|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 9:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Autor |
Wiadomość |
Jurko
Postów: 413 Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
|
Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Z racji tego, że mój budżet na auto się zmniejszył, muszę nieco zmodyfikować wymagania. A więc:
- budżet do 20 tys PLN, optymalnie około 17 - 18 - klasa miejska lub kompakt - może być 2 / 3 drzwiowe - i tak większość czasu jeżdżę sam - musi mieć wygodne fotele - najlepiej z regulacją lędźwi - w 626 tego nie ma i po zrobieniu w weekend tylko 350 km w trasie plecy mnie bolą, a dodatkowo siedząca praca, więc chcę coś z wygodnymi fotelami - używane 400 km miesięcznie w mieście bez korków, 300 - 400 km w trasie - poszukiwana więc benzyna lub benzyna tolerująca gaz o mocy minimum 75 KM, optymalnie około 100 - 120 KM - rocznik - nie starzej niż 2004 - byłoby super, gdyby trafił się jakiś egzemplarz dobrze wyposażony - komputer, automatyczna klimatyzacja, jakaś poręczna sportowa kierownica, może tempomat, sterowanie radiem z kierownicy - nie może rdzewieć i ogólnie aby nie generowało dużej ilości awarii - byłoby super, gdyby miało wspomaganie normalne tj. z płynem... a gdyby z tyłu było coś lepszego niż belka, to byłoby super, ale to chyba za duże wymagania
Ogólnie zastanawiałem się nad:
- Astrą III GTC, może 1.6 wolnossące - ale w środku jest to auto bardzo smutne - Pugiem 207 - Renault Clio
Focus II odpada - rdza, Fiesta - to samo i środek przekombinowany, Mazda 3 odpada - rdza, 2 - nawet, ale chyba nie w tej cenie, Honda Civic - w tej cenie nie dostanie się dobrego, wziąłbym Golfa V - ale kradną strasznie, Corolla - trumna w środku, Leon - tak jak VW i mi się nie podoba, Octavia - już mam jedno auto do kapelusza, Alfa Romeo - eee.... nie, Bravo - nie wiem, czy kupi się sensowny egzemplarz w tej cenie, no i dodatkowo wolnossak 1.4 to golas, a 1.4 T-Jet to już droższy, Megane III - chyba za niski budżet, Corsa D - po flocie dużo aut i sam wygląd bułowaty
Nie wiem, może są jeszcze jakieś auta na rynku o których zapomniałem?
_________________ Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...
|
Pon, 20.07.2015, 21:58 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Fiat Bravo to ciekawa opcja ale droga a taniej dostaniesz Cromę tylko, że to kawał wozu ale budżet pozwoli na taki auto
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Wto, 21.07.2015, 15:12 |
|
|
Jurko
Postów: 413 Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Powiedzmy, że gdyby to był kawał wozu, ale w dobry stanie, to może i być coś większego... ale Croma to kombi, więc aż tak nie przesadzajmy Szkoda, że Mondeo lubi się z rdzą, bo w środku zwłaszcza w wersji Ghia mi się podoba. Tak samo Focus. Chyba, że ta korozja to przesadzony problem w Fordach? Np. takie Mondeo po lifcie z lat 2005 - 2006? Bo to co widzę np. na parkingu pod pracą w tych Fordach, to taka sama kiepścizna jak w Mazdach, może poza nadkolami z tyłu.
_________________ Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...
|
Śro, 22.07.2015, 22:39 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Jako nietypowe wozidło dałbym Lancia Musa Wygląd kwestia gustu ale można znaleźć je naprawdę w pełni wyposażone http://otomoto.pl/oferta/lancia-musa-1- ... y7BqH.html
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pią, 24.07.2015, 17:51 |
|
|
Jurko
Postów: 413 Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Na miejskiego Vana to chyba nieco za wcześnie...
