Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 7:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Prototypy Skody 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Prototypy Skody
Właśnie takiej Skody wtedy brakowało. Całkiem nieźle się prezentuje i chyba wolałbym to od naszego 125p.

Radio na jednym ze zdjęć sugeruje, że ktoś tym jeździ na co dzień.


Wto, 24.09.2013, 19:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Prototypy Skody
Rapid 40 lat wcześniej. Ściągali do tego pełną parą!( Favorit też ma pewne elementy od Warsa) Sedan ma nieforemny tył jak u Peug 304 sedan po lifcie, całość wzoruje się na modelach Audi/Fiata z epoki. Hatchback to po trosze FSO "akwarium"+citroen GS. Prototyp z pierwszego zdjęcia wygląda najgorzej :/


Wto, 24.09.2013, 19:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Prototypy Skody
To własna konstrukcja Skody?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 24.09.2013, 22:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody
konstrukcja oryginalna. Niektóre źródła podają, że stylistyka lekko inspirowana BMW. Uzupełniłem informacje - prototypy są z lat 1967-1972, zdjęcia przedstawiają drugą i trzecią wersję prototypów (pierwsza z 1967 różniła się nieco stylistyką grilla).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 24.09.2013, 23:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 720
ad. 1967-1972 Skoda 720

sedan
Image
Image
Image
Image
Image Auto-zine.com
Image Autoforum.cz

hatchback
Image
Image
Image Auto-zine.com
Image
Image Webcarstory.com

kombi
Image
Image Auto-zine.com

coupé
Image Auto-zine.com


(C) Auto-zine.com
Autoforum.cz
Webcarstory.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 01.05.2021, 2:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1972 Skoda 1500V typ 778
1972 Skoda 1500V typ 778

Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
prototyp 1203 skierowany do produkcji seryjnej
Image Autorevue.cz

Prototyp samochodu dostawczego z silnikiem OHC 1.5 z 1972. Była to alternatywa dla modelu 1203 w wersji zatwierdzonej do produkcji.

Nadwozie: 4-drzwiowy furgon
Liczba miejsc: 5
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, OHC
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 86 KM (63 kW) przy 5300 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Długość: 4570 mm
Szerokość: 1880 mm
Wysokość: 1900 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Ładowność: 1250 kg
Prędkość maksymalna: 130 km/h


(C) Auta5p.eu
Autorevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 20.02.2023, 23:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody
1964 Škoda F3 (typ 992)

Image TuningBlog.eu
Image Pinterest.com
Image Overdrive.com.pl
Overdrive.com.pl napisał(a):
Samochód wyścigowy Formuły 3 – SKODA F3, Typ 992 z 1964 r.

Kiedy w 1964 r. zmieniły się przepisy dotyczące tradycyjnej kategorii jednomiejscowych samochodów wyścigowych Formuły 3, SKODA była w stanie szybko zareagować dzięki będącemu w fazie rozwoju modelowi 1000 MB. Już w sezonie 1965 trzy zupełnie nowe samochody wyścigowe kategorii Formuły 3 przystąpiły do rywalizacji. Były prowadzone przez trzech doświadczonych kierowców wyścigowych: Václava i Jaroslava Bobeka oraz Miroslava Fouska. Nowo utworzona wyścigowa klasa samochodów F3 dała również marce SKODA i jej kierowcom niepowtarzalną okazję do zmierzenia się z konkurencją z Europy Zachodniej.

Grand Prix Czechosłowacji 1949
Grand Prix Czechosłowacji we wrześniu 1949 roku miało być przez długi czas ostatnim międzynarodowym wyścigiem samochodowym w ówczesnym komunistycznym kraju. Wielkie gwiazdy Grand Prix na Torze Masaryka były później zaangażowane w tworzenie Formuły 1. Podczas ostatniego wyścigu entuzjazm zrekompensował brak środków finansowych, materiałów i woli politycznej. W najbardziej skromnych warunkach budowano jednomiejscowe samochody wyścigowe, które spełniały wymagania międzynarodowych wyścigów Formuły.

Pierwsze wyścigi Formuły 3 odbyły się pod koniec lat 40-tych. Jeśli chodzi o silniki, zastosowano niedrogie jednocylindrowe silniki motocyklowe o pojemności 500 cm3, które później stały się powszechnie stosowane. W 1951 seria została przemianowana na „International F3”. Jednak pod koniec lat 50. we Włoszech zadebiutowała nowocześniejsza Formuła Junior z seryjnie produkowanymi czterocylindrowymi silnikami o pojemności poniżej 1100 cm3. To ostatecznie przekształciło się w klasyczną Formułę 3, z samochodami o pojemności do 1000 cm3 – od 1 stycznia 1964 roku.

Wyścigówka Formuły 3 Skody
Projekt jednomiejscowego samochodu wyścigowego Skody otrzymał w Mladej Boleslav oznaczenie Š 992. Nawiązywał do modelu Š 990, który był gotowy do produkcji jako nowo zaprojektowany model ŠKODA 1000 MB wiosną 1964 roku. Pierwszy jednomiejscowy Š 992 został ukończony w lutym 1964 roku. Miał rurową, stalową ramę kratownicową i niezależne zawieszenie, z trójkątnymi wahaczami z przodu i niezależnym, opartym na trójkątnych wahaczach zawieszeniem z tyłu. Zaawansowanym rozwiązaniem – nawet jak na międzynarodowe standardy – było zamontowanie sprężyn śrubowych i amortyzatorów na obu osiach wewnątrz nadwozia, co pozytywnie wpłynęło na aerodynamikę wyścigówki.

Regulowane amortyzatory umożliwiły zmianę prześwitu samochodu. Jego 13-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop były hamowane czterema hamulcami tarczowymi brytyjskiego producenta Girling. Czterocylindrowy rzędowy silnik ŠKODA ze sterowaniem zaworami OHV i trzyłożyskowym wałem korbowym został zamontowany wzdłużnie przed tylną osią. Ten układ napędowy był produkowany z licznymi modyfikacjami do 2003 roku i był ostatnio używany w ŠKODZIE FABIA pierwszej generacji.

Silnik o pojemności 999 cm3
W samochodzie F3 silnik miał pojemność 999 cm3 przy krótszym skoku tłoka i większej średnicy cylindra. Był on nachylony pod kątem 12˚ w lewo od osi pionowej, a sprzęgło było przymocowane do skrzyni biegów poprzez kołnierz. Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów znajdowało się tak zwane „przełożenie pośrednie”. Pozwoliło ono obniżyć środek ciężkości silnika, a tym samym dostosować ogólne przełożenie do charakterystyki każdego toru wyścigowego. Mechanizm różnicowy miał przełożenie 4,44 i był taki sam jak w produkcji seryjnej.

Chłodnice wody i oleju znajdowały się z przodu auta przed stopami kierowcy. Obok kierowcy, po obu stronach znajdowały się zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 30 litrów. Smukła karoseria składała się z kilku części i była zdejmowana. Została opracowana w tunelu aerodynamicznym i początkowo była wykonana z aluminium. Wkrótce potem lżejsze tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym zastąpiło aluminium. Przestrzeń w kokpicie była na wagę złota – stąd mała kierownica o średnicy zaledwie 300 mm. Masa własna SKODY F3 wynosiła niecałe 420 kilogramów, przy czym oś przednia stanowiła jej 41,5%, a tylna wraz z silnikiem 58,5%.

90 KM przy 420 kg
Jednolitrowy silnik początkowo dostarczał 53 kW (72 KM) przy 7250 obr./min. Jednak stopniowy wzrost kompresji i dalsze optymalizacje zwiększyły jego moc do 66 kW (90 KM) przy 8000 obr/min w sezonie 1966. Jednocześnie zmniejszono masę całkowitą samochodu o 15 kg. Pod koniec 1964 roku ŠKODA F3 osiągnęła prędkość maksymalną 188 km/h podczas jazd testowych na lotnisku w Hoškovicach. Już dwa lata później Skoda osiągnęła granicę 200 km/h.

Sukcesy
Od samego początku SKODA F3 znajdowała się w czołówce wszystkich swoich wyścigów. W tym czasie zawody wciąż odbywały się na wymagających torach biegnących zwykłymi drogami. Wyścigi odbywały się również na torach ulicznych z brukiem i pokrywami włazów. Na przykład tradycyjny wyścig „Mezi pavilony” w Brnie odbywał się na improwizowanym torze między pawilonami terenów wystawowych. W 1966 roku Václav (senior) i Jaroslav Bobek zajęli tam pierwsze dwa miejsca w wyścigu startując Skodą. W tym samym roku Jaroslav Bobek został mistrzem Czechosłowacji Formuły 3. Dwa lata później jego kolega z zespołu Miroslav Fousek triumfował w mistrzostwach krajów komunistycznych, tzw. „Pucharze Pokoju i Przyjaźni”.

Dzięki tym zwycięstwom udana kariera imponujących wizualnie i także technicznie samochodów SKODA F3 powoli dobiegła końca. Pod koniec lat 60. samochody coraz częściej spotykały się też w międzynarodowych wyścigach z konkurencją z krajów Europy Zachodniej, takimi jak Brabham i Tecno. W wyścigach krajowych dominowały przede wszystkim samochody Lotus Cosworth. Za ich kierownicami zasiadali znani kierowcy, tacy jak Vladimír Hubáček i Vladislav Ondřejík z zespołu Dukla Praga. Niemniej jednak jednomiejscowe Skody znakomicie spisywały się w często nierównych bitwach. Słusznie więc zajęły poczesne miejsce w historii czechosłowackiego sportu motorowego. Los wyścigówki z Mladej Boleslav przypieczętowała zmiana regulaminu Formuły 3 w 1971 roku. Przewidywał on wprowadzenie silników o pojemności 1,6 litra. W rezultacie samochody SKODA F3 służyłyby jedynie do dostarczania technologii do nowych modeli samochodów wyścigowych.

Dalsze losy 4 zbudowanych samochodów
SKODA F3 Václava Bobka pozostała w posiadaniu SKODY i jest obecnie częścią kolekcji Muzeum SKODY. Samochód Miroslava Fouska został przekazany Narodowemu Muzeum Techniki w Pradze w 1971 roku. Jednomiejscowy samochód Jaroslava Bobka został przez Václava Krála w połowie lat 70. XX wieku przebudowany na dwumiejscowy Spider Baghira. Natomiast prototyp, który rozpoczął całą historię, rozebrano po sezonie 1965. Obecnie znajduje się w prywatnej kolekcji i czeka na zakończenie renowacji.


(C) TuningBlog.eu
Pinterest.com
Overdrive.com.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 09.04.2024, 13:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1971-1984 Skoda MTX 1-01
1971-1984 Skoda MTX 1-01

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com


(C) EuroOldtimers.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 12.04.2024, 18:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1971 Skoda 740
1971 Skoda 740

Image MotoRewers.pl
Image
Image
Image
Image AutoRevue.cz


(C) MotoRewers.pl
AutoRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 16.04.2024, 16:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1978 Skoda 742 C1/C2 Orotodox
1978 Skoda 742 C1 Ortodox

Image
Image AMcars.cz
Image Flickr.com


1978 Skoda 742 C2 Ortodox
Image Auta5p.eu


(C) AMcars.cz
Flickr.com
Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 17.04.2024, 16:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1978 Skoda 742 P
1978 Skoda 742 P

Image
Image
Image
Image Skoda-Storyboard.com
Image Flickr.com
Image
Image Wykop.pl


(C) Skoda-Storyboard.com
Flickr.com
Wykop.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 19.04.2024, 14:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 Transaxle
1980 Skoda 742 Transaxle

Image Facebook.com/Historie vozů Škoda 742


(C) Facebook.com/Historie vozů Škoda 742

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 20.04.2024, 16:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 Oficiál BAZ
1980 Skoda Oficiál BAZ

Image
Image
Image AutoRevue.cz


(C) AutoRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 20.04.2024, 22:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1980 Skoda 742 PP BAZ
1980 Skoda 742 PP BAZ

Image
Image
Image AutomobilRevue.cz


(C) AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 21.04.2024, 18:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1982 Skoda 743 Locusta BAZ
1982 Skoda 743 Locusta BAZ

Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image AllCarIndex.com
Image
Image Denik.cz
Image Facebook.com/Legendární Škodovka


(C) EuroOldtimers.com
AllCarIndex.com
Denik.cz
Facebook.com/Legendární Škodovka

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 22.04.2024, 16:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Prototypy Skody: 1979 Skoda 748/I Coupé
1979 Skoda 748/I Coupé
Image EuroOldtimers.com
Image
Image AutomobilRevue.cz
Image Facebook.com/Škoda News


1985 Skoda 748/IV Coupé
Image
Image AutomobilRevue.cz


(C) EuroOldtimers.com
AutomobilRevue.cz
Facebook.com/Škoda News

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 25.04.2024, 16:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018