Obecny czas: Pon, 24.04.2017, 10:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Reklama 

Bezawaryjne kombi do 15 tyś. 
Autor Wiadomość

Postów: 3
Post Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Witam forumowiczów.

Od miesiąca borykam się z problemem wyboru kombi.
Wybór jest dla mnie o tyle ciężki, że wiem iż szybko go nie zmienię.
Na wstępie przepraszam, za długość postu. Nie chce byście pomyśleli, że jestem leniem który szuka odpowiedzi "jak żyć".
Jaki z tych samochodów wy byście kupili będąc na moim miejscu i dlaczego?

*Mój budżet to max 14tyś na sam samochód.
*Szukam kombi bo w dłuższej perspektywie czasu ma to być samochód dla rodziny.
*Bardzo chciałbym by samochód był bezawaryjny. Coś na wyimaginowanej zasadzie "lejesz i jeździsz" (plus filtru, olej, końcówki drążków etc)
*Zdecydowanymi plusami są dla mnie: Rozrząd na łańcuszku, belka zamiast wielowachacza, brak dwumasy, pompa zamiast pompo-wtrysków.
*Z "bajerów" wymaganych: ABS, centralny zamek i oczywiście wspomaganie kierownicy

Z racji iż prawie nie ma takich samochodów zdaję sobie sprawę z tego, że prawie zawsze trzeba będzie iść na jakieś ustępstwa.
Zaznaczam też, iż jestem informatykiem i nie znam się na samochodach. Cała moja wiedza pochodzi z sieci.
Oto lista samochodów jakie do tej pory rozważałem:

LIDER Toyota Corolla E12
benzyna 1.6 16V DOHC VVT-i 110 KM 16V
diesel 1.4 D-4D 90 KM

Plusy:
*W zasadzie jest to jedyny samochód który posiada wszystkie atuty niezawodnosci.
belka, pompa, łańcuch, brak dwumasy, ocynk
*Roczniki 2001 - 2004
Minusy
Głównym minusem jest Super niesamowicie mała dostępność.
Drogie części
Wnętrze z plastiku. ( tak tylko kręcę nosem )

Audi A4 B5
Diesel 1,9 TDI
Plusy:
*Obrosły legendą 1.9 diesel
*Wnętrze super + ogólna aparycja
*Ocynk
Minusy
*amelinowe przednie zawieszenie siadające co 2-3 sezony ~1200 zł
rocznik 97-2000

Audi A6 C5
Diesel 1,9 TDI
Plusy:
*Obrosły legendą 1.9 diesel
*Wnętrze super + ogólna aparycja
*Ocynk
*Są sztuki z 2002
Minusy
*amelinowe przednie zawieszenie siadające co 2-3 sezony ~1200 zł
rocznik 98-2002

Mazda 6 I
benzyna 1.8 i 16V (120KM) / 2.0 16V (141 lub 147 KM)
Plusy:
*Wnętrze super + ogólna aparycja
*roczniki 2002-2005
*wymiernie wytrzymałe zawieszenie
Minusy
*gniją na potęge
*widziałem A4 z 500k przebiegu ... mazdy jeszcze ani 1

Opel Astra III / vectra C
Nie mam pojęcia jaki silnik
Przyznaję, że doklejona trochę by powiększyć zakres poszukiwań
Plusy:
*2005 - 2009
*tanie części
Minusy
*części tanie ale często trzeba je kupować - ogólna awaryjność
*awaryjność silników - ruletka przy kupnie...
*zawieszenie
*DPF

Skoda Octavia I
Diesel 1,9 TDI (90/110KM)
Plusy:
*Tania części i stosunkowo nieczęsto się psuje
*Proste zawieszenie
Minusy
*pasek rozrządu
*bardzo biednie wygląda w środku

Peugeot 407
Tylko w ramach ciekawostki

No i ostatnie auto którego nie mogło zabraknąć:
Volkswagen Passat B5 FL
do znudzenia 1,9 TDI z pompą rotacyjną
Plusy:
*dość bogate wyposażenie
*mega dostępność części i ich niski koszt
*bogate wyposażenia w tych cenach
Minusy
*Zawieszenie amelinowe !
*Najchętniej kradzione auto w mojej rodzimej Bydgoszczy


Pon, 09.06.2014, 18:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24563
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Brakuje jednego bardzo mocnego, jeśli nie najmocniejszego zawodnika w klasie - Toyota Avensis.

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 09.06.2014, 18:21
Profil

Postów: 3
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Ice napisał(a):
Brakuje jednego bardzo mocnego, jeśli nie najmocniejszego zawodnika w klasie - Toyota

Niestety nie ma avensisek III w tej cenie... a starcie TA I z a4 jest chyba przegrane na starcie.