Wymagania nieco się zmieniają... auto jedynie na trasy, może być więc sedan. Wymagania to:
- wygodne fotele i dobre wyciszenie + najlepiej tempomat - silnik benzynowy minimum 125 KM, wolnossący, ewentualnie turbo, ale w miarę bezawaryjne - odporność na korozję - bezawaryjność - cena do 18 - 19 tys PLN - rocznik powiedzmy... nie starzej niż 2002
Z wytypowanych przeze mnie aut:
- Volvo S60 2.4 140 lub najlepiej 170 KM - Nissan Maxima A33 w wersji EU, 2.0 V6 140 KM... nie ma tempomatu i nieco już trąci myszką, bo o ile się orientuję, to po prostu grubsza modernizacja A32. Ale silnik V6 i dobrze wykonane wnętrze + bogate wyposażenie kuszą - Pug 407 - może być zarówno sedan jak i coupe. Najbardziej optymalny silnik to chyba 2.0 wolnossący? - Citroen C5 po FL - jechałem tym ostatnio jako pasażer taksówki... zawieszenie bajka, fotele wygodne, tylko nieco mi nie odpowiada to, ze są oddzielne podłokietniki małe dla pasażera i kierowcy, ale to da się przeżyć. Obawiam się jedynie podatności na drobne awarie. - Ford Mondeo Mk3 po FL z 2005 - 2006 - 2.0 145 KM - nie spełnia do końca założenia odporności na korozję... - Renault Laguna II GT - tu dość nietypowo, liftback z turbiną w benzynie. Najlepiej chyba 204 KM, auto ma bardzo ciekawe wnętrze, ciekawe tylko jak z awariami w Phase II.
Najbliżej mi do Volvo na chwilę obecną, na drugim miejscu Maxima, która kusi V6 - ką. Pytanie co lepsze? Nowocześniejszy Szwed z R5, czy typowy Japończyk z przełomu wieków z V6?
_________________ Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...
|
Pią, 24.07.2015, 19:32 |
|
|
janczar
Postów: 104
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Bałbym się trochę o to jak z częściami będzie w razie czego...
|
Czw, 30.07.2015, 20:30 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Lancia Musa to Fiat Idea zbudowana na podwoziu Punto 2, także i "bebechy" nie ma co się martwić C5 po lifcie to chyba fajna opcja Zapewne bardzo wygodne a i po FL to zawsze poprawione tu i ówdzie
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pią, 31.07.2015, 15:02 |
|
|
CSturboserwis
Postów: 61
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Kwestia gustu,ale akurat mając 20k można kupić zdecydowanie lepszy samochód. Astre III spokojnie ostaniesz w tym budżecie i to w full opcji,polecam silnik 1.8 który można łatwo zagazować,lub diesla 1.9 120-15okm.
|
Czw, 20.08.2015, 12:00 |
|
|
AlleStandard
Postów: 27
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Nie tylko Astre III,która ma najtańsze części w swoim segmencie,tutaj również inne modele wchodzą w grę,łącznie z autami grupy VAG,polecam Golfa V z jednostką napędową 1.9 TDi 105km,bardzo dobry i wytrzymały silnik.
|
Czw, 19.11.2015, 12:02 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Jurko napisał(a): - Citroen C5 po FL - jechałem tym ostatnio jako pasażer taksówki... zawieszenie bajka, fotele wygodne, tylko nieco mi nie odpowiada to, ze są oddzielne podłokietniki małe dla pasażera i kierowcy, ale to da się przeżyć. Obawiam się jedynie podatności na drobne awarie.
