Pią, 24.07.2009, 21:17
Pozwolę sobie dodać tu swojego posta, bo myślę że jest wart uwagi. Jakiś czas temu, znajomy pokazał mi stare zdjęcie które zrobił na zakładzie FSO. Przedstawiało mianowicie Daewoo Lanosa, z odciętą tylnią częścią nadwozia. Przypuszczam że mógło być to coś na wzór ZAZ Lanos Pick-up. Jak wiadomo, Lanos (jak i ZAZ) nie stoi na klasycznej ramie, wiec potrzebne były niezbyt wyrafinowane wsporniki. Sam na własną rękę szukałem później podobnych tworów na bazie Chevroletów ale nic niestety nie uchwyciłem choć się nieźle nabiegałem
Jeśli znajdą się zainteresowani, postaram się poszukać gdzieś na starych śmieciach tego zdjęcia
Na koniec kilka fotek ZAZa na poprawienie nastroju
http://www.autocentre.ua/truck/09/04/images/09/Lanos.jpghttp://www.autocentre.ua/truck/09/04/images/09/Lanos-%287%29.jpghttp://www.autocentre.ua/truck/09/04/images/09/Lanos-%288%29.jpg
Sob, 25.07.2009, 8:57
Napisałem to w kontekście prototypu który widziałem na zdjęciach, o ZAZie wspomniałem tylko dla ciekawości. Chyba nie niemożliwym jest, żeby FSO chciało wprowadzić pickupa i do swojej oferty?
Sob, 25.07.2009, 11:12
w zasadzie dobrze by było..., ale widocznie takiej woli nie ma
Sob, 25.07.2009, 11:22
grzesiekWWA napisał(a):NapisaĹ‚em to w kontekĹ›cie prototypu ktĂłry widziaĹ‚em na zdjÄ™ciach, o ZAZie wspomniaĹ‚em tylko dla ciekawoĹ›ci. Chyba nie niemoĹĽliwym jest, ĹĽeby FSO chciaĹ‚o wprowadzić pickupa i do swojej oferty?
A po co robic konkurencje dla Poloneza Truck'a
Zapewne dlatego nie ma Lanosa z pakÄ…
Sob, 25.07.2009, 14:58
Koło roku 2000 w prasie (chyba to był "MotoMagazyn") pojawiały się głosy o tym, że polski oddział Daewoo pracuje nad dwoma projektami: LD100 (czyli Maxus) i F100/FD100. Ten drugi miał być odpowiedzią Koreańców na Berlingo, Partnera, Kangoo i Doblo. O ile o projekcie "LD100" wiemy całkiem sporo i doczekał się realizacji, tak projekt auta osobowo-dostawczego został przemilczany. W owej gazecie widniał spy-shot auta koloru białego, lekko zamaskowanego (maskowanie polegało na tym, że kilku elementów w ogóle nie miał zainstalowanych) o bryle obecnego Transita Connect. Gdyby to wrzucono do produkcji, podejrzewam, że po upadku Daewoo i przemianowaniu tego vana na FSO firma mogłaby całkiem nieźle sobie poradzić.
Kilka lat temu Truck był idealnym rozwiązaniem, ale czy dziś jako nowe auto przyciągnąłby klientów? Ludzie wolą auta typu MPV, bo w razie potrzeby mogą zastępować pojazd rodzinny, a jak trzeba to i 400 kg ładunku przewiozą.
A teraz nie wprowadzÄ… juĹĽ Lanosa Pickupa, bo po 1) linie produkcyjne wywieziono na UkrainÄ™ i po 2) takie auto nie ma racji bytu.
Bezpośredni konkurent - Fiat Strada - nie jest chyba zbyt lubiany.
Pon, 27.07.2009, 21:27
Z tego do ja wiem, CD-100 albo BD-100. Ale o tym mowa raczej.
Wto, 28.07.2009, 12:21
No i dlaczego nie wprowadzili do produkcji ?? kiedy takie cuda duze koncerny zaczynaja produkowac My moglismy ic swoim produktem dawno na kolana połozyc........ ahhh ta Polska
Wto, 28.07.2009, 18:39
Gdy w FSC Lublin (1993r.)zaczął się montaż peugeota 405, inżynierowie z FSO postanowili skorzystać z okazji i zamontowali lampy 405-tki do modelu caro. Wersja ta jednak nigdy nie doczekała się seryjne produkcji. szkoda że ten prototyp jest zapomniany
zdjęcie pochodzi z forum motonews.pl
Pon, 10.08.2009, 19:16
Fiat 137?! Licencja czy efekt współpracy? Czy Fiat zamierzał go produkować?
Pon, 10.08.2009, 23:56
więcej takich ciekawych info
co do tego fiata - masakra ;o
Wto, 11.08.2009, 0:45
A myślałem, że wiem wszytko
- odnośnie dwóch ostatnich postów.
Wto, 11.08.2009, 11:09
Ten Polonez z lampami od 405-tki to nawet wiele sie nie rozni, wiec wiele nie stracilismy
Wto, 11.08.2009, 11:38
Zapraszam do lektury książki PT.:"POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960,jest tam więcej polskich "produktów" jak np Star44,Warszawa 200P,Syrena mikrobus,WFM Fafik,Swoją drogą ładnie się "fafik"prezentował...
Ostatnio edytowany przez
fAZAN, Wto, 11.08.2009, 11:43, edytowano w sumie 1 raz
Wto, 11.08.2009, 11:40
fAZAN napisał(a):POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960
mam już tą książkę, zbieram na następną część