Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 8:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
1970 Škoda 1100 GT ÚVMV 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1970 Škoda 1100 GT ÚVMV
Image
Image
Image
ImageImageImage
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=ECUMNYi6qHs

Samochód sportowy wzorowany na Saabie Sonetcie, z silnikiem z tyłu i tylnym napędem.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Rok produkcji: 1970
Wyprodukowanych: … egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 dwugardzielowe gaźniki Weber 40 DCOE2, wolnossący
Pojemność skokowa: 1138 ccm
Średnica cylindra: 73,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Stopień sprężania: 12,0:1
Moc maksymalna: 54 kW (74 KM) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 105 Nm przy 4000 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3880 mm
Szerokość: 1505 mm
Wysokość: 1125 mm
Rozstaw osi: 2200 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 46 L
Pojemność bagażnika: 270 L
Masa własna: 816 kg
Ogumienie: Metzeler Monza 155 SR 14"
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,7 s
Zużycie paliwa: 9,8 L/100 km


(C) Wikipedia
Carfolio.com
Flickr.com
Ytrc.pl
Autotitre.com
Cartype.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 10.03.2024, 23:09, edytowano w sumie 5 razy

Wto, 05.07.2011, 1:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Skoda 1100 GT
Przyjemny wozik, mentalny potomek 911-tki :>
Fajnie wygląda ta wersja z tłumikiem na zewnątrz. Szkoda, że tylko 74 KM, ale przy masie nieco ponad 800 kg mogło być przyjemnie 8)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

autotitre.com, skoda.daves.cz

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 05.07.2011, 7:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
Jestem pod wrażeniem. Ile tego powstało?


Wto, 05.07.2011, 11:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
Pewno niewiele, skoro kulikowski wrzucił to do koncepcyjnych :>

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 05.07.2011, 12:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
ZTCW samochód zbudowany w pojedynczym egzemplarzu. Przednia część samochodu (do słupka B włącznie) inspirowana Dino 246, tylna część niemal prawie identyczna jak w samochodzie Saab Sonett.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 08.07.2011, 22:39, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 05.07.2011, 12:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
No chyba nie skoro na zdjęciach są dwa egzemplarze różniące się od siebie (np lusterkami). Chyba, że jeden z nich to replika.


Wto, 05.07.2011, 14:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
czeskie ferrari!, ale tylne lampy powstały chyba w kooperacji z Wartburgiem :lol:
Ciekawy temat kulikowski :D


Wto, 05.07.2011, 18:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
popatrz na pierwsze zdjęcie w temacie, to będziesz wiedział, skąd te lampy
A temat bardzo ciekawy

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 05.07.2011, 19:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
w socjalizmie nie miał szans na seryjną produkcję. Więc po co tworzono takie samochody?(własny kaprys?/cele badawcze?/niegospodarność?)


Wto, 05.07.2011, 20:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1062
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
A po co teraz siÄ™ robi tyle conceptĂłw skoro i tak duĹĽo z nich nie wchodzi do produkcji ?
Popis własnych możliwości. A wtedy może najpierw zrobiono a potem władze odrzuciły projekt.

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Śro, 06.07.2011, 17:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
Cytuj:
A po co teraz siÄ™ robi tyle conceptĂłw skoro i tak duĹĽo z nich nie wchodzi do produkcji ?


Część rozwiązań widzimy jednak w późniejszych modelach seryjnych


Pią, 08.07.2011, 19:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
Skoda miała kilka ciekawych prototypów sportowych.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 08.07.2011, 22:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
To juĹĽ wiemy :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 08.07.2011, 22:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3319
Miejscowość: Miechów
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
My mieliśmy również niezłe prototypy. Na przykład Ogar,tylko czesi mają nad nami taką przewagę że u nich takie rzeczy jeździły a u nas chowali to po magazynach .

_________________
[']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']


Sob, 09.07.2011, 7:38
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
Jeździły, jeździły - raczej (jeden) jeździł - kwestia tylko inicjatywy - jak sądzę

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 09.07.2011, 8:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
przy dostępnych środkach i technologiach zbudowanie prototypu w PRL było nie lada wyzwaniem


Nie, 10.07.2011, 19:55
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV
A w CSRS było inaczej?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 10.07.2011, 21:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1970 Škoda 1100 GT ÚVMV
Image
Image AutoRevue.cz
Image Flickr.com
Image
Image SkodaKlasik.cz
Image UltimateSpecs.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com


(C) Flickr.com
AutoRevue.cz
SkodaKlasik.cz
UltimateSpecs.com
EuroOldtimers.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 10.03.2024, 23:33
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018