostępnych aut.
Tak wiec nie licz, ze Land Rover przeżyje więcej niż 5 lat bez jakiś poważnych usterek. Jak chcesz auto na wieki to kup sobie jaguara z przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Te auta są prawie nie do zarżnięcia. Wtedy budowało się ze stali a auto miło już z założenia być czymś trwałym co za kilka czy nawet kilkanaście lat będzie się okazale prezentować na dordze pod warunkiem, że właściciel o to zadba. Teraz może dbać a auto będzie gnić nawet jak je będziesz konserwował.
Wracając do Twojego pytania. Trójką od czwórki z punktu widzenia kierowcy różni się niewiele. Jest trochę inaczej auto wykończone z zewnątrz jak i w środku. Widać po prostu rozwój ale rewolucji kompletnie brak. Mechanika i elektronika dokładnie tak samo. Komputer lepiej steruje pracą skrzyni biegów, poprawiono nieco ekonomię oraz kulturę pracy silnika. Nieco wydajniej i skuteczniej pracuje abs i inne ważne dla naszego bezpieczeństwa podzespoły.
Najlepiej poszukaj jakiegoś salonu i umów się na jazdę testową. Sam zobaczysz jak pojazd się sprawuje a przy okazji popytaj coś niecoś o trójkę. Zauważ tylko, że pracownik będzie Ci przedstawiał czwórkę w samych superlatywach a trójkę jako coś przestarzałego i kompletnie niewartego uwagi. Trudno się temu dziwić. On chce Ci sprzedać auto, które ma w salonie a nie poprzedni model dostępny z drugiej ręki.
Zapytaj tutaj:
http://www.jlrcentrum.pl/land-rover/kontakt/ chyba mają jazdy testowe i są auta z ubiegłego rocznika. Jak szukasz jeszcze czegoś tańszego to można okazyjnie kupić auta, które są sprzedawane w salonach a używane były do jazd testowych. Jednak przemyśl taką decyzję bardzo solidnie. Takim autem jeździła nieraz setka kierowców z rożnymi umiejętnościami. No i wchodziło tu typowo polskie myślenie. Skoro to nie moje to po co ja mam o to dbać?
Dodam jeszcze, ze ten cudowny land rover 4 w przeciwieństwie do 3 ma zderzaki atrapy. Z daleka wyglądają solidnie i trwale ale jak będziesz miał okazję to weź po prostu przyciśnij nań mocniej otwartą dłonią i zobaczysz jak się odkształca. Nawet nie będą zgadywał jak się coś takiego zachowuje przy faktycznej kolizji. Równie dobrze można by tam dać tekturę i pomalować sprejem. Aby jednak być sprawiedliwym land rovev ma z przodu potężny silnik i dosyć długi most, który w sam sobie daje dosyć sporo względem bezpieczeństwa.
Co więc powinieneś wybrać? Jeśli różnica będzie nie duża raptem 3-4 tyś pln ( nie liczył bym na to) to kup czwórkę z salonu. Ale w każdym innym wypadku poszukaj jakieś świeżej trójki.