Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 20:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study design) 
Autor Wiadomość

Postów: 292
Post Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study design)
Witam Panowie.
A oto wróciłem po długim okresie do mojego ulubionego działu.

Chciałbym Wam przedstawić alternatywne wersje aut, które weszły do produkcji. Wersje porzucone, takie, które miały duże szanse na produkcję, prototypy przedprodukcyjne, oraz modele, które ostatecznie zostały jedynie glinianymi makietami.
Ukazane tu zdjęcia i informacje pochodzą z rzetelnych źródeł. Proszę więc o nie wrzucanie tu żadnych renderingów, czy innych śmieciowych informacji niewiadomego pochodzenia. Wiecie dobrze, że jestem w tej kwestii bardzo uporządkowany.

Dodam jeszcze notą wstępu:
Kiedyś jakiś młokos na forum kłócił się ze mną, że projektowanie karoserii auta to ostatni etap zwykle na rok przed premierą. Otóż: gówno prawda, projektowanie niektórych pokazanych tu modeli zaczęło się nawet 8-10 lat przed oficjalną prezentacją. Stąd różnice w finalnych produktach, a koncepcjach bywają olbrzymie.

Część pierwsza Citroen (cz.1):

Citroen XM
Na początek alternatywne wersje modelu XM.
Pierwsze wersje od Bertone:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Pozostałe wersje XM pierwszej generacji:
Image Image

Wersja by Jean Giret (też widzicie w jednej z wersji podobieństwo do "kombi" Audi 100?):
Image Image
Image

Wersja by Olsen (to grupa projektowa jednego z głównych projektantów Citroena, nie wiem czy jeszcze istnieje, ale kto wie…):
Image Image Image

Wersja by Gandini:
Image

Koncepcje wnętrza:
Image Image Image Image Image Image

Wersja kabrio (wykonana przez Citroena na zlecenie prywatnego odbiorcy, ale rozważano wersję wielkoseryjną, lecz proces decyzyjny trwał zbyt długo, powstały tylko 3 sztuki):
Image Image

4 drzwiowe kabrio (powód niewdrożenia - patrz wyżej, zbudowano 2 sztuki):
Image Image

Prototyp wersji sedan na rynek europejski:
Image

Prototyp wersji sedan na rynek US:
Image

Wizja sedana XM na rynek US porzucona na początku projektowania:
Image

Trzecia generacja XM (liczyli zapewne też ten nieszczęsny lifting pod koniec produkcji), który był już w zaawansowanym stadium i miał trafić do produkcji w 1997:
Image Image Image

Citroen C4 Cactus
Cztery wersje pokazane grupie testowej w 2009 roku (szczególnie ciekawa jest ta z światłami jak bumerangi):
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

I jeszcze makiety, zdaje się, że z różnych stanów zaawansowania koncepcji:
Image

Wersja prawie ostateczna:
Image

Ostateczna wersja z 2014 (koncepcja przedprodukcyjna):
Image Image

Citroen C5 mk2
Image

Czy ta wersja nie przypomina Wam choć trochę DS5? Bo mi tak i chyba już wiem skąd wziął się ten design. Czyli kolejna propozycja C5 mk2:
Image

C5 mk2 zaawansowana koncepcja wersji kombi:
Image

Kolejna wersja:
Image

C5 mk2 wnętrza wersji kombi:
Image Image

Citroen C5 mk3
C5 mk3 2015, zdjęcie zrobione w biurze stylistycznym citroena jakieś 5-6 lat temu. Projekt miał wejść do produkcji w 2014, jednak został zawieszony do odwołania. Stąd do dziś nie mamy następcy C5tki.
Image

Citroen Xsara Picasso
Jedna z pierwszych prawie produkcyjnych koncepcji Xsary Picasso:
Image

Citroen C6
Różne wstępne koncepcje Citroena C6 pochodzące z początku 1998 (dodam, że wersja produkcyjna przewidywana była na rok 2006) (PS czy jedna z wersji nie przypomina Wam trochę jednego z koncepcyjnych sedanów Bugatti?):
Image Image Image Image Image Image

Koncepcja z 1999 (tu już przewidywano wypuszczenie auta na rynek w 2005):
Image Image Image

A tu wersja z 2001:
Image Image

Gliniany model:
Image

W piątek część 2. Citroena, a niebawem kolejne marki.

PS A teraz drodzy czytelnicy w ramach podzięki za godziny poświęcone na stworzenie tematu klikamy w link w moim opisie oraz lajkujemy na fejsie i podajemy link dalej (żadna forma zarobkowa, zależy mi tylko na dotarciu do dużej ilości potencjalnych czytelników – takie drugie hobby zaraz obok zainteresowania motoryzacją). :D


Ostatnio edytowany przez rocker1 Wto, 26.01.2016, 20:29, edytowano w sumie 3 razy

Pon, 25.01.2016, 20:04
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Uwielbiam Citroeny i uwielbiam takie designerskie historie... Dobra robota, rocker!

