Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Prototypy made in FSO https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=30&t=4149 |
Strona 6 z 7 |
Autor: | 3co [ Pią, 25.02.2011, 11:33 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Ĺadny zbiĂłr 607 Hatchback widzÄ™ pierwszy raz w ĹĽyciu |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 25.02.2011, 11:50 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
kulikowski się napracował ale 607 wygląda kuriozalnie: w miare nowoczesny na tamte czasy tył i przestarzały przód - no ale cóż, uroki PRL |
Autor: | Osiek [ Pią, 25.02.2011, 15:05 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
To teĹĽ mĂłgĹ‚ tu wrzucić: kulikowski napisał(a): (C) Auta-prl.pl (C) Karaspr.net.net Cytuj: Pierwszy minivan na Ĺ›wiecie ? W 1959 roku w Biurze Konstrukcyjno-DoĹ›wiadczalnym FSO wykonano prototyp siedmioosobowego mikrobusu, w ktĂłrym wykorzystano gĹ‚Ăłwne zespoĹ‚y Syreny. FormÄ™ zewnÄ™trznÄ… tego pojazdu takĹĽe projektowaĹ‚ inĹĽ. Cezary Nawrot. Nadwozie o konstrukcji mieszanej drewniano-stalowej przystosowane byĹ‚o do maĹ‚oseryjnej produkcji poza FSO. Blaszane elementy poszycia zewnÄ™trznego nie wymagaĹ‚y gĹ‚Ä™bokiego tĹ‚oczenia. WewnÄ…trz nadwozia umieszczono trzy rzÄ™dy siedzeĹ„. Po wyjÄ™ciu dwĂłch tylnych rzÄ™dĂłw tworzyĹ‚a siÄ™ stosunkowo duĹĽa (1,7 X 1,3 m) pĹ‚aska powierzchnia Ĺ‚adunkowa, poniewaĹĽ w tylnym zawieszeniu zastÄ…piono wysoko umieszczony poprzeczny resor piĂłrowy drÄ…ĹĽkami skrÄ™tnymi, ktĂłre współdziaĹ‚aĹ‚y z wahaczami wleczonymi. Do napÄ™du pojazdu sĹ‚uĹĽyĹ‚ silnik typu S-15, ktĂłry byĹ‚ zblokowany ze standardowÄ… skrzynkÄ… przekĹ‚adniowÄ… i przekĹ‚adniÄ… gĹ‚ĂłwnÄ…. Przednie zawieszenie oraz ukĹ‚ady kierowniczy i hamulcowy pozostaĹ‚y bez zmian. Mikrobus mieĹ›ci wygodnie 7 osĂłb lub 2 i sporÄ… ilość bagaĹĽu. SporÄ…, bo dopuszczalne obciÄ…ĹĽenie mikrobusu wynosi 480 kg podczas gdy sam pojazd waĹĽy zaledwie 900 kg. Jest wiÄ™c tylko o 70 kg cięższy od seryjnej syreny 101. Szkielet mikrobusu wykonany jest z drewnianych listew i obity jest cienkÄ… blachÄ…, a pokrywa silnika wykonana jest z plastiku. Dane techniczne Nadwozie: kombi Liczba miejsc: 2-7 (1-3 rzÄ™dy) Silnik: S-15, dwusuwowy, rzedowy, 2-cylindrowy Pojemność skokowa: 744 ccm Moc maksymalna: 30 KM Ogumienie: 5.25Ă—16" DĹ‚ugość: 3800 mm Szerokość: 1550 mm Rozstaw osi: 2300 mm Masa wlasna: 900 kg Ĺadowność: 480 kg PrÄ™dkość maksymalna: 95 km/h ZuĹĽycie paliwa: 8,5-9,5 l/100 km (C) Auta-prl.pl Karaspr.net.net Polskie-auta.pl Album samochodĂłw FSO; Klub Przyjaciół i PracownikĂłw FSO, Warszawa, 2004 |
Autor: | kulikowski [ Pią, 25.02.2011, 23:04 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Dlaczego o Syrenie Laminat lub 110 albo Sport może być odrębny temat a o Mikrobusie już nie Jakieś uzasadnienie ? Przy okazji: trzeba było aż przechwycić posta, żeby podpiąć do innego tematu Satysfakcja współforumowiczów jest dla mnie najwyższym dobrem |
Autor: | Osiek [ Pią, 25.02.2011, 23:12 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
A nie zauważyłeś, że sam wrzuciłeś zdjęcie Syreny Microbus do wcześniejszego postu? Niepotrzebnie robić bałagan. A z postem to przepraszam, tak mi było wygodniej, jeśli to Ci robi różnicę, to mogę sobie skasować 10 swoich. |
Autor: | kulikowski [ Pią, 25.02.2011, 23:27 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
uściślę: nie zależy mi na kasowaniu niczyich postów, ale postuluję, aby temat założony przeze mnie był odrębnym tematem ze statusem mojego autorstwa. Uzasadnienie: Syrena Mikrobus była jednym z najbardziej przełomowych polskich prototypów i dlatego zasługuje na odrębny temat. Jeśli jednak wszystko ma iść do wspólnego mianownika, to postuluję włączenie do tego tematu również tematów o Syrenach 110, Sport i Laminat. Nie wiem po kiego grzyba piszesz na niebiesko. Mod. |
