Samochody koncepcyjne
Wyślij odpowiedź

Mniej znane prototypy z ZSRR

Śro, 25.09.2013, 14:09

W temacie zawarto prototypy tworzone przez małe zespoły inżynierów.

Dostawcze

Galateya z Ukrainy na bazie Skody 1100. Projekt p. Marlen Korennoj z 1983r.

Image

Image

Ikar z 1978r.
Image

Duet z 1990r.

Image

Image

Image

Druzhba na bazie ZAZ 966.

Image

Image

Osobowe

Małolitrażowa Ivolga z 1978r.

Image

Gnomik z 1988r.

Image

Sportowy GT-77 z silnikiem Skody 1202 i mechaniką Moskwicza 412. Skonstruowany w 1977r., w Armenii przez Rafik Ordyan i M. Sarkisyan.

Image

Image

Image

Elektron z Kazachstanu. Powstał w 1969r. i napędzał go silnik Izh-56.

Image

Dzhip z 1966r.

Image

Kolobok z 1985r. na bazie ZAZ 968 i Vaz 2102

Image

Image

Laguna z 1996r. (na bazie VAZ)

Image

Image

"Laska" na bazie Vaz 2102( 1984r.)

Image

Image

Oror z Armenii (1983r.) na bazie VAZ 2103

Image

Image

Image

Progress na bazie VAZ 2102 z 1981r.

Image

Trud z silnikiem M-61 z 1966r.
Image

Vega z 1985r.
Image

Bera GT1600

Image

Image

Image
Nieznane:
Image

Image


Więcej "partyzanckich" i ciekawych konstrukcji http://www.allcarindex.com/soviet-index/by-alphabet/Z/

Źródło
allcarindex.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR

Wto, 21.10.2014, 12:01

ZAZ-1102 Perspektiva/Tavria

Tym razem kilka samochodów, chociaż w pewnym sensie jeden. Pod koniec lat sześćdziesiątych konstruktorzy fabryki ZAZ zaczęli planować zastąpienie Zaporożca 966 nowym przednionapędowym samochodem ZAZ-1102 Perspektiva. W latach siedemdziesiątych wykonano wiele prototypów z nadwoziem sedan i hatchback, jednak kiedy w 1978 roku wyprodukowano już serię próbną, Ministerstwo Przemysłu Samochodowego (Minawtoprom) nakazało nowy model całkowicie przeprojektować, za wzór biorąc Forda Fiestę. Przez następne lata wymagania techniczne wielokrotnie zmieniano, co w połączeniu z niedostatecznym finansowaniem (większość środków trafiała do GAZ-a na opracowanie nowej Wołgi) spowodowało, że ZAZ-1102, już pod nazwą Tavria, wszedł do produkcji dopiero w roku 1987. Na zdjęciach prototypy z lat 1970-1982.

1970
Image

1973
Image

1974
Image

1975
Image

1976
Image

1978
Image

1979
Image

1982
Image
www.facebook.com/rarecaroftheday

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR

Wto, 21.10.2014, 22:55

ten 1990 Duet to chyba zrobiony na skradzionych planach Lublina ...
zaś dwa ostatnie Tavrie grillem przypominają Chevette ...

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR

Pią, 24.10.2014, 8:37

Nie wiedziałem, że tyle tego mieli! Gdzieś im się ta samochodowa branża chyba zapadła :)

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR

Pią, 24.10.2014, 9:17

Konkurencja ich zżarła niestety...

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1933 Leningrad-1 (L-1)

Nie, 15.03.2020, 20:54

1933 Leningrad-1 (L-1)

Image
Image Drive2.ru
Image Allcarsindex.com
Image Vk.com
Image Ok.ru
Image The-Blueprints.com


Prototyp limuzyny dla władz sowieckich z 1933 r., zbudowany w 6 egz. w zakłaadach "Krasnyj Putiłowiec" ["Czerwony Putiłowiec"] w Sankt-Petersburgu (wówczas Leningrad), (wzorowany na 1932 Buicku 32-90.

