|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: Prototypy Skody
Właśnie takiej Skody wtedy brakowało. Całkiem nieźle się prezentuje i chyba wolałbym to od naszego 125p.
Radio na jednym ze zdjęć sugeruje, że ktoś tym jeździ na co dzień.
|
Wto, 24.09.2013, 19:15 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Prototypy Skody
Rapid 40 lat wcześniej. Ściągali do tego pełną parą!( Favorit też ma pewne elementy od Warsa) Sedan ma nieforemny tył jak u Peug 304 sedan po lifcie, całość wzoruje się na modelach Audi/Fiata z epoki. Hatchback to po trosze FSO "akwarium"+citroen GS. Prototyp z pierwszego zdjęcia wygląda najgorzej
|
Wto, 24.09.2013, 19:43 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Prototypy Skody
To własna konstrukcja Skody?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 24.09.2013, 22:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody
konstrukcja oryginalna. Niektóre źródła podają, że stylistyka lekko inspirowana BMW. Uzupełniłem informacje - prototypy są z lat 1967-1972, zdjęcia przedstawiają drugą i trzecią wersję prototypów (pierwsza z 1967 różniła się nieco stylistyką grilla).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 24.09.2013, 23:53 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 720
ad. 1967-1972 Skoda 720sedan Auto-zine.com Autoforum.cz hatchback Auto-zine.com Webcarstory.com kombi Auto-zine.com coupé Auto-zine.com (C) Auto-zine.com Autoforum.cz Webcarstory.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 01.05.2021, 2:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1972 Skoda 1500V typ 778
1972 Skoda 1500V typ 778 Auta5p.eu prototyp 1203 skierowany do produkcji seryjnej Autorevue.cz Prototyp samochodu dostawczego z silnikiem OHC 1.5 z 1972. Była to alternatywa dla modelu 1203 w wersji zatwierdzonej do produkcji. Nadwozie: 4-drzwiowy furgon Liczba miejsc: 5 Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, OHC Pojemność skokowa: 1498 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 86 KM (63 kW) przy 5300 obr./min Stopień sprężania: 9,0 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Długość: 4570 mm Szerokość: 1880 mm Wysokość: 1900 mm Rozstaw osi: 2400 mm Ładowność: 1250 kg Prędkość maksymalna: 130 km/h (C) Auta5p.eu Autorevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 20.02.2023, 23:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody
1964 Škoda F3 (typ 992) TuningBlog.eu Pinterest.com Overdrive.com.pl Overdrive.com.pl napisał(a): Samochód wyścigowy Formuły 3 – SKODA F3, Typ 992 z 1964 r.
Kiedy w 1964 r. zmieniły się przepisy dotyczące tradycyjnej kategorii jednomiejscowych samochodów wyścigowych Formuły 3, SKODA była w stanie szybko zareagować dzięki będącemu w fazie rozwoju modelowi 1000 MB. Już w sezonie 1965 trzy zupełnie nowe samochody wyścigowe kategorii Formuły 3 przystąpiły do rywalizacji. Były prowadzone przez trzech doświadczonych kierowców wyścigowych: Václava i Jaroslava Bobeka oraz Miroslava Fouska. Nowo utworzona wyścigowa klasa samochodów F3 dała również marce SKODA i jej kierowcom niepowtarzalną okazję do zmierzenia się z konkurencją z Europy Zachodniej.
Grand Prix Czechosłowacji 1949 Grand Prix Czechosłowacji we wrześniu 1949 roku miało być przez długi czas ostatnim międzynarodowym wyścigiem samochodowym w ówczesnym komunistycznym kraju. Wielkie gwiazdy Grand Prix na Torze Masaryka były później zaangażowane w tworzenie Formuły 1. Podczas ostatniego wyścigu entuzjazm zrekompensował brak środków finansowych, materiałów i woli politycznej. W najbardziej skromnych warunkach budowano jednomiejscowe samochody wyścigowe, które spełniały wymagania międzynarodowych wyścigów Formuły.
Pierwsze wyścigi Formuły 3 odbyły się pod koniec lat 40-tych. Jeśli chodzi o silniki, zastosowano niedrogie jednocylindrowe silniki motocyklowe o pojemności 500 cm3, które później stały się powszechnie stosowane. W 1951 seria została przemianowana na „International F3”. Jednak pod koniec lat 50. we Włoszech zadebiutowała nowocześniejsza Formuła Junior z seryjnie produkowanymi czterocylindrowymi silnikami o pojemności poniżej 1100 cm3. To ostatecznie przekształciło się w klasyczną Formułę 3, z samochodami o pojemności do 1000 cm3 – od 1 stycznia 1964 roku.
Wyścigówka Formuły 3 Skody Projekt jednomiejscowego samochodu wyścigowego Skody otrzymał w Mladej Boleslav oznaczenie Š 992. Nawiązywał do modelu Š 990, który był gotowy do produkcji jako nowo zaprojektowany model ŠKODA 1000 MB wiosną 1964 roku. Pierwszy jednomiejscowy Š 992 został ukończony w lutym 1964 roku. Miał rurową, stalową ramę kratownicową i niezależne zawieszenie, z trójkątnymi wahaczami z przodu i niezależnym, opartym na trójkątnych wahaczach zawieszeniem z tyłu. Zaawansowanym rozwiązaniem – nawet jak na międzynarodowe standardy – było zamontowanie sprężyn śrubowych i amortyzatorów na obu osiach wewnątrz nadwozia, co pozytywnie wpłynęło na aerodynamikę wyścigówki.
Regulowane amortyzatory umożliwiły zmianę prześwitu samochodu. Jego 13-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop były hamowane czterema hamulcami tarczowymi brytyjskiego producenta Girling. Czterocylindrowy rzędowy silnik ŠKODA ze sterowaniem zaworami OHV i trzyłożyskowym wałem korbowym został zamontowany wzdłużnie przed tylną osią. Ten układ napędowy był produkowany z licznymi modyfikacjami do 2003 roku i był ostatnio używany w ŠKODZIE FABIA pierwszej generacji.
Silnik o pojemności 999 cm3 W samochodzie F3 silnik miał pojemność 999 cm3 przy krótszym skoku tłoka i większej średnicy cylindra. Był on nachylony pod kątem 12˚ w lewo od osi pionowej, a sprzęgło było przymocowane do skrzyni biegów poprzez kołnierz. Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów znajdowało się tak zwane „przełożenie pośrednie”. Pozwoliło ono obniżyć środek ciężkości silnika, a tym samym dostosować ogólne przełożenie do charakterystyki każdego toru wyścigowego. Mechanizm różnicowy miał przełożenie 4,44 i był taki sam jak w produkcji seryjnej.
Chłodnice wody i oleju znajdowały się z przodu auta przed stopami kierowcy. Obok kierowcy, po obu stronach znajdowały się zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 30 litrów. Smukła karoseria składała się z kilku części i była zdejmowana. Została opracowana w tunelu aerodynamicznym i początkowo była wykonana z aluminium. Wkrótce potem lżejsze tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym zastąpiło aluminium. Przestrzeń w kokpicie była na wagę złota – stąd mała kierownica o średnicy zaledwie 300 mm. Masa własna SKODY F3 wynosiła niecałe 420 kilogramów, przy czym oś przednia stanowiła jej 41,5%, a tylna wraz z silnikiem 58,5%.
90 KM przy 420 kg Jednolitrowy silnik początkowo dostarczał 53 kW (72 KM) przy 7250 obr./min. Jednak stopniowy wzrost kompresji i dalsze optymalizacje zwiększyły jego moc do 66 kW (90 KM) przy 8000 obr/min w sezonie 1966. Jednocześnie zmniejszono masę całkowitą samochodu o 15 kg. Pod koniec 1964 roku ŠKODA F3 osiągnęła prędkość maksymalną 188 km/h podczas jazd testowych na lotnisku w Hoškovicach. Już dwa lata później Skoda osiągnęła granicę 200 km/h.
Sukcesy Od samego początku SKODA F3 znajdowała się w czołówce wszystkich swoich wyścigów. W tym czasie zawody wciąż odbywały się na wymagających torach biegnących zwykłymi drogami. Wyścigi odbywały się również na torach ulicznych z brukiem i pokrywami włazów. Na przykład tradycyjny wyścig „Mezi pavilony” w Brnie odbywał się na improwizowanym torze między pawilonami terenów wystawowych. W 1966 roku Václav (senior) i Jaroslav Bobek zajęli tam pierwsze dwa miejsca w wyścigu startując Skodą. W tym samym roku Jaroslav Bobek został mistrzem Czechosłowacji Formuły 3. Dwa lata później jego kolega z zespołu Miroslav Fousek triumfował w mistrzostwach krajów komunistycznych, tzw. „Pucharze Pokoju i Przyjaźni”.
