Switch to full style
Samochody koncepcyjne
Wyślij odpowiedź

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 11.08.2009, 11:47

RR ltd Co. napisał(a):
fAZAN napisał(a):POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960
mam już tą książkę, zbieram na następną część :P

sÄ… po 45 PLN

Re: Prototypy made in FSO

Nie, 16.08.2009, 10:39

Czy Fiat zamierzał go produkować?


Tak. Na początku lat siedemdziesiątych Włosi pracowali równocześnie nad trzema autami jednego segmentu. Były to: Lancia Delta I, Fiat Ritmo oraz wspomniany projekt 137, którym Fiat chciał wkroczyć na rynek amerykański. Polacy kupili NADWOZIE, a pierwszy prototyp (może było ich więcej, tego nie wiemy) przywieziono wprost z Włoch - nosił znaczki "Polski" i miał tabliczkę znamionową FIAT-a. Gdyby nam starczyło kasy na całość inwestycji, to otrzymalibyśmy prawdopodobnie również płytę podłogową taką jak w Ritmo/Delcie. Ba! Wystarczyłoby, żeby kasy starczyło na uruchomienie produkcji nowej rodziny silników DOHC (na którą kupiliśmy licencję, ale nie stać nas było na rozpoczęcie ich wytwarzania).

Fiat zamierzał go produkować, stąd testy drogowe, ale Włosi uznali, że skok do USA może się nie udać i projekt trafił do magazynu, z którego wywlokła go FSO.

Re: Prototypy made in FSO

Nie, 16.08.2009, 19:47

skąd Ty masz, chłopaku, takie informacje??? podziel się :>

Re: Prototypy made in FSO

Pon, 17.08.2009, 13:26

To nie koniec ciekawostek :) grzesiekWWA chyba znalazłem szkice lanosa o którym wspominałeś. Opracowano je w 2005r.

Image

Image

Image

Image

prototyp "nowego" Honkera

Image

rucker.pl

Re: Prototypy made in FSO

Pon, 17.08.2009, 14:39

ten "nowy" honker jest przezabawny - przypomina mi nowe modele Mahindry

Re: Prototypy made in FSO

Pon, 17.08.2009, 23:05

lanosik pick up jest produkowany przez ukrainskiego ZAZ'A
Image
avtozaz.com

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 7:06

mamy o tym nawet temat: viewtopic.php?f=21&t=16915&hilit=lanos - całkiem przyjemny ten vanik, ciekawe, czy usztywnili mu tylne zawiasy

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 10:22

O prosze nawet nie wiedziałem ze coś takiego było w zamyśle.

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 10:45

Kruszon napisał(a):coĹ› takiego byĹ‚o w zamyĹ›le

przecież napisał Kret
kret816 napisał(a):jest produkowany przez ukrainskiego ZAZ'A

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 12:08

lanosik pick up jest produkowany przez ukrainskiego ZAZ'A


...bo kupili FSO i przejęli projekt. To nie pierwszy przypadek skorzystania z pracy naszych inżynierów, przez zagraniczne fabryki :/

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 12:44

a skąd wiesz, że to praca naszych inżynierów??? a lanos pewno też jest rdzennie polski??? i co w ogóle w tym złego??? A może jeszcze się obrazisz, że Anglicy i Irlandczycy korzystają z pracy naszych Rodaków? Jakby nawet tak było, to dobrze, że te projekty przetrwały i weszły w życie.

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 13:17

Ale chodziło mi o pozostałe wizje kolego.

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 13:29

Alfisti4ever napisał(a):Ten Polonez z lampami od 405-tki to nawet wiele sie nie rozni, wiec wiele nie stracilismy :wink:


No poszli mocno na łatwizne, ale gdyby zmieniono również kierunki, to przód wyglądał by zdecydowanie mniej toporonie.