Autor: | lordzofmafia [ Pią, 25.02.2011, 23:32 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
No kur*a przeginacie Za przeproszeniem ch*j to moda interesuje w jakim kto kolorze pisze... |
Autor: | Ice [ Pią, 25.02.2011, 23:41 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Domyślną czcionką jest czarna i nie widzę powodu dla którego cała strona forum ma być w oczojebnych kolorach. Cytuj: Niedopuszczalne jest nieuzasadnione (...) korzystanie z niektórych funkcji forum, takich jak wielkość czcionki i tym podobne. |
Autor: | lordzofmafia [ Pią, 25.02.2011, 23:55 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Od kiedy niebieski jest oczojebnym kolorem? Bez jaj... też się nie miałeś do czego przyczepić |
Autor: | Ice [ Sob, 26.02.2011, 0:00 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Wiesz, chodzi o zasadę, że te kolory są bo są i stosować się je powinno naprawdę w wyjątkowych okolicznościach a nie na 3 linijki Nie jest to mój wymysł, poza tym sam się czepiasz, że się czepiam Ma być estetycznie kurdę |
Autor: | kulikowski [ Sob, 26.02.2011, 0:03 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
RR ltd Co. napisał(a): ale 607 wyglÄ…da kuriozalnie: w miare nowoczesny na tamte czasy tyĹ‚ i przestarzaĹ‚y przĂłd - no ale cóż, uroki PRL wyglÄ…da na to, ĹĽe tyĹ‚ od 110 przeszczepiono do 105. |
Autor: | POŃCZAK [ Sob, 26.02.2011, 10:09 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Ice nadużywasz władzy, kasujesz normalne tematy przy okazji usuwania spambotów z forum. Wpisz to w CV i Cię wezmą za posła |
Autor: | Ice [ Sob, 26.02.2011, 12:29 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Proszę mi tutaj bez pomówień. |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 14.09.2011, 8:45 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Rysiob zaintrygował mnie FSO Sellą, więc dorzucam jej większe zdjęcie yoniec.blogspot.com |
Autor: | kulikowski [ Sob, 25.03.2017, 0:49 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO: 1978 FSO mikrobus wycieczkowy |
1978 FSO Mikrobus wycieczkowy Histografy.pl Polskie-auta.pl silnik Zastavy R4 1116 ccm 55 KM, przedni napęd. 8-miejscowy mikrobus, skonstruowany do przewozu wycieczek zwiedzających Fabrykę Samochodów Osobowych na Żeraniu, z samonośnym nadwoziem. (C) Histografy.pl Polskie-auta.pl PS. Kilka miesięcy temu widziałem go w realu ... na moim osiedlu ... |
Autor: | Grobi [ Wto, 28.03.2017, 19:40 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
wygląda trochę jak łazik z filmów sci-fi ale trzeba przyznać że to dość odważny projekt jak na tamte lata, może gdyby się odważyli wypuścić go, odniósłby spory sukces i nawet dziś oglądalibyśmy go zamiast innych krążowników tego typu. Z tamtych lat oczywiście |
Autor: | Aveya [ Śro, 29.03.2017, 7:50 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
to coś nie przeszło by żadnych badań homologacyjnych - zderzenie ze stogiem siana mogłoby zakończyć się śmiercią lub kalectwem ale Warsa szkoda |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 29.03.2017, 8:04 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy made in FSO |
Podoba mi się, trochę przypomina mi starego, kanciastego Mitsubishi Delica. A to, czy przeszedł by badania homologacyjne - kto to wie, nie ocenia się serii po prototypie |
Strona 6 z 7 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |