Obecny czas: Wto, 16.04.2024, 19:30




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
alufelgi 
Autor Wiadomość
Post alufelgi
Witam, czy można zastosować w felgach aluminiowych nakrętki od felg stalowych? Proszę o sugestie kolegów na ten temat.Pozdrawiam


Pon, 02.02.2004, 17:36
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Nie, felgi aluminiowe różnią się od stalowych i to znacznie wiec nie można stosować tych samych śrób - do stalowych są krótsze, a do aluminiowych muszą być dłuższe. Ludzie mówią też że można zamontowac specjalne podkładki, ale to opinie pseudo mechaników złotych rączek - w rzeczywistości takie zastosowanie podkladek może się skończyć tragicznie (odpadnięta koło przy dużej prędkości do przyjemności nie należy). Mogą też powstawać luzy i auto bedzie się źle prowadzić...

Do felg MUSISZ dokupić specjalnie dobrane wymiarami śruby i żadnych sztuczek nie warto tutaj stosować.

_________________
Rover 75 V6 & other...


Pon, 02.02.2004, 18:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
No z tym że nie koniecznie. U mnie na stalówkach są zimówki i są przykręcone tymi samymi śrubami co alusy z letnimi. Śruby są od alusów. Wszystko to jest tak od 5 lat i nic się nie dzieje. Śruby od alusów i stalówek mają tą samą długość, jednak mogą się różnić łączeniem łba z gwintem. Otóż w śrubach do alusów najczęściej jest to przejście "z łukiem", natomiast śruba do stalówek wygląda jak zwykła - kąt prosty.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Pon, 02.02.2004, 22:03
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Bardzo możliwe :) Myślę że prawdą jest i moja wypowiedź i Twoja :) Po prostu mięliśmy do czynienia z róznymi typami felg może, jest ich przecież tyle rodzai, że głowa mała ;) Tak myślę :D

_________________
Rover 75 V6 & other...


Pon, 02.02.2004, 22:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Ja nie obiecuję, że tak będzie we wszystkich samochodach. Tak jest u mnie w Veci. Śruby do alusów i stalówek mają tą samą długość.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Pon, 02.02.2004, 23:09
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Tak mi się teraz przypomniałą też taka sytuacja, chyba jakiś koleś napisał do działu "listy" w AutoŚwiecie... że koleś jechał na alusach, złapał kapcia i nie mógł założyć zapasowej stalówki bo....... śruby nie dało się dokręcić bo była właśnie za długa. Apelował on właśnie o to, żeby producenci do zapasowego koła dodawali też komplet śrób, bo bez tego jego koło zapasowe (czyli stalówka) jest bezużyteczne czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie bo to dość dawno było, ale jednak było ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 03.02.2004, 8:41
Profil
Post 
Dziękuję koledzy za Wasze wypowiedzi n/t śrub do alu.Byłem dzisiaj u fachowców.Pokazali mi na przykładzie "o co biega". Potwierdziła się tym samym konieczność wymiany śrub na właściwe.A konkretnie w moim przypadku nakrętek.Różnica polega na profilu tzw stożka nakr. w miejscu gdzie się styka z felgą.Nakrętki od felg stalowych tylko b. małą powierzchnią stykają się z alu i grozi to nieprzewidywanymi przypadkami. Pozdrawiam


Wto, 03.02.2004, 20:21
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Koła przykręcane nakrętkami? Co to za auto?
Jedyna auto w którym się spotkałem z tym, że koło zamiast śrubami dokręca się nakrętkami (śruba wspawana po prostu wystaje, przykręca się nakrętkę) spotkałem w Tavrii i powiem szczerze, że nie jest to najlepsze rozwiązanie (łagodnie mówiąc). Co to za auto?

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 03.02.2004, 20:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Wiele starych aut tak ma. Ja miałem taki patent w Oplu Rekordzie E z 1980r. Pozatym Fiat 125p chyba też tak ma.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Wto, 03.02.2004, 20:52
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
lordzofmafia napisał(a):
Pozatym Fiat 125p chyba teĹĽ tak ma.

Z tego co pamiętam, nie.
:)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 03.02.2004, 21:37
Profil
Post 
Auto o które pytasz to ford sierra .Escorty,przynajmniej te stare też mają szpilki i nakrętki.Dużo autek ma takie rozwiązania


Wto, 03.02.2004, 21:41
Awatar użytkownika

Postów: 7080
Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
Post 
GĹ‚Ăłwnie starsze jak mniemam.

_________________
"Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura,
na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)

http://www.astraklub.pl


Wto, 03.02.2004, 21:43
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Spark^ napisał(a):
GĹ‚Ăłwnie starsze jak mniemam.

Exactly, wszystkie teraz mają już śruby (z tego co mi wiadomo), gdyż tak jak wspomniałem system nakrętek był złym rozwiązaniem i wycofano się z tego już...

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 03.02.2004, 21:46
Profil
Post 
Czy ja wiem? Przejechałem już dużo i wiele rozwiązań widziałem.Każde z nich ma swoje zalety i wady. W przypadku szpilek np. łatwiej się koło zakłada.Natomiast śruby są tańszym i prostszym (niekoniecznie lepszym rozwiązaniem.


Wto, 03.02.2004, 21:59
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Po prostu kiedyś o tym czytałem i to właśnie zapamiętałem :) Na chwilę obecną nie przypominam sobie niestety argumentów za i przeciw, ale jak sobie przypomnę jakimś cudem to dam znać :D (chyba że ktoś mnie wcześniej uprzedzi hehe). Pozdro!

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 03.02.2004, 22:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Szpilki są dobre bo łatwo jest koło założyć. Natomiast śruby mają tę zaletę, że "grubsze" felgi zapinasz poprostu dłuższymi śrubami. Pozatym na szpilki trudno założyć dystanse, nie starczy miejsca na felgę i nakrętki. Przy śrubach nie ma tego problemu. Chyba śruby są jednak lepszym "patentem".

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Wto, 03.02.2004, 22:12
Profil
Post 
Dokładnie jak napisałeś.Większa tolerancja na grubość felg. Stąd mój problem, ale już mam jasność.Ogólnie jak się dystansów nie stosuje,to standart.długość śrub/szpilek wystarcza. Są czasami wyjątki.


Wto, 03.02.2004, 22:25
Post 
Wspaniałe Daewoo Tico ma koła na nakrętki.... Zresztą co sie dziwić to ani do auta nie jest podobne :)


Wto, 10.02.2004, 7:58
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018