Re: Prototypy made in FSO

Wto, 18.08.2009, 13:59

a skąd wiesz, że to praca naszych inżynierów??? a lanos pewno też jest rdzennie polski??? i co w ogóle w tym złego??? A może jeszcze się obrazisz, że Anglicy i Irlandczycy korzystają z pracy naszych Rodaków? Jakby nawet tak było, to dobrze, że te projekty przetrwały i weszły w życie.


..a dlaczego korzystają? Po Polacy nie potrafią dobrze i zgranie działać wtedy kiedy trzeba. Po drugie co z tego że przetrwały, skoro nie możemy z nich korzystać (auta nie są dostępne na naszym rynku). Dlatego zastanowił bym się nad tym. Kiedyś lepsze projekty kradli nam Rosjanie, a teraz państwa zachodnie. Widocznie już taki nasz los(pracować na dobro Europy). Pewnie ma to jakiś sens :wink:

Re: Prototypy made in FSO

Czw, 27.08.2009, 14:37

RR ltd Co. napisał(a):skÄ…d Ty masz, chĹ‚opaku, takie informacje??? podziel siÄ™ :>


Czytałem sporo na ten temat. FPM, Polskieauta.pl, przeróżne fora FSO. Zdarzyło mi się nawet z nudy w przerwie między zajęciami na uczelni pójść do biblioteki i przejrzeć roczniki Motoru. Zawsze coś tam w pamięci zostawało :)

Re: Prototypy made in FSO

Czw, 27.08.2009, 15:22

Mam dla Was kilka mniej znanych Syren:

R1
Image
Image

Kombi
Image

Prototyp
Image

Hatchback
Image
Image

Inne:

Alfa
Image

Beta
Image

Delta
Image

250
Image

Prototyp Poloneza
Image
Image

Polonez Combi - prototyp
Image

Prototypy Sedana i Kombi (pamiętam je doskonale :mryellow: )
Image

Tak wyglądałby Atu, gdyby powstał dekadę wcześniej:
Image

I nie do końca FSO, najwyżej zmieni się nazwę tematu;)

FSM 1000
Image
Image

cdn

źródło: Fani Polskiej Motoryzacji - nasza-klasa.pl

Re: Prototypy made in FSO

Czw, 27.08.2009, 15:48

c.d.:

Fiat 125p Cabrio i kempingowy
Image

Kaczorek :lol:
Image

Warszawa M20U
Image
Image

Warszawa M20F
Image
Image

Warszawa Sedan
Image
Image

Warszawa Ghia (prototyp prototypowej 210)
Image
Image

Pora na FSM

Maluch Long
Image

Cieńkocieńko Bombix / Van
Image
Image
Image

Spyshot CC 5 door
Image

CC 4door (z lewej strony nadwozia - tylko jedne drzwi)
Image

Sedan :roll:
Image

A teraz FSD (Fabryka SamochodĂłw Dostawczych)

Nysa 325
Image

Nysa 321
Image

Prototyp Nysy
Image

Jako bonus klimatyczna fotka z Autobusem San :wink:
Image

źródło: Fani Polskiej Motoryzacji - nasza-klasa.pl

(Mam nadzieję, że trzeba będzie hostingować zdjęć :? )

Re: Prototypy made in FSO

Czw, 27.08.2009, 16:44

Piękna sprawa takie zdjęcia...

Re: Prototypy made in FSO

Czw, 27.08.2009, 19:33

Nysa 325 - nie jest to jakiĹ› protoplasta Lublina ? :>

Re: Prototypy made in FSO

Pią, 28.08.2009, 19:12

Ten Polonez Sedan a'la Borewicz nie był prototypem FSO, lecz dziełem domorosłego rzemieślnika, który zbudował go samodzielnie. O ile dobre pamiętam, wykorzystał tylną szybę i klapę bagażnika od Skody. Projekt niestety nietrafiony, bo jak wiadomo, w Poldkach bagażnik jest duży, ale płytki - w sedanie miał małą funkcjonalność (bynajmniej w tej propozycji).

Tak, Nysa 325 to protoplasta Lublina, bo nad tym projektem pracowali ludzie z Nysy i Lublina.
Wyślij odpowiedź