Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 5:31




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
2011 CCG customGT 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7455
Miejscowość: Warszawa
Post 2011 CCG customGT
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=yq9shSuHWuM
Cytuj:
Czytelników portalu Gazeo.pl nie trzeba specjalnie przekonywać, że autogaz jest super. Wszelkim niedowiarkom i sceptykom przedstawiamy jednak niezbity i ostateczny dowód - niemiecki supersamochód CCG Custom GT, do którego można zamówić system zasilania gazem skroplonym. Okazuje się, że przy prędkości 300 km/h na paliwie oszczędza się równie dobrze jak przy prędkościach miejskich. Niby oczywiste, a jednak...

Ekologiczna „płastuga” może być wyposażona w jeden z dwóch silników typu V8 pochodzących z magazynów General Motors (konkretnie Chevroleta) - do wyboru o pojemności 6 lub 7 l i mocy, odpowiednio, 450 lub 550 KM. Zależnie od rodzaju serca bijącego pod maską, rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 lub 3,3 s i kończy się po osiągnięciu prędkości maksymalnej 285 lub 320 km/h. Tak czy inaczej, wrażenia przez duże W murowane. Całość opakowano w zbudowane na rurowej ramie przestrzennej nadwozie, w którego liniach pobrzmiewają echa Forda GT, Porsche Carrery GT i 911 GT1, a może i nawet - za sprawą podwójnych okrągłych tylnych lamp - Ferrari. Tyle że do żadnego z tych stylistycznych pierwowzorów nie dostanie się instalacji gazowej, a tutaj - proszę bardzo.

Firma CCG montuje w swoich bolidach systemy Prins VSI, w których wykorzystywane są uznane japońskie wtryskiwacze marki Keihin. Biorąc pod uwagę osiągi silników i wynikające choćby z pojemności skokowej wysokie chwilowe zapotrzebowanie na paliwo, wybór wydaje się słuszny, ponieważ wydajność wtryskiwaczy to w przypadku samochodu niemal wyczynowego kwestia kluczowa. Aby jazda rasowym GT nie polegała tylko na krótkich przebieżkach pomiędzy stacjami paliw, auto wyposażono w dwa zamontowane z tyłu nadwozia zbiorniki o objętości geometrycznej 39 l każdy, co w praktyce oznacza ok. 62 l LPG do wykorzystania na szaleństwa za pół ceny (byle bez głupiej brawury!). Przy średnim spalaniu deklarowanym na poziomie 15 l/100 km (podczas jazdy na benzynie - 12 l/100 km), jedno tankowanie powinno zatem wystarczać na ok. 400 km, chociaż podczas agresywnej zabawy na torze lub prób prędkości na autobahnie z pewnością zapasy gazu trzeba uzupełniać częściej. I nic nie szkodzi, bo w końcu Custom GT to nie samochód na co dzień, lecz weekendowy gadżet dla dużych chłopców, więc zasięg maksymalny na takim poziomie wydaje się w zupełności wystarczający.

Dzięki wykorzystaniu w konstrukcji lekkich materiałów (m. in. włókna węglowego), Custom GT waży, niezależnie od użytej jednostki napędowej, nie więcej niż 1040 kg. Tak niska masa własna nie tylko pomaga dwumiejscowemu coupé w uzyskiwaniu atomowych przyspieszeń, ale również zapewnia rewelacyjne wartości opóźnień przy hamowaniu, które wyrywają plomby z zębów i wyciskają oczy z orbit. Przy okazji, tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 342 mm z tyłu oraz zaciski o 6 i 4 tłoczkach (odpowiednio, przód i tył) nie mają wiele pracy i po wciśnięciu pedału hamulca zatrzymują auto niemal w miejscu. Z zewnątrz brak nadwagi zdradza atletyczna sylwetka, po której od razu widać, że to same mięśnie, bez grama niepotrzebnego tłuszczu. Instalacja LPG sprawia zaś, że dziecko CCG nie jest bezmózgim, nieokrzesanym mięśniakiem brutalnie demonstrującym swoją siłę, ale po prostu wysportowanym gościem, któremu nie brak zdrowego rozsądku. Cena? Zachowajmy się jak dżentelmeni i pomińmy tę kwestię...

Dane techniczne
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
Silniki: V8 6,0 l 450 KM (331 kW) przy 5800 obr/min 560 Nm przy 4600 obr/min
V8 7,0 l 550 KM 605 Nm
V8 7,0 l 740 KM
Skrzynia biegĂłw: manualna 6-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4356 mm
Szerokość: 1880 mm
Wysokość: 1016 mm
Rozstaw osi: 2565 mm
Rozstaw kół przednich: 1536 mm
Rozstaw kół tylnych: 1574 mm
Masa własna: 1080 kg
Prędkość maksymalna: 320 km/h
Przyspieszenie 0-97 km/h: 3,5 s


(C) Conceptcarz.com
Flickr.com
Youtube.com
Gazeo.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 03.04.2012, 0:03
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018