|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 13:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rafael4818
Postów: 552 Miejscowość: Warszawa
|
polska motoryzacja miała szanse...i tylko tyle powiem na ten temat bo naprawde szkoda mi tego co zmarnowali
_________________ http://img.userbars.pl/101/20041.jpg
|
Sob, 15.09.2007, 18:51 |
|
|
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
GĂ“RNICY DO KOPALNI
_________________ >>>
|
Sob, 15.09.2007, 19:03 |
|
|
Bonus
Postów: 1391 Miejscowość: Racibórz
Samochód: 126p 652ccm
|
VW_Marcin napisał(a): ohoh...dwu letni odkop...ohoh...
apropopo , nie ma jeszcze beskida . A syrenka to FSM była
|
Sob, 15.09.2007, 19:13 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Bonus napisał(a): nie ma jeszcze beskida . A syrenka to FSM byĹ‚a a beskid niby z FSO??? Temat jest: Prototypy made in FSO
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Nie, 16.09.2007, 8:30 |
|
|
Bonus
Postów: 1391 Miejscowość: Racibórz
Samochód: 126p 652ccm
|
mhm sam do końca nie jestem pewny do beskida czy był on FSO
|
Nie, 16.09.2007, 9:39 |
|
|
VVitek
Postów: 475 Miejscowość: Bestwinka k. Bielska-B.
Samochód: 126 & PII
|
Beskid powstał w całości w FSM
|
Nie, 16.09.2007, 10:06 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
beskida też zmarnowali, wolałbym jego niż cieniasa
|
Pon, 17.09.2007, 12:46 |
|
|
oldtimer 125p
Postów: 149 Miejscowość: Kraków
|
FSO WARS-wspanialy prototyp
W październiku 1986 roku zademonstrowano oficjalnie dwa samochody oznaczone FSO Wars 1,3 S. Prototypy żerańskiej fabryki znalazły się wśród innych pojazdów krajowych na dużej wystawie zorganizowanej pod hasłem "Polska Motoryzacja". Wzbudzały największe zainteresowanie, ale nie nadzieje na ich seryjną produkcję. Oświadczenia kompetentnych osób sugerowały co prawda. że samochód tego typu (może nieco zmodernizowany) znajdzie się w produkcji. Nadwozie samochodu Wars jest 5-drzwiowe typu hatch-back, z pochyloną ścianą tylną, w której są drzwi unoszone do góry. Drzwi te swoja dolną krawędzią sięgają aż do zderzaka i po ich uniesieniu można łatwo wkładać bagaże. Stała pojemność bagażnika wynosi 300 dm3, a po złożeniu siedzenia tylnego pojemność bagażowa wzrasta czterokrotnie, do 1200 dm3. Samochód przewidziany jest do przewozu 5 osób, wynika to z masy użytecznej. a nie z ilości miejsca na tylnym siedzeniu, na którym mogą siedzieć wygodnie dwie, a nie trzy osoby. Jak w każdym samochodzie klasy średniej wygodne miejsca mają kierowca i siedzący obok niego pasażer. Przegroda czołowa, tzw. deska rozdzielcza zaprojektowana zosta ta nowocześnie. Wykonana jest z tworzywa sztucznego i ma niecodzienny kształt, choć znany już z samochodów seryjnych. Środkowa część deski rozdzielczej jest wystająca do wnętrza nadwozia i zwrócona w strona kierowcy. aby ułatwić mu sterowanie układem przewietrzania i ogrzewania oraz radioodbiornikiem. W części środkowej deski rozdzielczej umieszczono ponadto zapalniczkę i popielniczkę. Wskaźniki w obudowie prostokątnej podobne są do tych z Poloneza i dobrze je widać przez obwód koła kierownicy z ramionami odgiętymi ku dołowi. Oprócz nawiewów powietrza umieszczonych w środkowej części deski rozdzielczej są nawiewy jaszcze w obu krańcowych jej fragmentach. Samochód Wars napędzany jest silnikiem o pojemności skokowej 1300 cm3. Kadłub silnika wykonano z żeliwa, również odlewem żeliwnym jest wał korbowy osadzony w kadłubie w 5 łożyskach. Głowicę silnika wykonano ze stopów lekkich i umieszczono w niej żeliwny wałek rozrządu, który odbiera napęd od wału korbowego za pośrednictwem wspomnianego jut paska zębatego. Silnik chłodzony jest płynem, układ chłodzenia ma obieg zamknięty ze zbiorniczkiem wyrównawczym; w układzie funkcjonuje wentylator elektryczny. Czyż nie piękny ? google, wikipedia, ocalic od zapomnienia
_________________ 8 dnia Bóg stworzył Fiata 125p FSO FOREVER !!!!!
|
Pon, 07.01.2008, 15:34 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
i pewnie nie wszedl do produkcjii przez ten pieprzony gowniany komunizm - -
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Wto, 08.01.2008, 12:56 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
Jak na 86 rok i polskie realia projekt był ambitny - jeśli chodzi o wygląd to na pewno jest ładniejszy niż lada samara, skoda favorit, o tavriji nie wspomnę. Bardziej przypomina kadetta. Deska rozdzielcza również wygląda całkiem nieźle - za wyjatkiem tej szuflady koło zapalniczki.
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Wto, 08.01.2008, 13:36 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: FSO WARS-wspanialy prototyp
designersko mogłby konkurować spokojnie z kadettem czy pugiem 309
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 08.01.2008, 14:51 |
|
|
rafael4818
Postów: 552 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Prototypy made in FSO
linia boczna warsa a mianowicie ostatnia fotka przypomina mi skode favorit
_________________ http://img.userbars.pl/101/20041.jpg
|
Śro, 09.01.2008, 16:00 |
|
|
halosza
Postów: 987
Samochód: RWD
|
Re: Prototypy made in FSO
_________________ Motorized - blog dla zmotoryzowanych
|
Wto, 30.06.2009, 17:25 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Prototypy made in FSO
po co się pogrążać . To dzięki budowniczym PRL mamy to co mamy. Zamiast 126 mogliśmy mieć o wiele większą Syrenę 110 a za PF 125 , Warszawę 210. Ale trzeba było szpanować "zachodnią techniką" i brać licencje. W Polsce zawsze będą nieporozumienia i póki nie uwierzymy w swe możliwości i będziemy nałogowo korzystać z pomocy tzw."przyjaciół", nic nie osiągniemy.
|
Wto, 30.06.2009, 18:09 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: Prototypy made in FSO
To Ty siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj, tylko siÄ™ trochÄ™ poucz historii.
_________________ locha lover
|
Wto, 30.06.2009, 18:15 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Prototypy made in FSO
Cytuj: To Ty się nie pogrążaj, tylko się trochę poucz historii. następny bierny obywatel. Panie kenji z historii trzeba wyciągać wnioski i nie powtarzać wcześniejszych błędów. Tylko o to mi chodziło
|
Wto, 30.06.2009, 18:42 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: Prototypy made in FSO
Historię należy znać i tyle.
_________________ locha lover
|
Wto, 30.06.2009, 19:22 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Prototypy made in FSO
zgadzam się nawet tą najbardziej okrutną. Ale po co te twoje uwagi. Chciałem tylko zwrócić uwagę ile razy straciliśmy możliwość pełnego rozwoju motoryzacji żałuje że nie produkowano czegoś takiego Cytuj: Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO wspólnie z Przemysłowym Instytutem Motoryzacji rozpoczęły w 1981 roku prace nad nowym samochodem - następcą "Dużego Fiata". Projektowany pojazd nazwano roboczo 1.2, gdyż jednym z założeń było zastosowanie silnika 1200 ccm (przynajmniej w wersji podstawowej). W roku następnym powstał pierwszy przedprototypowy egzemplarz . Do zaprojektowania kształtu oraz szkieletu samochodu, wykorzystano nowoczesne oprogramowanie komputerowe. Zastosowano płytę podłogową Fiata Ritmo, gdyż znakomicie się do tego nadawała, a ponadto pozwalało to na zaoszczędzenie jakże cennego czasu. Poza kształtem, również układy zawieszenia, elektryczny, hamulcowy zostały wykonane we własnym zakresie. Doświadczenie, wiedza i pomysłowość naszych inżynierów pokazała, że sa one w stanie samodzielnie zaprojektować nowoczesny samochód osobowy, a przynajmniej jego koncepcje - prototyp. auta-prl.pl
Ostatnio edytowany przez Le Cobusier, Śro, 01.07.2009, 12:12, edytowano w sumie 1 raz
|
Śro, 01.07.2009, 12:05 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: Prototypy made in FSO
Bo to nie była strata "ot tak", tylko narzucone z góry warunki rosjan. Nie mogliśmy projektować i budować produktów lepszych od ZSRR; poza tym cała gospodarka i tak była ukierunkowana na przemysł ciężki - huty, kopalnie itp. Nie chce tu szpanować wiedzą czy co, bo historyk ze mnie żaden ale gadanie, że przespaliśmy możliwość to bzdury - to nie była kwestia chęci tylko możliwości.
_________________ locha lover
|
Śro, 01.07.2009, 12:11 |
|
|
Piotr_24
Postów: 797 Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
|
Re: Prototypy made in FSO
Le Cobusier napisał(a): Cytuj: To Ty siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj, tylko siÄ™ trochÄ™ poucz historii. nastÄ™pny bierny obywatel. Panie kenji z historii trzeba wyciÄ…gać wnioski i nie powtarzać wczeĹ›niejszych bĹ‚Ä™dĂłw. Tylko o to mi chodziĹ‚o Aby wyciÄ…gac wnioski potrzeba fabryki , a nie zakĹ‚adu ktĂłry rozbiera samochody na czesci aby przed eksportem na Ukraine nie pĹ‚acić cĹ‚a!!!!!!!
_________________ Live ist brutal in zasadzkas
|
Śro, 01.07.2009, 13:24 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |