TatraPortal.sk
Prototyp Tatry 600 Tatraplan z silnikiem Diesla. Zbudowano dwa egzemplarze.
Cytuj:
Począwszy od 1951 roku zbudowano dwa lub trzy prototypy samochodu z silnikiem wysokoprężnym konstrukcji Tatry, lecz nie były dalej rozwijane z powodu głośnej pracy silników Diesla chłodzonych powietrzem.
Dane techniczneProducent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja
Rok budowy: 1951
Wyprodukowanych: 2 prototypy
Silnik: wysokoprężny, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
Kolejność wtrysku: 1-4-3-2
Pojemność skokowa: 1952 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 86 mm
Moc maksymalna: 42 KM (30,9 kW) przy 3300 obr./min
Stopień sprężania: 16
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, biegi 2-4 synchronizowane
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2700 mm
Rozstaw kół przednich: 1300 mm
Rozstaw kół tylnych: 1300 mm
Prześwit: 220 mm
Masa własna: 1200 kg
Ładowność: 405 kg
Zużycie paliwa: 8-9 L/100 km
Zużycie oleju: 0,1 L/100 km
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 6.00×16"
(C) TatraPortal.sk