Obecny czas: Wto, 16.04.2024, 6:36




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Mniej znane prototypy z ZSRR 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Mniej znane prototypy z ZSRR
W temacie zawarto prototypy tworzone przez małe zespoły inżynierów.

Dostawcze

Galateya z Ukrainy na bazie Skody 1100. Projekt p. Marlen Korennoj z 1983r.

Image

Image

Ikar z 1978r.
Image

Duet z 1990r.

Image

Image

Image

Druzhba na bazie ZAZ 966.

Image

Image

Osobowe

Małolitrażowa Ivolga z 1978r.

Image

Gnomik z 1988r.

Image

Sportowy GT-77 z silnikiem Skody 1202 i mechaniką Moskwicza 412. Skonstruowany w 1977r., w Armenii przez Rafik Ordyan i M. Sarkisyan.

Image

Image

Image

Elektron z Kazachstanu. Powstał w 1969r. i napędzał go silnik Izh-56.

Image

Dzhip z 1966r.

Image

Kolobok z 1985r. na bazie ZAZ 968 i Vaz 2102

Image

Image

Laguna z 1996r. (na bazie VAZ)

Image

Image

"Laska" na bazie Vaz 2102( 1984r.)

Image

Image

Oror z Armenii (1983r.) na bazie VAZ 2103

Image

Image

Image

Progress na bazie VAZ 2102 z 1981r.

Image

Trud z silnikiem M-61 z 1966r.
Image

Vega z 1985r.
Image

Bera GT1600

Image

Image

Image
Nieznane:
Image

Image


Więcej "partyzanckich" i ciekawych konstrukcji http://www.allcarindex.com/soviet-index/by-alphabet/Z/

Źródło
allcarindex.com


Śro, 25.09.2013, 14:09
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
ZAZ-1102 Perspektiva/Tavria

Cytuj:
Tym razem kilka samochodów, chociaż w pewnym sensie jeden. Pod koniec lat sześćdziesiątych konstruktorzy fabryki ZAZ zaczęli planować zastąpienie Zaporożca 966 nowym przednionapędowym samochodem ZAZ-1102 Perspektiva. W latach siedemdziesiątych wykonano wiele prototypów z nadwoziem sedan i hatchback, jednak kiedy w 1978 roku wyprodukowano już serię próbną, Ministerstwo Przemysłu Samochodowego (Minawtoprom) nakazało nowy model całkowicie przeprojektować, za wzór biorąc Forda Fiestę. Przez następne lata wymagania techniczne wielokrotnie zmieniano, co w połączeniu z niedostatecznym finansowaniem (większość środków trafiała do GAZ-a na opracowanie nowej Wołgi) spowodowało, że ZAZ-1102, już pod nazwą Tavria, wszedł do produkcji dopiero w roku 1987. Na zdjęciach prototypy z lat 1970-1982.

1970
Image

1973
Image

1974
Image

1975
Image

1976
Image

1978
Image

1979
Image

1982
Image
www.facebook.com/rarecaroftheday

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 21.10.2014, 12:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
ten 1990 Duet to chyba zrobiony na skradzionych planach Lublina ...
zaś dwa ostatnie Tavrie grillem przypominają Chevette ...

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 21.10.2014, 22:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Adui A4
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
Nie wiedziałem, że tyle tego mieli! Gdzieś im się ta samochodowa branża chyba zapadła :)


Pią, 24.10.2014, 8:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR
Konkurencja ich zżarła niestety...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 24.10.2014, 9:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1933 Leningrad-1 (L-1)
1933 Leningrad-1 (L-1)

Image
Image Drive2.ru
Image Allcarsindex.com
Image Vk.com
Image Ok.ru
Image The-Blueprints.com


Prototyp limuzyny dla władz sowieckich z 1933 r., zbudowany w 6 egz. w zakłaadach "Krasnyj Putiłowiec" ["Czerwony Putiłowiec"] w Sankt-Petersburgu (wówczas Leningrad), (wzorowany na 1932 Buicku 32-90.

Dane techniczne:
Typ nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna, 7-miejscowa
Silnik: rzędowy, z rozrządem górnozaworowym OHV, 8-cylindrowy, z 2-gardzielowym gaźnikiem, wykonany z aluminium, chłodzony cieczą
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne
Pojemność skokowa: 5641 ccm
Moc maksymalna: 105 KM przy 2900 obr./min
Stopień sprężania: 4,4:1
Skrzynia biegów: 3-biegowa z synchronizacją 2 i 3 biegu
Długość: 5300 mm
Szerokość: 1890 mm
Wysokość: 1860 mm
Rozstaw osi: 3380 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1500 mm
Masa własna: 2300 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h


(C) Drive2.ru
Allcarsindex.com
Vk.com
Ok.ru
The-Blueprints.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 23.02.2023, 5:40, edytowano w sumie 2 razy

Nie, 15.03.2020, 20:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980 Pangolina by Kułygin
1980 Pangolina by Aleksander Kułygin

Image
Image Popmeh.ru
Image

silnik z Żyguli 62 KM
hydraulicznie podnoszone drzwi ze środkowym panelem dachu
180 km/h (!)


(C) Popmeh.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 07.07.2020, 1:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1967 UAZ 492
1967 UAZ 492

Image
Image Unusuallocomotion.com

Prototyp czterogąsienicowego wszędołaza na bazie UAZ-a 452 z 1967 r.


(C) Unusuallocomotion.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 03.05.2021, 2:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1966 ZAZ 2140 Primieta
1966 ZAZ 2140 Primieta

Image
Drive2.ru


(C) Drive2.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 17.02.2022, 17:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1959 UAZ 456
1959 UAZ 456

Image SCaiF at Facebook.com
Image Wroom.ru
Image ru.Cars.Photo
Image Drive2.ru

Prototyp ciągnika siodłowego z 1959 r. z dedykowaną naczepą o ładowności 2 t, na bazie samochodu terenowego GAZ 69. Przeszedł pomyślnie testy w 1960 lecz nie został zatwierdzony do produkcji seryjnej.


(C) SCaiF at Facebook.com
Wroom.ru
ru.Cars.Photo
Drive2.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 23.02.2023, 5:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1977-1985 UAZ 3801
Image SCaiF at Facebook.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Uazbuka.ru
Image Rbth.com

"Buchanka" przebudowana na napęd elektryczny, projekt z 1977. Do napędu służył silnik elektryczny o mocy 15 kW, napięciu 265 V, zasilany przez baterię 22 akumulatorów o masie 680 kg, umieszczoną w przedziale ładunkowym. Pojazd miał masę własną 2750 kg ładowność 500-800 kg (wg niektórych źródeł 650 kg). Na jednym ładowaniu zasięg 48-50 km, po zainstalowaniu rekuperacji wzrastał do 70-75 km. Pojazd osiągał prędkość maksymalną 70 km/h. Ładowanie z domowego gniazdka do 70% pojemności zajmowało godzinę. W latach 1980-1985 wyprodukowano 65 egzemplarzy tego pojazdu. Samochód był wyposażony w benzynowe ogrzewanie pochodzące z Zaporożca. Jeden zachowany egzemplarz znajduje się na terenie lokomotywowni Moskwa Kijowska.


(C) SCaiF at Facebook.com
Uazbuka.ru
Rbth.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 26.02.2023, 3:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1980 UAZ 3907 Jaguar
Image Wikipedia.org
Image TopWar.ru
Image WeapoNews.com
Image Wroom.ru
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image UazBuka.ru
Image
Image Uaz.ru

Prototyp amfibii 4×4 na bazie UAZ-a 469. Dokumentacja techniczna została opracowana w latach 1977-1979. W 1980 zbudowano pierwsze 4 pojazdy. W 1982 zbudowano kolejne dwa prototypy, badane w ekstremalnych warunkach, przejechały po 150 tys. km, m. in. w temperaturach od -47° do +45° C, na wysokości do 4365 m n.p.m., pływające po Wołdze od Ulianowska do Astrachania. We wnętrzu mieściły się dwa fotele oraz dwie składane ławeczki, po rozłożeniu których można było przewieźć 7 osób. W latach 1986-1989 zbudowano wersję dla pograniczników UAZ 39071 Bakłan, wyposażona m. in. w bagażnik dachowy na 6 par nart.

Zbudowany: 1976-1990
Silnik: typu UMZ 451, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 2445 ccm
Moc maksymalna: 77 KM (56 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z reduktorem i skrzynką rozdzielczą
manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4)
Długość: 4680 mm
Szerokość: 1785 mm
Wysokość: 2085 mm
Rozstaw osi: 2380 mm
Prześwit: 300 mm
Masa własna: 2100 kg
Ładowność: 1 os. + 600 kg
Prędkość maksymalna: 100 km/h na lądzie
9 km/h na wodzie
Zużycie paliwa: 12 L/100 km przy 100 km/h


(C) Wikipedia.org
TopWar.ru
WeapoNews.com
Wroom.ru
UazBuka.ru
Uaz.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 27.02.2023, 5:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1982 ZIŁ 3207
1982 ZIŁ 3207 prototyp

Image SCaiF at Facebook.com
Image Wikipedia.org
Image
Image Dzen.ru

Prototyp trzeciej generacji mikrobusu ZILa z 1982, nie mylić z mikrobusem drugiej generacji o takiej samej nazwie.


(C) SCaiF at Facebook.com
Wikipedia.org
Dzen.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 03.03.2023, 17:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1992 RAF 2921
1992 RAF 2921

Image
Image
Image Wroom.ru
Image Max-models.ru
Prototyp mikrobusu do transportu osób niepełnosprawnych, zbudowanego w łotewskiej fabryce w Rydze, na bazie modelu 2203.
Silnik ZMZ R4 2.4 L 98 KM. Samochód posiadał podwyższony dach, przestronniejsze wnętrze, wyrównaną podłogę. Zachował się jeden prototyp.


(C) Wroom.ru
Max-models.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 04.03.2023, 8:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 1110
1975 WAZ 1110

Image Pinterest.com

Prototyp WAZ-a z 1975 z przednim napędem. Makieta wg projektu I. Gałczynskiego.


(C) Pinterest.com
SCaiF at Facebook.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 06.03.2023, 6:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980-1981 WAZ 2801
1980-1981 WAZ 2801

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Ladamoscow.com
Image Platesmania.com

Prototyp elektrycznego Żyguli z 1980, skonstruowanego na bazie modelu 2102. 47 furgonów dostawczych trafiło do różnych zakładów w Moskwie, Togliatti, oraz na Ukrainie. Niektóre z nich wykorzystywano do przewozu żywności na terenach fabrycznych. Akumulatory niklowo-cynkowe umieszczono w specjalnym zasobniku z dostępem z boku nadwozia. Do dzisiejszych czasów ocalały jedynie dwa lub trzy egzemplarze, z czego tylko jeden z nich zachował napęd elektryczny, a w pozostałych zainstalowano silniki benzynowe. Jeden z zachowanych egzemplarzy znajdował się w Dnieprze na Ukrainie.

Produkcja: 1980-1981
Wyprodukowanych: 47 egz.
Moc: 34 KM (25 kW)
Bateria: akumulatory niklowo-cynkowe
Pojemność: 125 Ah
Masa baterii: 380 kg
Zasięg: 110 km przy prędkości 40 km/h


(C) Ladamoscow.com
Platesmania.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 09.03.2023, 16:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1979 RAF 2910
1979 RAF 2910

Image SCaiF at Facebook.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image Doroshenko-us.livejournal.com

Elektryczny mikrobus zbudowany w 1979 na bazie modelu 2203 do obsługi XXII Igrzysk Olimpijskich w Moskwie, w szczególności maratonu i chodu sportowego..

Zasilanie: baterie słoneczne
baterie niklowo-cynkowe
Moc maksymalna: 31 KM (23 kW)
Prędkość maksymalna: 30 km/h
Zasięg: 100 km


(C) SCaiF at Facebook.com
Flickr.com
Doroshenko-us.livejournal.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 11.03.2023, 8:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1997 Moskwicz 2335E1
1997 Moskwicz 2335E1

Image Pinterest.com
Image Lori.ru
Image
Image All-andorra.com
Image
Image
Rim3.ru
Image
Image Drive2.ru

Samochód elektryczny, skonstruowany w 1997 na bazie wersji pickup 2335 modelu Aleko. Zbudowano 15 egzemplarzy, z których przetrwał tylko jeden.

Dane techniczne
Rok budowy: 1997
Wyprodukowanych: 15 egz.
Moc szczytowa: 65 KM (47,8 kW)
Moc ciągła: 19 KM (14 kW)
Bateria: typu T125
Pojemność: 125 Ah
Napięcie baterii: 108 V
Masa baterii: 540 kg
Rozruch: tyrystorowy, 120 V 225 A
Maksymalne natężenie chwilowe: 550 A
Ładowarka: 220 V 15 A
Prędkość maksymalna: 115 km/h (pusty)
90 km/h (z ładunkiem)
Zasięg z ładunkiem: 100 km (przy prędkości 60 km/h)
70 km (w mieście)
Długość: 4590 mm
Szerokość: 1690 mm
Wysokość: 1455 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Długość przestrzeni ładunkowej: 1870 mm
Szerokość przestrzeni ładunkowej: 1450 mm
Masa własna: 1506 kg
Ładowność: 2 os. + 400 kg
Masa całkowita: 2066 kg


(C) Pinterest.com
Lori.ru
All-andorra.com
Rim3.ru
Drive2.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 12.03.2023, 9:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1948 NAMI-LAZ 750
1948 NAMI-LAZ 750

Image en.Avtoclassika.com
Image SCaiF at Facebook.com
Image
Image
Image
Image Laz-legend.ru
Image Artstation.com

Prototyp furgonu elektrycznego, skonstruowany w latach 1948-1951 w liczbie 20 egz. W latach 1952-1958 eksploatowane jako furgony pocztowe w Moskwie i Sankt Petersburgu.

Projektant: NAMI
Prototypy: 1948-1951
20 egz.
2 silniki
Moc szczytowa: 2 × 4,35 KM (3,2 kW)
Moc trwała: 2 × 3,87 KM (2,85 kW)
Zasilanie: 80 V
Bateria: akumulatory żelazowo-niklowe, typu 66EMŻN-200
Pojemność baterii: 200 Ah
Masa baterii: 900 kg
Masa własna: 2100 kg
Ładowność: 500 kg
Masa całkowita: 2600 kg
Prędkość maksymalna: 30 km/h
Zasięg: 60 km


(C) en.Avtoclassika.com
SCaiF at Facebook.com
Laz-legend.ru
Artstation.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 12.03.2023, 23:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 2E11011 Elektroro
1975 WAZ 2E11011 Elektroroller

Image E-va.pro
Image Billionnews.ru

Prototyp elektrycznego buggy zbudowany w zakładach w Togliatti w 1975 na bazie prototypu buggy WAZ 11011 Awtoroller z 1970, zastępując silnik spalinowy silnikiem elektrycznym. Projektantami pojazdu był zespół I. Gałczyńskiego i W. Baranowskiego. Początkowo zbudowano dwa egzemplarze w kolorach żółtym i czerwonym, a następnie jeszcze pięć w różnych kolorach.


(C) E-va.pro
Billionnews.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 15.03.2023, 6:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018