Switch to full style
Wszelkie porady dotyczące kupna samochodu, zarówno nowego, jak i używanego
Wyślij odpowiedź

Astra II -- porada

Wto, 08.07.2014, 19:44

Siemano, niedaleko mnie, do kupna jest Astra II silnikiem 2.0 101KM; produkcja: 2000r w dieslu, przebieg podobno 230 000 km.

Ile taka oplina pali, koszt wymiany oleju, pasków i rozrządu na jakim poziomie ?
Czy w ogóle te silniki dobrze sie sprawują ?

Trzymajcie sie i pozdrawiam !

Re: Astra II -- porada

Sob, 20.09.2014, 10:18

Silnik 2.0 w dieslu dobrze się sprawuje,nie ma awarii czy usterek,spalania na poziomie mniej więcej 5on na 100km więc jest okej. Podczas zakupu zwróć uwagę tylko na blachy,czy nie występuje już korozja,Astry lubią rdzewieć

Re: Astra II -- porada

Wto, 14.10.2014, 21:46

Nasza ma jakieś 350 na liczniku, ile wcześniej silnik był cofany nikt nie wie. Turbina jeszcze się trzyma, auto przeszło naukę 4 świeżych kierowców, nie ma co ukrywać biliśmy ją z każdej strony po trochę, leje się średnie paliwa, parę razy problem z EGRem, ale naprawiony za głupotę. Auto się trzyma, nie kopci, w zimie pali od strzała choć zwykle 90% zimy na zewnątrz. Polecam z czystym sercem.

Re: Astra II -- porada

Wto, 14.10.2014, 23:08

Mam podobnego, tylko słabszy 82 KM. Też 2.0, ale mój ma tylko turbinę, a 101 KM dodatkowo kompresor. Przejechane ponad 40 tyś.km. Na liczniku stuknęło 260 tyś. km.
Mój na trasie średnio pali 5l/100km, w mieście 7l/100 km. Także przyzwoicie. Generalnie się nie psuje.
Lubi zapychać się EGR jak zbyt długo pokonuje się krótki odcinki. Czasem trzeba silnik przedmuchać. Astra G posiada już jako taki ocynk, ale korozja lubi nadkoła, a w niektórych egzemplarzach też maske i tylną klape. Trzeba na biężaco monitorować.
Największym problemem diesli u Opla z tamtego okresu to pompa wtryskowa. Można być niemal pewny, że prędzej czy później zawiedzie. Trzeba przed zakupem dokładnie ją sprawdzić. Zamiennik to koszt 1300-1500zł, a oryginał powyżej 2000zł. Jednak już tyle czasu minęło, że powstało wiele patentów na wyeliminiowanie tego problemu. Jak oryginalna zaczyna szwankować montuje się do niej mniejszą, elektryczną, która wspomaga i w razie problemów pompuje paliwo. Koszt o wiele mniejszy, rozwiązane sprawdzone. Także generalnie da się to jakoś ominąć.
Astra G to sprawdzony, wygodny i bezawaryjny dupowóz od A do Z, który ma swoje wady, ale jak coś się zepsuje to można tanio naprawić. Najbardziej polecane są benzyny, ale diesle też nie są złe. Trzeba tylko na niej bardziej uważać.

Re: Astra II -- porada

Czw, 06.11.2014, 17:04

Poniekąd mogę się zgodzić,Astra G to dobry wybór jeżeli ktoś szuka w miarę bezawaryjnego samochodu,tylko zastanów się czy na pewno chcesz diesla,bardziej polecam tutaj silnik 1.6 plus lpg,co też wyjdzie dla Ciebie ekonomicznie.
Wyślij odpowiedź