|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 7:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Mniej znane prototypy z ZSRR
Autor |
Wiadomość |
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Mniej znane prototypy z ZSRR
|
Śro, 25.09.2013, 14:09 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
ZAZ-1102 Perspektiva/TavriaCytuj: Tym razem kilka samochodów, chociaż w pewnym sensie jeden. Pod koniec lat sześćdziesiątych konstruktorzy fabryki ZAZ zaczęli planować zastąpienie Zaporożca 966 nowym przednionapędowym samochodem ZAZ-1102 Perspektiva. W latach siedemdziesiątych wykonano wiele prototypów z nadwoziem sedan i hatchback, jednak kiedy w 1978 roku wyprodukowano już serię próbną, Ministerstwo Przemysłu Samochodowego (Minawtoprom) nakazało nowy model całkowicie przeprojektować, za wzór biorąc Forda Fiestę. Przez następne lata wymagania techniczne wielokrotnie zmieniano, co w połączeniu z niedostatecznym finansowaniem (większość środków trafiała do GAZ-a na opracowanie nowej Wołgi) spowodowało, że ZAZ-1102, już pod nazwą Tavria, wszedł do produkcji dopiero w roku 1987. Na zdjęciach prototypy z lat 1970-1982. 1970 1973 1974 1975 1976 1978 1979 1982 www.facebook.com/rarecaroftheday
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 21.10.2014, 12:01 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
ten 1990 Duet to chyba zrobiony na skradzionych planach Lublina ... zaś dwa ostatnie Tavrie grillem przypominają Chevette ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 21.10.2014, 22:55 |
|
|
Adamm
Postów: 9 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Adui A4
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
Nie wiedziałem, że tyle tego mieli! Gdzieś im się ta samochodowa branża chyba zapadła
|
Pią, 24.10.2014, 8:37 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
Konkurencja ich zżarła niestety...
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 24.10.2014, 9:17 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1933 Leningrad-1 (L-1)
1933 Leningrad-1 (L-1) Drive2.ru Allcarsindex.com Vk.com Ok.ru The-Blueprints.com Prototyp limuzyny dla władz sowieckich z 1933 r., zbudowany w 6 egz. w zakłaadach "Krasnyj Putiłowiec" ["Czerwony Putiłowiec"] w Sankt-Petersburgu (wówczas Leningrad), (wzorowany na 1932 Buicku 32-90. Dane techniczne:Typ nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna, 7-miejscowa Silnik: rzędowy, z rozrządem górnozaworowym OHV, 8-cylindrowy, z 2-gardzielowym gaźnikiem, wykonany z aluminium, chłodzony cieczą Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne Pojemność skokowa: 5641 ccm Moc maksymalna: 105 KM przy 2900 obr./min Stopień sprężania: 4,4:1 Skrzynia biegów: 3-biegowa z synchronizacją 2 i 3 biegu Długość: 5300 mm Szerokość: 1890 mm Wysokość: 1860 mm Rozstaw osi: 3380 mm Rozstaw kół przednich: 1520 mm Rozstaw kół tylnych: 1500 mm Masa własna: 2300 kg Prędkość maksymalna: 115 km/h (C) Drive2.ru Allcarsindex.com Vk.com Ok.ru The-Blueprints.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 23.02.2023, 5:40, edytowano w sumie 2 razy
|
Nie, 15.03.2020, 20:54 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980 Pangolina by Kułygin
1980 Pangolina by Aleksander Kułygin Popmeh.ru silnik z Żyguli 62 KM hydraulicznie podnoszone drzwi ze środkowym panelem dachu 180 km/h (!) (C) Popmeh.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz
|
Wto, 07.07.2020, 1:58 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1967 UAZ 492
1967 UAZ 492 Unusuallocomotion.com Prototyp czterogąsienicowego wszędołaza na bazie UAZ-a 452 z 1967 r. (C) Unusuallocomotion.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 03.05.2021, 2:31 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1966 ZAZ 2140 Primieta
