1939 Mercedes-Benz T80 Record concept
Mercedes-Benz T80 to niemiecki samochód wyścigowy, wyprodukowany w 1939 roku w celu pobicia rekordu prędkości na lądzie. Silnik lotniczy, pracował na mieszance alkoholu metylowego (63%), benzenu (16%), etanolu (12%), acetonu (4.4%), nitrobenzolu (2.2%), benzyny lotniczej (2%) i eteru (0.4%). Planowana prędkość to 750 km/h. Z powodu wybuchu II wojny światowej próba bicia rekordu nie doszła do skutku. Obecnie eksponat stuttgarckiego muzeum Mercedes-Benz.
Dane techniczneProducent: Daimler-Benz, Stuttgart, Niemcy
Rok budowy: 1939
Silnik: typu DB-603 RS, widlasty dwunastocylindrowy, rozchylony pod kątem 60°, chłodzony cieczą, cztery zawory na cylinder, ze sprężarką, o długości 2610 mm, szerokości 830 mm, wysokości 1160 mm, masie 808 kg
Zasilanie: wtrysk bezpośredni Bosch
Pojemność skokowa: 44 491 ccm
Średnica cylindra: 162,0 mm
Skok tłoka: 180,0 mm
Stopień sprężania: 7,5:1 w lewym bloku, 7,3:1 w prawym bloku
Moc maksymalna: 3500 KM (2576 kW) przy 3640 obr/min
Wał korbowy: podparty na siedmiu łożyskach
Sprzęgło: 6-tarczowe
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie między osiami pojazdu, napędzający 4 koła środkowej i tylnej osi (3 osie) (6×4)
Długość: 8240 mm
Szerokość: 3200 mm
Wysokość: 1270 mm
Rozstaw osi 1-2: 3550 mm
Rozstaw osi 2-3: 1280 mm
Rozstaw kół przednich (osi 1): 1300 mm
Rozstaw kół środkowych (osi 2): 1320 mm
Rozstaw kół tylnych (osi 3): 1180 mm
Masa własna: 2800 kg
Prędkość maksymalna: szacowana 550-750 km/h
Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx: 0,18
Średnica zawracania: 32,0 m
Hamulce: hydrauliczne, bębnowe
Zawieszenie: wahacze, drążki skrętne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe
Obręcze (6): 7×31"
Moc jednostkowa: 78,7 KM/L
1,25 KM/kg
(C) Histomobile.com
Wikipedia
Greyfalcon.us