Pon, 09.06.2014, 19:33
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24563
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Na papierze tak, jednak w praktyce A4 B5 to bardzo wiekowe auto i może jeszcze parę lat temu mogło być w jakimś stopniu atrakcyjne, natomiast obecnie IMO trąci myszką - zarówno jeśli chodzi o wykonanie mocno średnie jak i ilość zjeżdżonych egzemplarzy.

Pytanie jeszcze jak duże roczne przebiegi planujesz. Jeśli zamierzasz autem jeździć parę lat i robisz nieco kilometrów, to co byś nie kupił w tej cenie to za pewne będzie wymagało dbania finansowego i nieco zje kosztów.

Fakt jest taki, że szukając auta w tym budżecie można się sugerować jedynie cenami części - i tu taka A6 zawsze będzie droższa w eksploatacji, czy Vectra C niż niższe i mniejsze modele.

Szukając auta w tym wieku i z realnym przebiegiem oscylującym w okolicach 300k - bo tyle te auta będą miały albo i lepiej, to liczy się głównie stan egzemplarzy niż konkretny model i jego obiegowa opinia. Na pewno w przypadku Octavii ciężko będzie o nieflotowy egzemplarz, lub stosunkowo dobrze wyposażony bo te auta są na rynku wtórnym zdecydowanie zbyt przecenione. Z kolei Vectra i Astra to dosyć przeciętna awaryjność, średnio z zabezpieczeniem korozyjnym. Audi - w przypadku takiej A6 dostajemy niezłą jakość, ale realnie te auta mają nabite ogromne przebiegi - co nie przeszkadza w dobrej eksploatacji, tylko trzeba się z tym po prostu liczyć.

Białym krukiem jest tu wbrew pozorom francuz - 407 - to dosyć udane auto, może nie tak jak poprzednik ale dalej w porównaniu do konkurencji nie ma się czego wstydzić. Wystarczy się raz przejechać 407, a potem Octavią, żeby stwierdzić, że Octavia to pudełko z tic taców na kołach i koszta kosztami, ale jakieś minimum przyjemnego użytkowania musi być.

Co do B5 FL - klasyka gatunku, również mocno przeceniana przez co rynek zalany jest tragicznymi egzemplarzami, ciężko kupić dobrze ten model - w ostatnich numerach motoru było o zakupie B5 i skończyło się na wyjeździe po niego do Niemiec i kupnem - moim zdaniem - dalej średniego egzemplarza jak za ten budżet (był porównywalny do Twojego).

Mazda 6 I to mechanicznie genialnie auto, gorzej z korozją i jakością wnętrza.

Corolla E12 to fajny typ.

Generalnie zacznij od przejechania się tymi autami (byle jakimi, byle w miarę sensownym stanie) bo różnice pomiędzy taką Corollą a Vectrą czy A6 a Octavią I są kolosalne i mimo, że to podobne kombi to jest spora różnica.

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 09.06.2014, 21:09
Profil

Postów: 3
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Dziękuję Ci Ice za odpowiedzi.

Moja przygoda z zakupem samochodu rozpoczęła się od obejrzenia a6 c5 (1.9tdi).
Złe spasowanie części nadwozia i miernik lakieru który nie wyczuł blachy na całym prawym nadkolu odstręczyły mnie od niego ...
Miałem jednak okazję zobaczyć jak wygląda w środku i przejechać się nim.

Kolejnymi samochodami tego samego dnia były Corolla E12 (1.4 d4d), passat, kolejna E12 (1.8 benzyna) i Astra H na koniec.
I pomimo tego, że a6 była z 99 roku, to nawet najmłodsza Astra H (2005) wyglądała przy niej biednie pod kontem wykończenia wnętrza i wygody.

Fakt faktem obawiam się, że moja opinia może nie być obiektywna ...
Zwyczajnie podkochuje się w A6 :oops:
Ale niestety to rozum musi kierować moim zakupem a nie serce. :roll:


Wto, 10.06.2014, 0:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1071
Miejscowość: ...
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Jesli liczysz na to, ze kupisz dosc stary samochod bez napraw lakierniczych to moze byc prawie nierealne.
Zas co do Twojego wyboru- Corolla bedzie raczej najpewniejszym wyborem, w sumie przyzwoity samochod.
Jesli chodzi o A6- sam jezdze A6 C5 od ponad dwoch lat, tylko ze z 2.8 Quattro LPG i powiem szczerze, ze nie ma dramatu z kosztami utrzymania. Zawias jesli jest na Lemforderze powinien wytrzymac 100-150 tys. km. Nie trzeba calego kompletu wymieniac, mozna pojedyncze wahacze. Prowadzenie- z Quattro i mocnym silnikiem- bajka, wygodna, ale bardzo sprawna w zakretach i w zime maszyna. Moze wlasnie taki wybor zamiast diesla? 2.4 i 2.8 V6 naprawde dobrze wspolpracuja z LPG. Kosztami na pewno bedzie drozej niz Corolla, ale jesli chodzi o przyjemnosc swietna sprawa. Przy tym samochodzie wystrzegaj sie 2.5 TDI oraz automatow bez Quattro- to awaryjne i drogie w naprawach multitronici.


