Pomysłów koncepcyjnych Tary jest bardzo dużo w sieci. W zasadzie wszystkie są to koncepty tworzone przez fanów motoryzacji z Czech.
Przynajmniej jeszcze dwa z nich osiągnęły dość wysoki poziom prezentacji
Tatra 903 concept i Tatra T8 concept.
W sieci jest tez wiele mniej udanych rozważań na temat koncepcji Tatry są nawet ze dwa nawiązujące całkiem udanie do Tatry 603.
http://www.tatra-club.com/forum-tema/ta ... odels-3484http://www.coroflot.com/Bohuslav_Kunat/ ... -LIMOUSINEWszystkie koncepty (może poza T903 która w założeniach ma napęd na ogniwa paliwowe) maja tę sama wadę. Bardzo uwstecznione rozwiązania techniczne nawiązujące do samochodów jeszcze sprzed II Wojny Światowej (silnik za tylną osią napędzający koła tylne).
Firma Tatra istnieje nadal. Jest obecnie własnością jakiegoś inwestora z USA.
Produkuje nadal pojazdy ciężarowe. Zarówno znane modele odświeżone z charakterystycznymi Dieslami w układzie V chłodzonymi powietrzem, jak i nowe mniejsze ciężarówki z silnikami obcych firm. Podobno całkiem dobrze sprzedają się jej ciężarówki w Australii, gdzie sprzedaje także pojazdy specjalne np. pożarnicze.
Na obecnym rynku Tatra osobowa produkowana niskoseryjnie dla segmentu limuzyn nie ma szans. Za duża jest konkurencja koncernów masowo wytwarzający samochody osobowe posiadający bardzo duże kapitały i znane renomowane marki.
Ja także mam swój koncept dla Tatry ale jest to koncept techniczny a nie stylistyczny.
Limuzyna pancerna na podzespołach ciężarowych. Zbudowana w oparciu o ramę centralną (patent Tatry w samochodach ciężarowych) ale w obudowie kształtu V (zabezpieczenie przed minami) i zespolona z wewnętrznym monocokiem nadwozia z takiej samej stali. Fabrycznie zaprojektowana przestrzeń między klatką pancerną nadwozia, a poszyciem do instalacji dodatkowego opancerzenia. Koła od ciężarówki z centralnym systemem pompowania. Silnik Diesla pojemności 11 do 13 litrów doładowany, chłodzony powietrzem z mechanicznymi wtryskiwaczami - firmowe rozwiązanie Tatry).
Układ napędu klasyczny – silnik z przodu napęd na koła tylne jeśli trzeba przez zwolnice w kołach, ze skrzynią biegów przy tylnym moście w celu równomiernego rozłożenia masy (Tatry z silnikiem z tyłu miały nierówno obciążone osie przez co rozwijanie w nich dużych prędkości było mocno teoretyczne, łatwo lądowało się w rowie).
Taka limuzyna miałaby pewnie z 5,5-6 m długości do 2 m szerokości ważyłaby zapewne 5-6 ton. Na pewno nie dałoby się nią kierować na prawie jazdy kat B
Mogłaby być produkowana jednostkowo pod konkretne zamówienia od wersji najlżejszej po w pełni opancerzoną, bo cena nie byłaby w tym przypadku przeszkodą. Koszty dla klienta na poziomie wojskowego pojazdu rozpoznania lub KTO i przeznaczenie dla typów w rodzaju głów państwa, rządów, VIPów, szejków arabskich i innych łobuzów żyjących z wyzysku swoich społeczeństw, którym każdy chętnie włożyłby łaskę dynamitu z podpalonym lontem. Tacy płacą bez szemrania za swoje bezpieczeństwo.
Wyglądem taki samochód przypominałaby najbardziej pokazany koncept Tatra T8 i byłby nieco większy od Rols Royca Phantom
http://gallery.wacom.com/gallery/900145 ... -concept_1A na koniec jeszcze koncept sportowej tatry z 1955 roku.
Tatra JK2500. Ten nie był wirtualny.
http://special-line.blog.auto.cz/2009-0 ... a-2500-jk/ Oraz także jeżdżący koncept czy raczej Hot rod Zbudowany przez francuską firmę w nadwoziu Tatry 603
http://www.frazpc.pl/b/202300