Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:20




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Z racji tego, że mój budżet na auto się zmniejszył, muszę nieco zmodyfikować wymagania. A więc:

- budżet do 20 tys PLN, optymalnie około 17 - 18
- klasa miejska lub kompakt
- może być 2 / 3 drzwiowe - i tak większość czasu jeżdżę sam
- musi mieć wygodne fotele - najlepiej z regulacją lędźwi - w 626 tego nie ma i po zrobieniu w weekend tylko 350 km w trasie plecy mnie bolą, a dodatkowo siedząca praca, więc chcę coś z wygodnymi fotelami
- używane 400 km miesięcznie w mieście bez korków, 300 - 400 km w trasie - poszukiwana więc benzyna lub benzyna tolerująca gaz o mocy minimum 75 KM, optymalnie około 100 - 120 KM
- rocznik - nie starzej niż 2004
- byłoby super, gdyby trafił się jakiś egzemplarz dobrze wyposażony - komputer, automatyczna klimatyzacja, jakaś poręczna sportowa kierownica, może tempomat, sterowanie radiem z kierownicy
- nie może rdzewieć i ogólnie aby nie generowało dużej ilości awarii
- byłoby super, gdyby miało wspomaganie normalne tj. z płynem... a gdyby z tyłu było coś lepszego niż belka, to byłoby super, ale to chyba za duże wymagania

Ogólnie zastanawiałem się nad:

- Astrą III GTC, może 1.6 wolnossące - ale w środku jest to auto bardzo smutne
- Pugiem 207
- Renault Clio

Focus II odpada - rdza,
Fiesta - to samo i środek przekombinowany,
Mazda 3 odpada - rdza, 2 - nawet, ale chyba nie w tej cenie,
Honda Civic - w tej cenie nie dostanie się dobrego,
wziąłbym Golfa V - ale kradną strasznie,
Corolla - trumna w środku,
Leon - tak jak VW i mi się nie podoba,
Octavia - już mam jedno auto do kapelusza,
Alfa Romeo - eee.... nie,
Bravo - nie wiem, czy kupi się sensowny egzemplarz w tej cenie, no i dodatkowo wolnossak 1.4 to golas, a 1.4 T-Jet to już droższy, Megane III - chyba za niski budżet,
Corsa D - po flocie dużo aut i sam wygląd bułowaty

Nie wiem, może są jeszcze jakieś auta na rynku o których zapomniałem?

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Pon, 20.07.2015, 21:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Fiat Bravo to ciekawa opcja ale droga a taniej dostaniesz Cromę tylko, że to kawał wozu ale budżet pozwoli na taki auto :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Wto, 21.07.2015, 15:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Powiedzmy, że gdyby to był kawał wozu, ale w dobry stanie, to może i być coś większego... ale Croma to kombi, więc aż tak nie przesadzajmy :)
Szkoda, że Mondeo lubi się z rdzą, bo w środku zwłaszcza w wersji Ghia mi się podoba. Tak samo Focus. Chyba, że ta korozja to przesadzony problem w Fordach? Np. takie Mondeo po lifcie z lat 2005 - 2006? Bo to co widzę np. na parkingu pod pracą w tych Fordach, to taka sama kiepścizna jak w Mazdach, może poza nadkolami z tyłu.

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Śro, 22.07.2015, 22:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Jako nietypowe wozidło dałbym Lancia Musa :mryellow: Wygląd kwestia gustu ale można znaleźć je naprawdę w pełni wyposażone :wink:
:arrow: http://otomoto.pl/oferta/lancia-musa-1- ... y7BqH.html

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 24.07.2015, 17:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Na miejskiego Vana to chyba nieco za wcześnie...

