Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 9:50




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Mniej znane prototypy z ZSRR 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1979, 1984 WAZ 1801 Pony
1979, 1984 WAZ 1801 Pony

Image Wikipedia.org
Image Oldconceptcars.com
Image
Image Vazdriver.ru
Image Carstyling.ru
Image
Image
Image Drive-my.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image Story-cars.com

Image Silver.ru
Image the-Blueprints.com

Elektryczne buggy skonstruowane na podwoziu prototypu modelu 2108 (Samary) do obsługi kurortów, terenów parkowych, wystaw plenerowych. Zbudowano dwa egzemplarze, które wykorzystano podczas Igrzysk Olimpijskich w Moskwie w 1980 oraz podczas Moskiewskich Targów Motoryzacyjnych w 1984.

Dane techniczne:
Rok budowy: 1979, 1984
Prototypy: 2 egz.
Projektant: Jurij Wereszczagin
Nadwozie: otwarte typu buggy, wykonane z włókna szklanego, 4-miejscowe
Bateria: akumulatory niklowo-cynkowe typu 80NC-125
Masa baterii: 380 kg
Rozmieszczenie baterii: przed przednią osią oraz za tylną osią
Silnik: typu PT-125
Moc: 34 KM (25 kW)
Napęd: tylny
Prędkość maksymalna: 90 km/h (z blokadą do 70 km/h ze względów bezpieczeństwa)
Zasięg: 140 km przy prędkości 40 km/h
Długość: 3500 mm
Szerokość: 1550 mm
Wysokość: 1600 mm
Masa własna: 900 kg
Ładowność: 4 os. + 30 kg bagażu
Masa całkowita: 1230 kg


(C) Wikipedia.org
Oldconceptcars.com
Vazdriver.ru
Carstyling.ru
Drive-my.com
Story-cars.com
the-Blueprints.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 19.03.2023, 8:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1979 WAZ 2802-01 Pony
1979 WAZ 2802-01 Pony

Image
Image
Image
Image Story-Cars.com

Prototyp elektrycznego mikrosamochodu dostawczego z Togliatti, skonstruowany na płycie prototypowego elektrycznego buggy 1801. Ładowność 450 kg. Nadwozie aluminiowe. Bateria akumulatorów umieszczona z przodu pojazdu, sprawiała problemy z ruszaniem z powodu niedociążenia tylnej osi i buksowania kół. Zbudowano 2 egzemplarze, żaden nie zachował się (jeden spłonął w przypadkowym pożarze, drugi został pocięty).

Rok budowy: 1979
Konstruktor: A. Diegtariow
Bateria: 90NC-125 niklowo-cynkowa 144V
Masa baterii: 400 kg
Masa własna: 1140 kg
Ładowność: 450 kg
Liczba miejsc: 1


(C) Story-Cars.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 23.03.2023, 22:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1980 WAZ 2802-02 Pony
1980 WAZ 2802-02 Pony

Image Ekabu.ru
Image SCaiF /1945-1991/ at Facebok.com
Image
Image
Image
Image
Image Story-Cars.com
Image
Image CarStyling.ru
Image Coollib.com
Image Uncle-Vova.com

Druga wersja elektrycznego mikrosamochodu dostawczego, skonstruowana przez młodych inżynierów WAZa w 1980.

Projektant: Jurij Wereszczagin, G. Grabor
Kierownik zespołu: Michaił Markijew
Prototypy: 1980
Bateria: akumulatory niklowo-cynkowe
Masa baterii: 423 kg
Zasięg: 120 km (przy prędkości 40 km/h)
78 km (w cyklu miejskim)
Moc ciągła: 34 KM (25 kW)
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 2500 mm
Szerokość: 1550 mm
Wysokość: 2250 mm
Rozstaw osi: 2000 mm
Rozstaw kół przednich: 1365 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 1030 kg
Ładowność: 450 kg


(C) Ekabu.ru
SCaiF /1945-1991/ at Facebok.com
Story-Cars.com
CarStyling.ru
Coollib.com
Uncle-Vova.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 26.03.2023, 7:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Mniej znane prototypy z ZSRs: 1981 WAZ Elektrokart Pony
1981 WAZ Elektrokart Pony

Image Billionnews.ru
Image
Image
Image
Image Denisovets.ru
Image Drive2.ru

Prototyp elektrycznego gokarta WAZ Pony z 1981

Dane techniczne
Zasilanie: 12 V
Bateria: 65 Ah [z WAZ 2105]
Moc maksymalna: 27 KM (20 kW)
Długość: 1327 mm
Szerokość: 800 mm
Wysokość: 650 mm
Masa własna: 35 kg
Ładowność: 45 kg
Prędkość maksymalna: 9 km/h
Promień skrętu: 4 m
Zawieszenie: niezależne
Hamulce: elektromagnetyczne


(C) Billionnews.ru
Denisovets.ru
Drive2.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 28.03.2023, 7:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1983 WAZ 2702 Pony
1983 WAZ 2702 Pony

Image Billionnews.ru
Image Flickr.com
Image
Image Dzen.ru
Image
Image
Image Wroom.ru
Image
Image SCaiF /1945-1991/ at Facebook.com
Image Gruzowik Press żurnal at Facebook.com

Prototyp elektrycznego mikrosamochodu dostawczego z aluminiowym nadwoziem i ogrzewaniem zasilanym alkoholem etylowym. Baterie akumulatorów umieszczono w dwóch przedziałach w środkowej części pojazdu. Zbudowano dwa egzemplarze z nadwoziem typu furgonu (z bocznymi drzwiami do przestrzeni ładunkowej w formie rolety) oraz jeden w wersji pickup z opończą.

Dane techniczne
Nadwozie: aluminiowe, 2- lub 3-drzwiowy, 2-miejscowy furgon
aluminiowe, 2-drzwiowy, 2-miejscowy pickup
Silnik: typu DT-25 lub
typu PT125
Moc trwała: 34 KM (25 kW)
Układ napędowy: silnik umieszczony przed tylną osią, napędza koła tylne
Zasilanie: 120 V
Bateria akumulatorów: dwa bloki typu NC-125U2, 80 Ah
Masa baterii: 400 kg
Masa własna: 1144 kg
Ładowność: 400 kg
Masa całkowita: 1660 kg
Prędkość maksymalna: 64,5 km/h
Zasięg: 110 km (przy prędkości 40 km/h)
70 km (w cyklu miejskim)
Podwozie: aluminiowa rama rurowa


(C) Billionnews.ru
Flickr.com
Dzen.ru
Wroom.ru
SCaiF /1945-1991/ at Facebook.com
Gruzowik Press żurnal at Facebook.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 29.03.2023, 7:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1967 Czelabińskaja Krakoziabra CzTZ Argo
1967 Czelabińskaja Krakoziabra CzTZ Argo

Image
Image
Image
Image Auto.mail.ru
Image Forums.balancer.ru

Samochód terenowy 8×8 zbudowany w CzTZ na podzespołach Pabiedy z aluminiowym nadwoziem w 1950. Sterowanie pojazdem odbywało się poprzez przegub kulisty w środkowej części nadwozia.

Dane techniczne:
Producent: Czelabińskij Traktornyj Zawod (CzTZ), Czelabińsk, ZSRS
Konstruktor: Maksim Nikołajewicz Mielniczenko
Prototyp: 1967
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, siłowniki hydrauliczne przy każdym kole, 8×8
Długość: 4530 mm
Szerokość: 1900 mm
Wysokość: 1490 mm
Masa własna: 600 kg


(C) Auto.mail.ru
Forums.balancer.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 23.10.2023, 13:09
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018