Dane techniczne:
Typ nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna, 7-miejscowa
Silnik: rzędowy, z rozrządem górnozaworowym OHV, 8-cylindrowy, z 2-gardzielowym gaźnikiem, wykonany z aluminium, chłodzony cieczą
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne
Pojemność skokowa: 5641 ccm
Moc maksymalna: 105 KM przy 2900 obr./min
Stopień sprężania: 4,4:1
Skrzynia biegów: 3-biegowa z synchronizacją 2 i 3 biegu
Długość: 5300 mm
Szerokość: 1890 mm
Wysokość: 1860 mm
Rozstaw osi: 3380 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1500 mm
Masa własna: 2300 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h


(C) Drive2.ru
Allcarsindex.com
Vk.com
Ok.ru
The-Blueprints.com
Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 23.02.2023, 5:40, edytowano w sumie 2 razy

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980 Pangolina by Kułygin

Wto, 07.07.2020, 1:58

1980 Pangolina by Aleksander Kułygin

Image
Image Popmeh.ru
Image

silnik z Żyguli 62 KM
hydraulicznie podnoszone drzwi ze środkowym panelem dachu
180 km/h (!)


(C) Popmeh.ru
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1967 UAZ 492

Pon, 03.05.2021, 2:31

1967 UAZ 492

Image
Image Unusuallocomotion.com

Prototyp czterogąsienicowego wszędołaza na bazie UAZ-a 452 z 1967 r.


(C) Unusuallocomotion.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1966 ZAZ 2140 Primieta

Czw, 17.02.2022, 17:22

1966 ZAZ 2140 Primieta

Image
Drive2.ru


(C) Drive2.ru
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 5:41, edytowano w sumie 1 raz

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1959 UAZ 456

Czw, 23.02.2023, 5:17

1959 UAZ 456

Image SCaiF at Facebook.com
Image Wroom.ru
Image ru.Cars.Photo
Image Drive2.ru

Prototyp ciągnika siodłowego z 1959 r. z dedykowaną naczepą o ładowności 2 t, na bazie samochodu terenowego GAZ 69. Przeszedł pomyślnie testy w 1960 lecz nie został zatwierdzony do produkcji seryjnej.


(C) SCaiF at Facebook.com
Wroom.ru
ru.Cars.Photo
Drive2.ru

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1977-1985 UAZ 3801

Nie, 26.02.2023, 3:37

Image SCaiF at Facebook.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Uazbuka.ru
Image Rbth.com

"Buchanka" przebudowana na napęd elektryczny, projekt z 1977. Do napędu służył silnik elektryczny o mocy 15 kW, napięciu 265 V, zasilany przez baterię 22 akumulatorów o masie 680 kg, umieszczoną w przedziale ładunkowym. Pojazd miał masę własną 2750 kg ładowność 500-800 kg (wg niektórych źródeł 650 kg). Na jednym ładowaniu zasięg 48-50 km, po zainstalowaniu rekuperacji wzrastał do 70-75 km. Pojazd osiągał prędkość maksymalną 70 km/h. Ładowanie z domowego gniazdka do 70% pojemności zajmowało godzinę. W latach 1980-1985 wyprodukowano 65 egzemplarzy tego pojazdu. Samochód był wyposażony w benzynowe ogrzewanie pochodzące z Zaporożca. Jeden zachowany egzemplarz znajduje się na terenie lokomotywowni Moskwa Kijowska.


(C) SCaiF at Facebook.com
Uazbuka.ru
Rbth.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRR: 1980 UAZ 3907 Jaguar

Pon, 27.02.2023, 5:48

Image Wikipedia.org
Image TopWar.ru
Image WeapoNews.com
Image Wroom.ru
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image UazBuka.ru
Image
Image Uaz.ru

Prototyp amfibii 4×4 na bazie UAZ-a 469. Dokumentacja techniczna została opracowana w latach 1977-1979. W 1980 zbudowano pierwsze 4 pojazdy. W 1982 zbudowano kolejne dwa prototypy, badane w ekstremalnych warunkach, przejechały po 150 tys. km, m. in. w temperaturach od -47° do +45° C, na wysokości do 4365 m n.p.m., pływające po Wołdze od Ulianowska do Astrachania. We wnętrzu mieściły się dwa fotele oraz dwie składane ławeczki, po rozłożeniu których można było przewieźć 7 osób. W latach 1986-1989 zbudowano wersję dla pograniczników UAZ 39071 Bakłan, wyposażona m. in. w bagażnik dachowy na 6 par nart.

Zbudowany: 1976-1990
Silnik: typu UMZ 451, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 2445 ccm
Moc maksymalna: 77 KM (56 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z reduktorem i skrzynką rozdzielczą
manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4)
Długość: 4680 mm
Szerokość: 1785 mm
Wysokość: 2085 mm
Rozstaw osi: 2380 mm
Prześwit: 300 mm
Masa własna: 2100 kg
Ładowność: 1 os. + 600 kg
Prędkość maksymalna: 100 km/h na lądzie
9 km/h na wodzie
Zużycie paliwa: 12 L/100 km przy 100 km/h


(C) Wikipedia.org
TopWar.ru
WeapoNews.com
Wroom.ru
UazBuka.ru
Uaz.ru

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1982 ZIŁ 3207

Pią, 03.03.2023, 17:39

1982 ZIŁ 3207 prototyp

Image SCaiF at Facebook.com
Image Wikipedia.org
Image
Image Dzen.ru

Prototyp trzeciej generacji mikrobusu ZILa z 1982, nie mylić z mikrobusem drugiej generacji o takiej samej nazwie.


(C) SCaiF at Facebook.com
Wikipedia.org
Dzen.ru

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1992 RAF 2921

Sob, 04.03.2023, 8:19

1992 RAF 2921

Image
Image
Image Wroom.ru
Image Max-models.ru
Prototyp mikrobusu do transportu osób niepełnosprawnych, zbudowanego w łotewskiej fabryce w Rydze, na bazie modelu 2203.
Silnik ZMZ R4 2.4 L 98 KM. Samochód posiadał podwyższony dach, przestronniejsze wnętrze, wyrównaną podłogę. Zachował się jeden prototyp.


(C) Wroom.ru
Max-models.ru

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 1110

Pon, 06.03.2023, 6:05

1975 WAZ 1110

Image Pinterest.com

Prototyp WAZ-a z 1975 z przednim napędem. Makieta wg projektu I. Gałczynskiego.


(C) Pinterest.com
SCaiF at Facebook.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1980-1981 WAZ 2801

Czw, 09.03.2023, 16:06

1980-1981 WAZ 2801

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Ladamoscow.com
Image Platesmania.com

Prototyp elektrycznego Żyguli z 1980, skonstruowanego na bazie modelu 2102. 47 furgonów dostawczych trafiło do różnych zakładów w Moskwie, Togliatti, oraz na Ukrainie. Niektóre z nich wykorzystywano do przewozu żywności na terenach fabrycznych. Akumulatory niklowo-cynkowe umieszczono w specjalnym zasobniku z dostępem z boku nadwozia. Do dzisiejszych czasów ocalały jedynie dwa lub trzy egzemplarze, z czego tylko jeden z nich zachował napęd elektryczny, a w pozostałych zainstalowano silniki benzynowe. Jeden z zachowanych egzemplarzy znajdował się w Dnieprze na Ukrainie.

Produkcja: 1980-1981
Wyprodukowanych: 47 egz.
Moc: 34 KM (25 kW)
Bateria: akumulatory niklowo-cynkowe
Pojemność: 125 Ah
Masa baterii: 380 kg
Zasięg: 110 km przy prędkości 40 km/h


(C) Ladamoscow.com
Platesmania.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1979 RAF 2910

Sob, 11.03.2023, 8:13

1979 RAF 2910

Image SCaiF at Facebook.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image Doroshenko-us.livejournal.com

Elektryczny mikrobus zbudowany w 1979 na bazie modelu 2203 do obsługi XXII Igrzysk Olimpijskich w Moskwie, w szczególności maratonu i chodu sportowego..

Zasilanie: baterie słoneczne
baterie niklowo-cynkowe
Moc maksymalna: 31 KM (23 kW)
Prędkość maksymalna: 30 km/h
Zasięg: 100 km


(C) SCaiF at Facebook.com
Flickr.com
Doroshenko-us.livejournal.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1997 Moskwicz 2335E1

Nie, 12.03.2023, 9:11

1997 Moskwicz 2335E1

Image Pinterest.com
Image Lori.ru
Image
Image All-andorra.com
Image
Image
Rim3.ru
Image
Image Drive2.ru

Samochód elektryczny, skonstruowany w 1997 na bazie wersji pickup 2335 modelu Aleko. Zbudowano 15 egzemplarzy, z których przetrwał tylko jeden.

Dane techniczne
Rok budowy: 1997
Wyprodukowanych: 15 egz.
Moc szczytowa: 65 KM (47,8 kW)
Moc ciągła: 19 KM (14 kW)
Bateria: typu T125
Pojemność: 125 Ah
Napięcie baterii: 108 V
Masa baterii: 540 kg
Rozruch: tyrystorowy, 120 V 225 A
Maksymalne natężenie chwilowe: 550 A
Ładowarka: 220 V 15 A
Prędkość maksymalna: 115 km/h (pusty)
90 km/h (z ładunkiem)
Zasięg z ładunkiem: 100 km (przy prędkości 60 km/h)
70 km (w mieście)
Długość: 4590 mm
Szerokość: 1690 mm
Wysokość: 1455 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Długość przestrzeni ładunkowej: 1870 mm
Szerokość przestrzeni ładunkowej: 1450 mm
Masa własna: 1506 kg
Ładowność: 2 os. + 400 kg
Masa całkowita: 2066 kg


(C) Pinterest.com
Lori.ru
All-andorra.com
Rim3.ru
Drive2.ru

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1948 NAMI-LAZ 750

Nie, 12.03.2023, 23:02

1948 NAMI-LAZ 750

Image en.Avtoclassika.com
Image SCaiF at Facebook.com
Image
Image
Image
Image Laz-legend.ru
Image Artstation.com

Prototyp furgonu elektrycznego, skonstruowany w latach 1948-1951 w liczbie 20 egz. W latach 1952-1958 eksploatowane jako furgony pocztowe w Moskwie i Sankt Petersburgu.

Projektant: NAMI
Prototypy: 1948-1951
20 egz.
2 silniki
Moc szczytowa: 2 × 4,35 KM (3,2 kW)
Moc trwała: 2 × 3,87 KM (2,85 kW)
Zasilanie: 80 V
Bateria: akumulatory żelazowo-niklowe, typu 66EMŻN-200
Pojemność baterii: 200 Ah
Masa baterii: 900 kg
Masa własna: 2100 kg
Ładowność: 500 kg
Masa całkowita: 2600 kg
Prędkość maksymalna: 30 km/h
Zasięg: 60 km


(C) en.Avtoclassika.com
SCaiF at Facebook.com
Laz-legend.ru
Artstation.com

Re: Mniej znane prototypy z ZSRS: 1975 WAZ 2E11011 Elektroro

Śro, 15.03.2023, 6:45

1975 WAZ 2E11011 Elektroroller

Image E-va.pro
Image Billionnews.ru

Prototyp elektrycznego buggy zbudowany w zakładach w Togliatti w 1975 na bazie prototypu buggy WAZ 11011 Awtoroller z 1970, zastępując silnik spalinowy silnikiem elektrycznym. Projektantami pojazdu był zespół I. Gałczyńskiego i W. Baranowskiego. Początkowo zbudowano dwa egzemplarze w kolorach żółtym i czerwonym, a następnie jeszcze pięć w różnych kolorach.


(C) E-va.pro
Billionnews.ru
Wyślij odpowiedź