1966 ZAZ 2140 PrimietaDrive2.ru (C) Drive2.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 17.02.2022, 17:22 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1959 UAZ 456
1959 UAZ 456 SCaiF at Facebook.com Wroom.ru ru.Cars.Photo Drive2.ru Prototyp ciągnika siodłowego z 1959 r. z dedykowaną naczepą o ładowności 2 t, na bazie samochodu terenowego GAZ 69. Przeszedł pomyślnie testy w 1960 lecz nie został zatwierdzony do produkcji seryjnej. (C) SCaiF at Facebook.com Wroom.ru ru.Cars.Photo Drive2.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 23.02.2023, 5:17 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1977-1985 UAZ 3801
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 26.02.2023, 3:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1980 UAZ 3907 Jaguar
Wikipedia.org TopWar.ru WeapoNews.com Wroom.ru UazBuka.ru Uaz.ru Prototyp amfibii 4×4 na bazie UAZ-a 469. Dokumentacja techniczna została opracowana w latach 1977-1979. W 1980 zbudowano pierwsze 4 pojazdy. W 1982 zbudowano kolejne dwa prototypy, badane w ekstremalnych warunkach, przejechały po 150 tys. km, m. in. w temperaturach od -47° do +45° C, na wysokości do 4365 m n.p.m., pływające po Wołdze od Ulianowska do Astrachania. We wnętrzu mieściły się dwa fotele oraz dwie składane ławeczki, po rozłożeniu których można było przewieźć 7 osób. W latach 1986-1989 zbudowano wersję dla pograniczników UAZ 39071 Bakłan, wyposażona m. in. w bagażnik dachowy na 6 par nart. Zbudowany: 1976-1990 Silnik: typu UMZ 451, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 2445 ccm Moc maksymalna: 77 KM (56 kW) Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z reduktorem i skrzynką rozdzielczą manualna 5-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4) Długość: 4680 mm Szerokość: 1785 mm Wysokość: 2085 mm Rozstaw osi: 2380 mm Prześwit: 300 mm Masa własna: 2100 kg Ładowność: 1 os. + 600 kg Prędkość maksymalna: 100 km/h na lądzie 9 km/h na wodzie Zużycie paliwa: 12 L/100 km przy 100 km/h (C) Wikipedia.org TopWar.ru WeapoNews.com Wroom.ru UazBuka.ru Uaz.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 27.02.2023, 5:48 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1982 ZIŁ 3207
1982 ZIŁ 3207 prototyp SCaiF at Facebook.com Wikipedia.org Dzen.ru Prototyp trzeciej generacji mikrobusu ZILa z 1982, nie mylić z mikrobusem drugiej generacji o takiej samej nazwie. (C) SCaiF at Facebook.com Wikipedia.org Dzen.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 03.03.2023, 17:39 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1992 RAF 2921
1992 RAF 2921 Wroom.ru Max-models.ru Prototyp mikrobusu do transportu osób niepełnosprawnych, zbudowanego w łotewskiej fabryce w Rydze, na bazie modelu 2203. Silnik ZMZ R4 2.4 L 98 KM. Samochód posiadał podwyższony dach, przestronniejsze wnętrze, wyrównaną podłogę. Zachował się jeden prototyp. (C) Wroom.ru Max-models.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 04.03.2023, 8:19 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 1110
1975 WAZ 1110 Pinterest.com Prototyp WAZ-a z 1975 z przednim napędem. Makieta wg projektu I. Gałczynskiego. (C) Pinterest.com SCaiF at Facebook.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 06.03.2023, 6:05 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980-1981 WAZ 2801