Jeśli nie chcesz czytać mojej przydługiej wypowiedzi, polecam ten artykuł - wyczerpuje temat Polecam Cytrynkę Z doświadczenia, auto przemyślane i przede wszystkim bardzo wygodne. Problemy mogą być z elektroniką - BSI czasami szaleje, chociaż odpukać u mnie ok. Problematyczny jest też przełącznik zespolony, w którym znawcy tematu przynajmniej raz na rok grzebią, doginając jakąś tam blaszkę (jeszcze nie miałem okazji), aby dobrze odbijał. Podstawą do obsługi auta jest dobry serwis - jeśli jest jakis specjalista w okolicy do fracuzów o dobrych opiniach, brać bez wahania. *Silnik jest bezawaryjny i dobry nawet z gazem w razie czego - 2.0b to chyba najbardziej rekomendowana do gazu jednostka. Niemniej bez pali w mieszanym ok 8 litrów, w trasie do 7 się zmieści na pewno, może nawet do 6 więc nie jest źle jak na tak duże auto. Kuleje za to precyzja zmiany biegów. Jeśli lubisz, jak wskakują same, to niestety - ale to nie auto dla Ciebie. *Hydro za czasów pierwszego C5 miało lepszą jakość niż w nowej generacji. Siłowniki w wersji od 2008 roku potrafią zawodzić wcześniej niż w starszym wcieleniu, bo do głosu doszły cięcia budżetowe i księgowi Wbrew pozorom hydropneumatyka często okazuje się tańsza w obsłudze niż tradycyjne zawieszenie, tylko warto raz na rok przy okazji jakiejś innej naprawy/wymiany płynów czy czegokolwiek u mechanika poprosić o przegląd układu. No i na + oczywiście możliwość regulacji prześwitu, która mi isę już nieraz przydała *Moim zdaniem wielką zaletą jest dużo dobrze wyposażonych egzemplarzy z polskich salonów z pewną historią. No i za te same pieniądze kupisz młodszy egzemplarz niż np. w przypadku Passata bądź innych konkurentów z klasy. Podłokietniki są jak znalazł, a fotele wygodne na długie trasy (mam problemy z kręgosłupem i jest to jedyne auto, z jakim mam styczność na dłuższych trasach, w którym plecy nie bolą po godzinie jazdy). Ich problemem jest jednak pękająca gąbka, którą trudno "naprawić", bo jest zwulkanizowana z tapicerką. Zazwyczaj trzeba znaleźć dobrego tapicera bądź.... kupić fotel. Auto zdecydowanie nie dla ciężkich osób, bo to jest problem, który dość szybko się objawia Podsumowując - ja się w nim zakochałem Głównym problemem C5 jest zła fama, która wzięła się nie wiadomo skąd. Auto zmaga sie z drobnymi problemami, jak każde. Największą bolączką na pewno jest elektryka, a szczególnie moduł BSI - potrafi unieruchomić sprawne auto, ale są to rzadkie przypadki. Jeśli jednak znamy fachowca - da się z nimi uporać. Niemniej pod względem mechanicznym czy słynnej hydropneumatyki, auto okazuje się bezawaryjne. A nawet jeśli zepsuje się coś w silniku, to części są bardzo tanie. W hydro sporo kosztują przewody wysokiego ciśnienia oraz pompa, więc dlatego trzeba dbać i sprawdzać ich stan
|
Wto, 22.12.2015, 3:11 |
|
|
Jurko
Postów: 413 Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Skończyło się tak, że mieszkam pod miastem, dojeżdżam do pracy 8 km w jedną stronę drogą krajową, mogę więc spokojnie dalej ujeżdżać Mazdę. Do momentu gdy nie stać mnie na coś na serio dobrego temat można uznać za zamknięty.
_________________ Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...
|
Czw, 28.01.2016, 20:43 |
|
|
Petrostar
Postów: 75
|
Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
W takim razie nie ma problemu,wróć na forum jak już będziesz chciał kupić ,zmienić samochód na inny,wtedy pomożemy i doradzimy. Co do Astry III to faktycznie ma ona zdecydowanie najtańsze części w swoim segmencie i do tego jest bardzo ekonomiczna.
|
Pią, 26.02.2016, 9:45 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |