Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 2:17




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1954 Lancia Aurelia Outlaw Euro CSL by Thornley Kelham 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1954 Lancia Aurelia Outlaw Euro CSL by Thornley Kelham
Image Evomagazine.pl
Image Autokult.pl
Image Wheelz.me
Image Goodwood.com

Film:
Image Jay Leno's Garage at Youtube.com
Evomagaznie.pl napisał(a):
Lancia Aurelia Outlaw Euro CSL ma 3.2 Busso pod maską
Thornley Kelham zbuduje ostatnie trzy egzemplarze Lancii Aurelii Outlaw w lżejszej i szybszej odmianie Euro CSL.

Lancia Aurelia Outlaw Euro CSL ma 3.2 Busso pod maską
Thornley Kelham zbuduje ostatnie trzy egzemplarze Lancii Aurelii Outlaw w lżejszej i szybszej odmianie Euro CSL.

Każda z tych trzech Lancii będzie zbudowana w specyfikacji ustalonej ściśle z klientem, ale techniczne aspekty będą takie same we wszystkich. Nadwozie Aurelii będzie wzmocnione w strategicznych punktach, by sprostać niemal trzykrotnie większej mocy niż w oryginale. Największa zmiana w stosunku do pierwszych sześciu Aurelii Outlaw to materiał bazowy nadwozia. Wcześniej stosowano stal, teraz będzie to aluminium.

Ta jedna zmiana przynosi ubytek masy na poziomie 75 kg. Arkusze aluminium są ręcznie rolowane i formowane w piękne nadwozia z charakterystycznym dla modeli Outlaw obniżonym dachem. Twórca szacuje, że wybudowanie kompletnego nadwozia pochłania 2200 roboczogodzin, a kolejne 800 potrzebne jest na prace lakiernicze.

Silnik to również nowość w Aurelli Outlaw, bo do napędu posłuży legendarny silnik Alfy 3.2 Busso V6. W seryjnej formie nie pasowałby do tego projektu, więc wykonano porting, polerowanie i balansowanie głowic. To w połączeniu z nową mapą zapłonu i tuningowym wydechem daje około 300 KM, 50 więcej niż w najmocniejszych seryjnych odmianach jakie występowały w 147 i 156 GTA. Moc trafia na tylną oś poprzez skrzynię w układzie transaxle i szperę, a zawieszenie niezależne tylnej osi to układ zrobiony na potrzeby tylko tego jednego projektu.

Tylko dlaczego trzeba obniżać ten dach, moglibyście zapytać? Chodzi o to, że wszystkie Aurelie Outlaw są inspirowane jedynym na świecie autem Giovanniego Bracco, który w 1951 roku wystartował w wyścigu Pescara 6h taką właśnie obniżoną Lancią B20GT. Była to próba ograniczenia oporu aerodynamicznego w czasach, gdy niewiele jeszcze ludzie wiedzieli o aerodynamice w samochodach. Dokładnie ten samochód Kelham odrestaurował i wystawił na konkursie Pebble Beach w 2015 roku, co stało się inspiracją do stworzenia krótkiej serii restomodów.

Wyprodukowanie ostatniej Lancii Aurelii Outlaw nie znaczy, że TK kończy z restomodami. Twórca podał informację, że to dopiero początek projektów typu CSL jakie przygotuje w kolejnych latach.

Silnik: Busso widlasty, 6-cylindrowy
Pojemność skokowa: 3.2 L
Moc maksymalna: 300 KM


(C) Evomagazine.pl
Autokult.pl
Wheelz.me
Goodwood.com
Jay Leno's Garage at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 09.02.2023, 21:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018