Wymagania nieco się zmieniają... auto jedynie na trasy, może być więc sedan. Wymagania to:

- wygodne fotele i dobre wyciszenie + najlepiej tempomat
- silnik benzynowy minimum 125 KM, wolnossący, ewentualnie turbo, ale w miarę bezawaryjne
- odporność na korozję
- bezawaryjność
- cena do 18 - 19 tys PLN
- rocznik powiedzmy... nie starzej niż 2002

Z wytypowanych przeze mnie aut:

- Volvo S60 2.4 140 lub najlepiej 170 KM
- Nissan Maxima A33 w wersji EU, 2.0 V6 140 KM... nie ma tempomatu i nieco już trąci myszką, bo o ile się orientuję, to po prostu grubsza modernizacja A32. Ale silnik V6 i dobrze wykonane wnętrze + bogate wyposażenie kuszą
- Pug 407 - może być zarówno sedan jak i coupe. Najbardziej optymalny silnik to chyba 2.0 wolnossący?
- Citroen C5 po FL - jechałem tym ostatnio jako pasażer taksówki... zawieszenie bajka, fotele wygodne, tylko nieco mi nie odpowiada to, ze są oddzielne podłokietniki małe dla pasażera i kierowcy, ale to da się przeżyć. Obawiam się jedynie podatności na drobne awarie.
- Ford Mondeo Mk3 po FL z 2005 - 2006 - 2.0 145 KM - nie spełnia do końca założenia odporności na korozję...
- Renault Laguna II GT - tu dość nietypowo, liftback z turbiną w benzynie. Najlepiej chyba 204 KM, auto ma bardzo ciekawe wnętrze, ciekawe tylko jak z awariami w Phase II.

Najbliżej mi do Volvo na chwilę obecną, na drugim miejscu Maxima, która kusi V6 - ką. Pytanie co lepsze? Nowocześniejszy Szwed z R5, czy typowy Japończyk z przełomu wieków z V6?

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Pią, 24.07.2015, 19:32
Profil

Postów: 104
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Alfisti4ever napisał(a):
Jako nietypowe wozidło dałbym Lancia Musa :mryellow: Wygląd kwestia gustu ale można znaleźć je naprawdę w pełni wyposażone :wink:
:arrow: http://otomoto.pl/oferta/lancia-musa-1- ... y7BqH.html


Bałbym się trochę o to jak z częściami będzie w razie czego...


Czw, 30.07.2015, 20:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Lancia Musa to Fiat Idea zbudowana na podwoziu Punto 2, także i "bebechy" nie ma co się martwić :wink:
C5 po lifcie to chyba fajna opcja :wink: Zapewne bardzo wygodne a i po FL to zawsze poprawione tu i ówdzie :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 31.07.2015, 15:02
Profil

Postów: 61
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Kwestia gustu,ale akurat mając 20k można kupić zdecydowanie lepszy samochód. Astre III spokojnie ostaniesz w tym budżecie i to w full opcji,polecam silnik 1.8 który można łatwo zagazować,lub diesla 1.9 120-15okm.


Czw, 20.08.2015, 12:00
Profil

Postów: 27
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Nie tylko Astre III,która ma najtańsze części w swoim segmencie,tutaj również inne modele wchodzą w grę,łącznie z autami grupy VAG,polecam Golfa V z jednostką napędową 1.9 TDi 105km,bardzo dobry i wytrzymały silnik.


Czw, 19.11.2015, 12:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Jurko napisał(a):
- Citroen C5 po FL - jechałem tym ostatnio jako pasażer taksówki... zawieszenie bajka, fotele wygodne, tylko nieco mi nie odpowiada to, ze są oddzielne podłokietniki małe dla pasażera i kierowcy, ale to da się przeżyć. Obawiam się jedynie podatności na drobne awarie.


