Audi R8 Spyder by RENM Performance
Cytuj:
Zewnętrznie R8 Spyder wiele się nie zmieniło, ale obserwator szybko zauważy zapożyczenie z „kuzyna” należącego do tej samej „rodziny”. Chodzi o centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego, która naśladuje oczywiście rozwiązanie z Bugatti Veyron 16.4. Moim zdaniem w R8 ten „wydech” nie wygląda wcale lepiej niż oryginalny z rurami rozmieszczonymi w „rogach” tylnego zderzaka.
Tuner tłumaczy, że jest to podyktowane m.in. względami aerodynamicznymi, bo znajduje się tam dyfuzor, ale bardzo wątpię w to, żeby RENM badało w ogóle ten aspekt.
W tym R8 odnajdziemy jeszcze nieduży spojler na pokrywie bagażnika i nowe koła. Kół oferowanych przez RENM do tego wozu jest aż osiem, bo tuner daje dwa komplety. Jeden składa się z 20-calowych felg, a drugi z 19-calowych. Felgi wyprodukowała firma ATS. W tym pierwszym montowane są opony 245/30 (z przodu) i 305/25 (z tyłu), a w drugim 235/35 (przód) i 305/30 (tył). Czym się różnią? Komplet z większymi felgami służy do jazdy po drogach, a z mniejszymi (wyposażonymi w semislicki) do szaleństw na torze.
Żeby Audi spisywało się lepiej w sportowej rywalizacji od swojego seryjnego odpowiednika RENM Performance dokonało zmian mechanicznych. Inżynierowie wymienili zawieszenie na wyścigowe – z pełną regulacją, a nawet stuningowali układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami (brak szczegółów, o co dokładnie chodzi).
Przewagę na torze ma dawać także silnik. RENM zmieniło sterowanie jednostką napędową oraz zmodyfikowało przewody doprowadzające powietrze do komór spalania. Swoje robi też zmieniony, wspomniany wcześniej, „wydech”. Dzięki temu udało się uzyskać okrągłe 600 KM mocy maksymalnej, a także 585 Nm momentu obrotowego. Firma tuningowa jeszcze nie dokonała pomiarów w kwestii osiągów sportowego Audi.
W kabinie znalazło się kilka dodatków z włókna węglowego zamontowanych m.in. na kierownicy i desce rozdzielczej. Wnerwiające jest za to umieszczenie przez RENM wyświetlacza za kołem kierownicy, tak że zasłania on oryginalne zegary Audi. Seryjne siedzenia zamieniono na lżejsze i bardziej sportowe fotele obszyte szarą skórą.
C: autokult.pl, autoblog.nl