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 25.01.2016, 20:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Zawsze mnie zastanawia jak to jest, że wybierają akurat tą sztukę którą potem widzimy na ulicy :?
Albo gdyby wybrali inną wersję to czy odbiór na rynku byłby taki sam :wink:

Świetna galeria, dawaj więcej jak masz :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Wto, 26.01.2016, 16:24
Profil

Postów: 292
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Citroen (cz. 2)
Będzie też część 3. Bo jest tego sporo.

Citroen C3
Pierwsza wersja następcy Saxo pochodząca z 1997:
Image Image Image Image Image

Koncepcja z 1999:
Image Image

C3 mk2,makiety w stali 1:1
Image Image Image

Citroen C4
Mk2,jedna z propozycji wyglądu w skali 1:1 (zauważcie co stoi w tle jednego ze zdjęć… :D )
Image Image

Citroen Xantia
Projektowanie Xantii zaczęło się już w 1987 (lub jeszcze wcześniej, gdyż w 1987 gotowe były pierwsze modele, a jak wiadomo na nie też potrzeba czasu), czyli przynajmniej na 6 lat przed wdrożeniem do produkcji.
Modele z 1987:
Propozycja Xanti zaprojektowana przez Peugeot:
Image

Propozycja projektu Citroena:
Image

Czy to aby nie przyszłe Espero?:
Image

Jedna z pierwszychpropozycji, stylistycznie bliżej XM:
Image Image

Jedna z ostatecznych wersji, jeżdżący prototyp:
Image

Citroen Grand C4 Picasso i C4 Picasso
Mk2 (zauważcie tylne światła), gliniany model 1:1 z grudnia 2009:
Image Image Image
Image

Citroen Evasion (i reszta rodzeństwa)
Projekt rozpoczęto jeszcze przed 1989, z celem wprowadzenia ich na rynek w 1994:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Citroen C1
Mk2, koncepcje z 2010 roku:
Image Image Image Image Image Image


Wto, 26.01.2016, 18:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Posty są świetne, ale jedna prośba: podawaj źródło zdjęć.
A znasz stronę Citroenet ?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 26.01.2016, 20:57
Profil

Postów: 292
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Pierwszy raz o niej słyszę :)
A co do źródeł, to będzie ciężko, bo wszystko mam od internetowego znajomego, który sam wszystko wrzuca na tablicę na pincie.


Wto, 26.01.2016, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
O żesz, ten pierwszy C3 to mógł być hit. Nawiązanie do 2CV idealne.

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Pią, 29.01.2016, 20:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Mógł być hit? Ten, który wszedł do produkcji, był hitem.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 29.01.2016, 22:23
Profil

Postów: 292
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Ja akurat wątpię, by z tego był hit. Samo auto mogło być ciut zbyt awangardowe jak na czas, w którym miało wyjść. Wtedy dopiero zaczynała się moda na retro i nie wiem, czy dalsze poszukiwanie ostatecznej formy nie było najlepszą drogą jaką obrał citroen.


Pią, 29.01.2016, 23:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1259
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Świetny temat, czekam na więcej! Co do samych projektów - Chyba bardziej podobał mi się ten Cactus stojący przy seryjnym, z delikatnie na niebiesko barwionymi reflektorami. Wyglądał jakoś mniej chaotycznie niż ostateczna wersja. C5 które sie nie pojawiło - całe szczęście, buła tragiczna. Natomiast nie wybaczę im zmiany tylnych reflektorów w C4 grand Picasso, wyglądał świetnie z tymi bumerangami, idealnie przejmował tytuł najładniejszego dużego vana od swojego poprzednika. Wersja krótka natomiast miała szczęście - seryjny tył wygląda lepiej!


Sob, 30.01.2016, 10:29
Profil

Postów: 797
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
A to nie było tak, że odrzuconą przez Citroena Xantię Daewoo odkupiło od Bertone?


Pon, 01.02.2016, 13:30
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Wymiękłem przy tym C3 2CV :shock:


Śro, 10.02.2016, 19:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Alternatywne wersje produkowanych modeli (case study des
Nie ma się czym zachwycać. Część tych projektów było już publikowane na forum w temacie "auta które nigdy nie weszły do produkcji". W dodatku autor nie podaje źródła (to na pewno Citronet, pinterest to takie źródło jak wrzuta.pl czy kwejk :lol: ).


Czw, 19.05.2016, 9:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018