Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 13:01




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Prototypy made in FSO 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 552
Miejscowość: Warszawa
Post 
polska motoryzacja miała szanse...i tylko tyle powiem na ten temat bo naprawde szkoda mi tego co zmarnowali

_________________
http://img.userbars.pl/101/20041.jpg


Sob, 15.09.2007, 18:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post 
GĂ“RNICY DO KOPALNI :!:

_________________
>>>


Sob, 15.09.2007, 19:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1391
Miejscowość: Racibórz
Samochód: 126p 652ccm
Post 
VW_Marcin napisał(a):
ohoh...dwu letni odkop...ohoh...

:mryellow: :mryellow:
apropopo , nie ma jeszcze beskida . A syrenka to FSM była :wink:


Sob, 15.09.2007, 19:13
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Bonus napisał(a):
nie ma jeszcze beskida . A syrenka to FSM była
a beskid niby z FSO??? Temat jest: Prototypy made in FSO

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 16.09.2007, 8:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1391
Miejscowość: Racibórz
Samochód: 126p 652ccm
Post 
mhm sam do końca nie jestem pewny do beskida czy był on FSO :|


Nie, 16.09.2007, 9:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 475
Miejscowość: Bestwinka k. Bielska-B.
Samochód: 126 & PII
Post 
Beskid powstał w całości w FSM


Nie, 16.09.2007, 10:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post 
beskida też zmarnowali, wolałbym jego niż cieniasa


Pon, 17.09.2007, 12:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 149
Miejscowość: Kraków
Post FSO WARS-wspanialy prototyp
W październiku 1986 roku zademonstrowano oficjalnie dwa samochody oznaczone FSO Wars 1,3 S. Prototypy żerańskiej fabryki znalazły się wśród innych pojazdów krajowych na dużej wystawie zorganizowanej pod hasłem "Polska Motoryzacja". Wzbudzały największe zainteresowanie, ale nie nadzieje na ich seryjną produkcję. Oświadczenia kompetentnych osób sugerowały co prawda. że samochód tego typu (może nieco zmodernizowany) znajdzie się w produkcji.

Nadwozie samochodu Wars jest 5-drzwiowe typu hatch-back, z pochyloną ścianą tylną, w której są drzwi unoszone do góry. Drzwi te swoja dolną krawędzią sięgają aż do zderzaka i po ich uniesieniu można łatwo wkładać bagaże. Stała pojemność bagażnika wynosi 300 dm3, a po złożeniu siedzenia tylnego pojemność bagażowa wzrasta czterokrotnie, do 1200 dm3. Samochód przewidziany jest do przewozu 5 osób, wynika to z masy użytecznej. a nie z ilości miejsca na tylnym siedzeniu, na którym mogą siedzieć wygodnie dwie, a nie trzy osoby. Jak w każdym samochodzie klasy średniej wygodne miejsca mają kierowca i siedzący obok niego pasażer. Przegroda czołowa, tzw. deska rozdzielcza zaprojektowana zosta ta nowocześnie. Wykonana jest z tworzywa sztucznego i ma niecodzienny kształt, choć znany już z samochodów seryjnych. Środkowa część deski rozdzielczej jest wystająca do wnętrza nadwozia i zwrócona w strona kierowcy. aby ułatwić mu sterowanie układem przewietrzania i ogrzewania oraz radioodbiornikiem. W części środkowej deski rozdzielczej umieszczono ponadto zapalniczkę i popielniczkę. Wskaźniki w obudowie prostokątnej podobne są do tych z Poloneza i dobrze je widać przez obwód koła kierownicy z ramionami odgiętymi ku dołowi. Oprócz nawiewów powietrza umieszczonych w środkowej części deski rozdzielczej są nawiewy jaszcze w obu krańcowych jej fragmentach.

Samochód Wars napędzany jest silnikiem o pojemności skokowej 1300 cm3. Kadłub silnika wykonano z żeliwa, również odlewem żeliwnym jest wał korbowy osadzony w kadłubie w 5 łożyskach. Głowicę silnika wykonano ze stopów lekkich i umieszczono w niej żeliwny wałek rozrządu, który odbiera napęd od wału korbowego za pośrednictwem wspomnianego jut paska zębatego. Silnik chłodzony jest płynem, układ chłodzenia ma obieg zamknięty ze zbiorniczkiem wyrównawczym; w układzie funkcjonuje wentylator elektryczny.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Czyż nie piękny ?
google, wikipedia, ocalic od zapomnienia

_________________
8 dnia Bóg stworzył Fiata 125p
FSO FOREVER !!!!!


Pon, 07.01.2008, 15:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
i pewnie nie wszedl do produkcjii przez ten pieprzony gowniany komunizm - -

_________________
http://www.tanidrift.pl


Wto, 08.01.2008, 12:56
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
Jak na 86 rok i polskie realia projekt był ambitny - jeśli chodzi o wygląd to na pewno jest ładniejszy niż lada samara, skoda favorit, o tavriji nie wspomnę. Bardziej przypomina kadetta. Deska rozdzielcza również wygląda całkiem nieźle - za wyjatkiem tej szuflady koło zapalniczki.

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 08.01.2008, 13:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
designersko mogłby konkurować spokojnie z kadettem czy pugiem 309

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 08.01.2008, 14:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 552
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy made in FSO
linia boczna warsa a mianowicie ostatnia fotka przypomina mi skode favorit :)

_________________
http://img.userbars.pl/101/20041.jpg


Śro, 09.01.2008, 16:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Prototypy made in FSO
http://www.retro-auto.xzx.pl/readarticl ... ticle_id=9 - Artykuł o Beskidzie.

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Wto, 30.06.2009, 17:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Prototypy made in FSO
po co się pogrążać :cry: . To dzięki budowniczym PRL mamy to co mamy. Zamiast 126 mogliśmy mieć o wiele większą Syrenę 110 a za PF 125 , Warszawę 210. Ale trzeba było szpanować "zachodnią techniką" i brać licencje. W Polsce zawsze będą nieporozumienia i póki nie uwierzymy w swe możliwości i będziemy nałogowo korzystać z pomocy tzw."przyjaciół", nic nie osiągniemy.


Wto, 30.06.2009, 18:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Prototypy made in FSO
To Ty siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj, tylko siÄ™ trochÄ™ poucz historii.

_________________
locha lover


Wto, 30.06.2009, 18:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Prototypy made in FSO
Cytuj:
To Ty siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj, tylko siÄ™ trochÄ™ poucz historii.


następny bierny obywatel. Panie kenji z historii trzeba wyciągać wnioski i nie powtarzać wcześniejszych błędów. Tylko o to mi chodziło :?


Wto, 30.06.2009, 18:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Prototypy made in FSO
Historię należy znać i tyle.

_________________
locha lover


Wto, 30.06.2009, 19:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Prototypy made in FSO
zgadzam się nawet tą najbardziej okrutną. Ale po co te twoje uwagi. Chciałem tylko zwrócić uwagę ile razy straciliśmy możliwość pełnego rozwoju motoryzacji

żałuje że nie produkowano czegoś takiego

Image

Cytuj:
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO wspólnie z Przemysłowym Instytutem Motoryzacji rozpoczęły w 1981 roku prace nad nowym samochodem - następcą "Dużego Fiata". Projektowany pojazd nazwano roboczo 1.2, gdyż jednym z założeń było zastosowanie silnika 1200 ccm (przynajmniej w wersji podstawowej). W roku następnym powstał pierwszy przedprototypowy egzemplarz . Do zaprojektowania kształtu oraz szkieletu samochodu, wykorzystano nowoczesne oprogramowanie komputerowe. Zastosowano płytę podłogową Fiata Ritmo, gdyż znakomicie się do tego nadawała, a ponadto pozwalało to na zaoszczędzenie jakże cennego czasu. Poza kształtem, również układy zawieszenia, elektryczny, hamulcowy zostały wykonane we własnym zakresie. Doświadczenie, wiedza i pomysłowość naszych inżynierów pokazała, że sa one w stanie samodzielnie zaprojektować nowoczesny samochód osobowy, a przynajmniej jego koncepcje - prototyp. auta-prl.pl



Ostatnio edytowany przez Le Cobusier, Śro, 01.07.2009, 12:12, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 01.07.2009, 12:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Prototypy made in FSO
Bo to nie była strata "ot tak", tylko narzucone z góry warunki rosjan. Nie mogliśmy projektować i budować produktów lepszych od ZSRR; poza tym cała gospodarka i tak była ukierunkowana na przemysł ciężki - huty, kopalnie itp. Nie chce tu szpanować wiedzą czy co, bo historyk ze mnie żaden ale gadanie, że przespaliśmy możliwość to bzdury - to nie była kwestia chęci tylko możliwości.

_________________
locha lover


Śro, 01.07.2009, 12:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: Prototypy made in FSO
Le Cobusier napisał(a):
Cytuj:
To Ty siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj, tylko siÄ™ trochÄ™ poucz historii.


następny bierny obywatel. Panie kenji z historii trzeba wyciągać wnioski i nie powtarzać wcześniejszych błędów. Tylko o to mi chodziło :?


Aby wyciągac wnioski potrzeba fabryki , a nie zakładu który rozbiera samochody na czesci aby przed eksportem na Ukraine nie płacić cła!!!!!!!

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Śro, 01.07.2009, 13:24
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018