Wto, 10.06.2014, 9:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 760
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Ja z miejsca odrzuciłbym A4 i A6. Nie jestem jakiś hejterem Niemców, ale kupić to auto w dobrym stanie graniczy z cudem. One mają tak na potęgę przekręcane liczniki, że przypuszczam iż na rynku wtórnym jest więcej właśnie takich aniżeli "uczciwych" egzemplarzy. To samo tyczy się w sumie Passata, aczkolwiek tu jest nieco większa szansa na trafienie auta z polskiego salonu. A nawet jeśli nie, to części będą tańsze :twisted: Chociaż z drugiej strony znam i ludzi, którzy mają gdzieś, czy auto było bite i przekręcone i ważne, że zostało dobrze zrobione i jeździ i zdarza się nawet, że dobrze jeździ :) Zależy jak było zadbane.

Mazda 6 średnio. Jak lubisz purchle to lepiej wybrać się do kiepskiej naleśnikarni, wyjdzie taniej.

Skoda Octavia w przypadku, jeśli potrzebujesz najbardziej bagażnika, najmniej wygody i prestiżu. No ale przynajmniej masz sporą szansę na coś polskiego, w miarę świeżego. Przynajmniej świeższego niż w przypadku reszty niemieckich propozycji.

Astra bardziej niż Vectra C - ten sam powód, więcej polskich egzemplarzy, mniejsze koszty napraw.

I tak z Twoich propozycji również skłaniałbym się ku Corolli.

Chociaż ze swojej strony miałbym jeszcze jedną, nietypową. Może wydawać się na niezbyt ciekawą, ale jest dość świeża i pakowna. Nie jest też specjalnie urodziwa... Ale Corolla też nie jest. Mam tu na myśli Forda Focusa C-Max (pierwszą generację).
Silniki benzynowe są całkiem okej jeśli chodzi o bezawaryjność (w sumie najfajniejszą opcją jest 1.8 - z łańcuchem, w sumie na papierze nawet nie pali bardzo dużo - taką wersje trudno jednak kupić do Twojej kwoty w dobrym stanie). Zawieszenie jednak jest nie takie, jakbyś chciał ;P I np. łączniki stabilizatorów (nie tylko w tym modelu...) nie są zbyt trwałe, ale nie jest to też drogi element. Ogólnie auto to jak na Forda jest bardzo trwałe i np. w porównaniu z takim Touranem wbrew pozorom dużo mniej awaryjne. W dodatku jak na vana wydaje mi się, wygląda całkiem ok. dzięki padającej linii dachu, szczególnie w porównaniu z innymi vanami. No, ale jest to van, nie kombi (mimo, że ze wszystkich vanó najmniej na takiego wygląda ;>) I jeśli masz je mieć zamiar na dłużej to nie obchodzi Cię spora utrata wartości, a wręcz pomaga przy zakupie stosunkowo młodego egzemplarza.
Dodam, że warto byłoby ciut poczekać lub dołożyć, żeby kupić egzemplarz nie typowo z początku produkcji. Później po prostu poprawiano sporo elementów, zmieniano dostawców części itp. Minusem dla Ciebie może być jakość plastików, ale to również zależy od wersji wyposażenia. Przemyśl ;)

A jak nie to Corollę i już.

P.s.
Cytuj:
*Obrosły legendą 1.9 diesel

Obrosły legendą 1.9 TDI obrośnie Ci kosztami a nie legendą, jak przyjdzie zregenerować turbo :D Wiem, bo mam :roll: Chociaż nie będę przesadzał, bo to chyba jedyna jego wada... Przynajmniej w moim aucie. Ale kosztowna :<


Sob, 14.06.2014, 16:27
Profil

Postów: 75
Post Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Odradzam auta grupy VAG ze względu na drogie części i słabe zawieszenie,moim zdaniem do tej kwoty zdecydowanie lepszym wyborem jeżeli zależy Ci na dobrym komforcie i ekonomice jest Vectra C z nadwoziem kombi lub ewentualnie nieco starsza Toyota Avensis.


Pią, 14.11.2014, 12:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com