Jeśli nie chcesz czytać mojej przydługiej wypowiedzi, polecam ten artykuł - wyczerpuje temat ;)

Polecam Cytrynkę ;) Z doświadczenia, auto przemyślane i przede wszystkim bardzo wygodne. Problemy mogą być z elektroniką - BSI czasami szaleje, chociaż odpukać u mnie ok. Problematyczny jest też przełącznik zespolony, w którym znawcy tematu przynajmniej raz na rok grzebią, doginając jakąś tam blaszkę (jeszcze nie miałem okazji), aby dobrze odbijał. Podstawą do obsługi auta jest dobry serwis - jeśli jest jakis specjalista w okolicy do fracuzów o dobrych opiniach, brać bez wahania.
*Silnik jest bezawaryjny i dobry nawet z gazem w razie czego - 2.0b to chyba najbardziej rekomendowana do gazu jednostka. Niemniej bez pali w mieszanym ok 8 litrów, w trasie do 7 się zmieści na pewno, może nawet do 6 więc nie jest źle jak na tak duże auto. Kuleje za to precyzja zmiany biegów. Jeśli lubisz, jak wskakują same, to niestety - ale to nie auto dla Ciebie.
*Hydro za czasów pierwszego C5 miało lepszą jakość niż w nowej generacji. Siłowniki w wersji od 2008 roku potrafią zawodzić wcześniej niż w starszym wcieleniu, bo do głosu doszły cięcia budżetowe i księgowi ;) Wbrew pozorom hydropneumatyka często okazuje się tańsza w obsłudze niż tradycyjne zawieszenie, tylko warto raz na rok przy okazji jakiejś innej naprawy/wymiany płynów czy czegokolwiek u mechanika poprosić o przegląd układu. No i na + oczywiście możliwość regulacji prześwitu, która mi isę już nieraz przydała ;)
*Moim zdaniem wielką zaletą jest dużo dobrze wyposażonych egzemplarzy z polskich salonów z pewną historią. No i za te same pieniądze kupisz młodszy egzemplarz niż np. w przypadku Passata bądź innych konkurentów z klasy.

Podłokietniki są jak znalazł, a fotele wygodne na długie trasy (mam problemy z kręgosłupem i jest to jedyne auto, z jakim mam styczność na dłuższych trasach, w którym plecy nie bolą po godzinie jazdy). Ich problemem jest jednak pękająca gąbka, którą trudno "naprawić", bo jest zwulkanizowana z tapicerką. Zazwyczaj trzeba znaleźć dobrego tapicera bądź.... kupić fotel. Auto zdecydowanie nie dla ciężkich osób, bo to jest problem, który dość szybko się objawia ;)

Podsumowując - ja się w nim zakochałem :oops: Głównym problemem C5 jest zła fama, która wzięła się nie wiadomo skąd. Auto zmaga sie z drobnymi problemami, jak każde. Największą bolączką na pewno jest elektryka, a szczególnie moduł BSI - potrafi unieruchomić sprawne auto, ale są to rzadkie przypadki. Jeśli jednak znamy fachowca - da się z nimi uporać. Niemniej pod względem mechanicznym czy słynnej hydropneumatyki, auto okazuje się bezawaryjne. A nawet jeśli zepsuje się coś w silniku, to części są bardzo tanie. W hydro sporo kosztują przewody wysokiego ciśnienia oraz pompa, więc dlatego trzeba dbać i sprawdzać ich stan ;)


Wto, 22.12.2015, 3:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
Skończyło się tak, że mieszkam pod miastem, dojeżdżam do pracy 8 km w jedną stronę drogą krajową, mogę więc spokojnie dalej ujeżdżać Mazdę. Do momentu gdy nie stać mnie na coś na serio dobrego temat można uznać za zamknięty.

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Czw, 28.01.2016, 20:43
Profil

Postów: 75
Post Re: Samochód do 20 tys. PLN do klasa B / C
W takim razie nie ma problemu,wróć na forum jak już będziesz chciał kupić ,zmienić samochód na inny,wtedy pomożemy i doradzimy. Co do Astry III to faktycznie ma ona zdecydowanie najtańsze części w swoim segmencie i do tego jest bardzo ekonomiczna.


Pią, 26.02.2016, 9:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018