1980-1981 WAZ 2801 Ladamoscow.com Platesmania.com Prototyp elektrycznego Żyguli z 1980, skonstruowanego na bazie modelu 2102. 47 furgonów dostawczych trafiło do różnych zakładów w Moskwie, Togliatti, oraz na Ukrainie. Niektóre z nich wykorzystywano do przewozu żywności na terenach fabrycznych. Akumulatory niklowo-cynkowe umieszczono w specjalnym zasobniku z dostępem z boku nadwozia. Do dzisiejszych czasów ocalały jedynie dwa lub trzy egzemplarze, z czego tylko jeden z nich zachował napęd elektryczny, a w pozostałych zainstalowano silniki benzynowe. Jeden z zachowanych egzemplarzy znajdował się w Dnieprze na Ukrainie. Produkcja: 1980-1981 Wyprodukowanych: 47 egz. Moc: 34 KM (25 kW) Bateria: akumulatory niklowo-cynkowe Pojemność: 125 Ah Masa baterii: 380 kg Zasięg: 110 km przy prędkości 40 km/h (C) Ladamoscow.com Platesmania.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 09.03.2023, 16:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1979 RAF 2910
1979 RAF 2910 SCaiF at Facebook.com Flickr.com Doroshenko-us.livejournal.com Elektryczny mikrobus zbudowany w 1979 na bazie modelu 2203 do obsługi XXII Igrzysk Olimpijskich w Moskwie, w szczególności maratonu i chodu sportowego.. Zasilanie: baterie słoneczne baterie niklowo-cynkowe Moc maksymalna: 31 KM (23 kW) Prędkość maksymalna: 30 km/h Zasięg: 100 km (C) SCaiF at Facebook.com Flickr.com Doroshenko-us.livejournal.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 11.03.2023, 8:13 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1997 Moskwicz 2335E1
1997 Moskwicz 2335E1 Pinterest.com Lori.ru All-andorra.com Rim3.ru Drive2.ru Samochód elektryczny, skonstruowany w 1997 na bazie wersji pickup 2335 modelu Aleko. Zbudowano 15 egzemplarzy, z których przetrwał tylko jeden. Dane techniczneRok budowy: 1997 Wyprodukowanych: 15 egz. Moc szczytowa: 65 KM (47,8 kW) Moc ciągła: 19 KM (14 kW) Bateria: typu T125 Pojemność: 125 Ah Napięcie baterii: 108 V Masa baterii: 540 kg Rozruch: tyrystorowy, 120 V 225 A Maksymalne natężenie chwilowe: 550 A Ładowarka: 220 V 15 A Prędkość maksymalna: 115 km/h (pusty) 90 km/h (z ładunkiem) Zasięg z ładunkiem: 100 km (przy prędkości 60 km/h) 70 km (w mieście) Długość: 4590 mm Szerokość: 1690 mm Wysokość: 1455 mm Rozstaw osi: 2700 mm Długość przestrzeni ładunkowej: 1870 mm Szerokość przestrzeni ładunkowej: 1450 mm Masa własna: 1506 kg Ładowność: 2 os. + 400 kg Masa całkowita: 2066 kg (C) Pinterest.com Lori.ru All-andorra.com Rim3.ru Drive2.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 12.03.2023, 9:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1948 NAMI-LAZ 750
1948 NAMI-LAZ 750 en.Avtoclassika.com SCaiF at Facebook.com Laz-legend.ru Artstation.com Prototyp furgonu elektrycznego, skonstruowany w latach 1948-1951 w liczbie 20 egz. W latach 1952-1958 eksploatowane jako furgony pocztowe w Moskwie i Sankt Petersburgu. Projektant: NAMI Prototypy: 1948-1951 20 egz. 2 silniki Moc szczytowa: 2 × 4,35 KM (3,2 kW) Moc trwała: 2 × 3,87 KM (2,85 kW) Zasilanie: 80 V Bateria: akumulatory żelazowo-niklowe, typu 66EMŻN-200 Pojemność baterii: 200 Ah Masa baterii: 900 kg Masa własna: 2100 kg Ładowność: 500 kg Masa całkowita: 2600 kg Prędkość maksymalna: 30 km/h Zasięg: 60 km (C) en.Avtoclassika.com SCaiF at Facebook.com Laz-legend.ru Artstation.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 12.03.2023, 23:02 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 2E11011 Elektroro
1975 WAZ 2E11011 Elektroroller E-va.pro Billionnews.ru Prototyp elektrycznego buggy zbudowany w zakładach w Togliatti w 1975 na bazie prototypu buggy WAZ 11011 Awtoroller z 1970, zastępując silnik spalinowy silnikiem elektrycznym. Projektantami pojazdu był zespół I. Gałczyńskiego i W. Baranowskiego. Początkowo zbudowano dwa egzemplarze w kolorach żółtym i czerwonym, a następnie jeszcze pięć w różnych kolorach. (C) E-va.pro Billionnews.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 15.03.2023, 6:45 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |