Switch to full style
Samochody koncepcyjne
Wyślij odpowiedź

2015 Honda Project 2&4

Śro, 09.09.2015, 11:15

Image

Image

Image

Projekt 2&4 zakłada stworzenie pojazdu dającego radość z jazdy motocyklem przy zachowaniu stabilności prowadzenia znanej z pojazdów czterokołowych. Koncept odznacza się minimalistyczną stylistyką nadwozia oraz nisko umieszczonym fotelem kierowcy. Do napędu posłuży zmodyfikowany silnik RC213V montowany seryjne w motocyklach producenta. Jest to czterosuwowy silnik o pojemności 999 cm3 i mocy 215 KM ( moment obrotowy 118 Nm). Przekładnia 6-biegowa typu DCT. Waga pojazdu wynosi 405 kg. Koncept zostanie oficjalnie zaprezentowany na targach we Frankfurcie.

Źródło:
worldcarfans.com

Re: 2015 Honda Project 2&4

Śro, 16.09.2015, 14:31

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

carscoops

Re: 2015 Honda Project 2&4

Pią, 18.09.2015, 16:02

Przy okazji targów we Frankfurcie Honda pochwaliła się dodatkowymi informacjami oraz filmem promocyjnym.

„Honda Project 2&4" to przykład dążenia japońskiej firmy do zaoferowania klientom bardziej angażujących wrażeń z jazdy poprzez połączenie najlepszych cech pojazdów dwu- i czterokołowych. Napędzany silnikiem ze sportowego motocykla RC213V, pozwala on doświadczyć wolności typowej dla jazdy na motocyklu oraz oferuje zwrotność samochodu osobowego.

Wyjątkowa, czterosuwowa jednostka napędowa V-4, opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu klasy MotoGP i specjalnie zmodyfikowana pod kątem eksploatacji na publicznych drogach, ma 999 cm3 pojemności skokowej i doskonale odzwierciedla hasło „The Power of Dreams” (potęga marzeń) za sprawą innowacyjnej i oryginalnej konstrukcji. Moc maksymalna 215 KM jest osiągana przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest przy 10 500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia DCT.

„Honda Project 2&4” to efekt wyzwań, które postawiono przed bardzo zróżnicowanymi projektantami. Pojazd stworzony wspólnie przez centrum ds. designu motocykli Hondy na Alasce oraz centrum ds. designu samochodów Hondy w Wako w Japonii, oferuje porywające wrażenia z jazdy, łącząc zalety jazdy motocyklem z charakterystyką prowadzenia samochodu osobowego. Rezultatem jest pojazd, który nie tylko odzwierciedla kreatywność oddziałów designerskich Hondy, ale jest również wyzwaniem w zakresie oczekiwań względem przyszłej mobilności.

W nawiązaniu do dziedzictwa wyścigowego Hondy, design nadwozia i umiejscowienie silnika inspirowane są legendarnym modelem RA272 z 1965 roku. Prosta i kompaktowa struktura ukazuje ramę główną oraz poszczególne podzespoły auta w sposób typowy dla motocykli. Pojazd ma 3 040 mm długości, 1 820 mm szerokości i 995 mm wysokości, a jego masa własna wynosi zaledwie 405 kilogramów, co w połączeniu z centralnie umieszczonym silnikiem i obniżonym środkiem ciężkości zapewnia doskonałą zwrotność.

Wrażenia z jazdy, będące zasługą otwartego kokpitu, są potęgowane przez specjalną konstrukcję fotela kierowcy, zawieszoną tuż ponad drogą. Projekt „pływającego” fotela przenosi kierowcę w samo centrum „akcji”, tworząc efekt jazdy motocyklem o sportowych osiągach, którego silnik może osiągnąć aż 14 000 obr./min.


Film promocyjny:
Image

(c) Honda / Trynid.pl

Re: 2015 Honda Project 2&4

Pon, 28.09.2015, 5:14

Czyli taki gokart dla większych i bogatszych chłopców ;)
Wyślij odpowiedź