Dzięki tym zwycięstwom udana kariera imponujących wizualnie i także technicznie samochodów SKODA F3 powoli dobiegła końca. Pod koniec lat 60. samochody coraz częściej spotykały się też w międzynarodowych wyścigach z konkurencją z krajów Europy Zachodniej, takimi jak Brabham i Tecno. W wyścigach krajowych dominowały przede wszystkim samochody Lotus Cosworth. Za ich kierownicami zasiadali znani kierowcy, tacy jak Vladimír Hubáček i Vladislav Ondřejík z zespołu Dukla Praga. Niemniej jednak jednomiejscowe Skody znakomicie spisywały się w często nierównych bitwach. Słusznie więc zajęły poczesne miejsce w historii czechosłowackiego sportu motorowego. Los wyścigówki z Mladej Boleslav przypieczętowała zmiana regulaminu Formuły 3 w 1971 roku. Przewidywał on wprowadzenie silników o pojemności 1,6 litra. W rezultacie samochody SKODA F3 służyłyby jedynie do dostarczania technologii do nowych modeli samochodów wyścigowych.
Dalsze losy 4 zbudowanych samochodów SKODA F3 Václava Bobka pozostała w posiadaniu SKODY i jest obecnie częścią kolekcji Muzeum SKODY. Samochód Miroslava Fouska został przekazany Narodowemu Muzeum Techniki w Pradze w 1971 roku. Jednomiejscowy samochód Jaroslava Bobka został przez Václava Krála w połowie lat 70. XX wieku przebudowany na dwumiejscowy Spider Baghira. Natomiast prototyp, który rozpoczął całą historię, rozebrano po sezonie 1965. Obecnie znajduje się w prywatnej kolekcji i czeka na zakończenie renowacji. (C) TuningBlog.eu Pinterest.com Overdrive.com.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 09.04.2024, 13:27 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1971-1984 Skoda MTX 1-01
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 12.04.2024, 18:49 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1971 Skoda 740
1971 Skoda 740 MotoRewers.pl AutoRevue.cz (C) MotoRewers.pl AutoRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 16.04.2024, 16:24 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1978 Skoda 742 C1/C2 Orotodox
1978 Skoda 742 C1 Ortodox AMcars.cz Flickr.com 1978 Skoda 742 C2 Ortodox Auta5p.eu (C) AMcars.cz Flickr.com Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 17.04.2024, 16:14 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1978 Skoda 742 P
1978 Skoda 742 P Skoda-Storyboard.com Flickr.com Wykop.pl (C) Skoda-Storyboard.com Flickr.com Wykop.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 19.04.2024, 14:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 Transaxle
1980 Skoda 742 Transaxle Facebook.com/Historie vozů Škoda 742 (C) Facebook.com/Historie vozů Škoda 742
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 20.04.2024, 16:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 Oficiál BAZ
1980 Skoda Oficiál BAZ AutoRevue.cz (C) AutoRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 20.04.2024, 22:14 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 PP BAZ
1980 Skoda 742 PP BAZ AutomobilRevue.cz (C) AutomobilRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 21.04.2024, 18:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1982 Skoda 743 Locusta BAZ
1982 Skoda 743 Locusta BAZ EuroOldtimers.com AllCarIndex.com Denik.cz Facebook.com/Legendární Škodovka (C) EuroOldtimers.com AllCarIndex.com Denik.cz Facebook.com/Legendární Škodovka
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 22.04.2024, 16:56 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1979 Skoda 748/I Coupé
1979 Skoda 748/I Coupé EuroOldtimers.com AutomobilRevue.cz Facebook.com/Škoda News 1985 Skoda 748/IV Coupé AutomobilRevue.cz (C) EuroOldtimers.com AutomobilRevue.cz Facebook.com/Škoda News
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 25.04.2024, 16:45 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1973 Skoda 760 ID
1973 Skoda 760 ID EuroOldtimers.com Flickr.com Wikipedia.org (C) EuroOldtimers.com Flickr.com Wikipedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 28.04.2024, 16:45 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy Skody: 1976 Skoda 761
1976 Skoda 761 EuroOldtimers.com 1978 Skoda 761 Skoda742.estranky.cz (C) EuroOldtimers.com Skoda742.estranky.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 07.05.2024, 16:46 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1977 Skoda 762 (1500)
1977 Skoda 762 (1500) Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1977 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1478 ccm Średnica cylindra: 82,0 mm Skok tłoka: 70,0 mm Moc maksymalna: 72 KM (53 kW) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 113 Nm przy 2500 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4150 mm Szerokość: 1640 mm Wysokość: 1410 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1340 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 910 kg Prędkość maksymalna: 150 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 12.05.2024, 3:27 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |