|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 11:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Stare i Nowe Prototypy Skody
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1968 Skoda MB Wankel
Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1968 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, Wankla, gaźnikowy, wolnossący, 1-tłokowy Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 414 ccm Moc maksymalna: 40 KM (29 kW) przy 6000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4170 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1390 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1280 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Masa własna: 710 kg Prędkość maksymalna: 125 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 05.04.2024, 18:27 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1967 Skoda Winnetou
1967 Skoda Winnetou EuroOldtimers.com Auta5p.eu ClassicCarCatalogue.com Garaz.cz Cytuj: Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie duże zainteresowanie wzbudził samochód wystawiony w pawilonie czechosłowackim. Nazywał się Skoda Vinnetou i był dwuosobowym kabrioletem z nadwoziem z tworzyw sztucznych, zbudowany na podwoziu samochodu Skoda 1000 MBX, naturalnie z zespołem napędowym umieszczonym w tylnej części wozu. Bardzo elegancki na pierwszy rzut oka samochód był magnesem przyciągającym wielu zwiedzających do pawilonu czechosłowackiego. Niebawem wyjaśniło się, że Skodę Vinnetou zaprezentował na salonie szwajcarski przedstawiciel firmy Skoda pan Glättli, zaś nadwozie wykonała firma z NRF. Wóz ten wzbudził takie zainteresowanie, że każda prawie gazeta, mniej lub więcej fachowa, w sprawozdaniu z salonu genewskiego podała jako ciekawostkę zdjęcie czy opis tego nowego samochodu. Ogółem odnotowano 76 artykułów tylko w gazetach z krajów kapitalistycznych. Była to naturalnie propaganda firmy Skoda i wiele osób zaczęło się zwracać z zapytaniami o cenę, produkcję itp. Okazało się, że Skoda Vinnetou jest wykonanym w warunkach warsztatowych prototypem, a o jej istnieniu fabryka Skoda w Mlada Boleslav dowiedziała się ... z publikacji prasowych, nie znała danych technicznych samochodu, no i tym bardziej nie mogła się zupełnie wypowiedzieć o uruchomieniu produkcji. Odpowiedzi na pytanie czy jest to model nadający się do produkcji, można było udzielić tylko po przeprowadzeniu prób prototypu. Zrozumiał to też przedstawiciel firmy w Szwajcarii i udostępnił fabryce samochód do dokonania prób. Okazało się, że samochód wyglądający dość ładnie na zewnątrz wykazuje wiele braków i niedostatków. Pomieszczenie dla kierowcy i pasażera okazało się bardzo małe, nie ma możliwości regulacji ustawienia foteli, tak, że wysoki kierowca ma kierownicę dosłownie między kolanami. Zawieszenie samochodu jest bardzo twarde, jazda po nierównej nawierzchni nieprzyjemna i męcząca. Hałas we wnętrzu nadwozia przekraczał wszelkie dopuszczalne międzynarodowe normy. Drzwi nie maja klamek zewnętrznych, tak, że po założeniu dachu nie można się wygodnie dostać do wnętrza samochodu. Samochód nie ma ogrzewania, a jego szczelność też pozostawia wiele do życzenia. Długo moglibyśmy wymieniać listę jego wad. Rozmawialiśmy o nowym samochodzie szwajcarsko-czechosłowackim z kierowcami, którzy przeprowadzali próby. Każdy mówił, że prototyp podoba mu się, że należy jednak dokonać szeregu niezbędnych usprawnień przed ewentualnym uruchomieniem produkcji. Okazało się, że w czasie prób samochód osiągał szybkość maksymalną ok. 126 km/godz., - a zużycie paliwa wynosiło przy szybkości 60-70 km/godz. - 7,7 l/100 km. Niewiele więc wartości te odbiegały od danych eksploatacyjnych normalnego samochodu. Po zakończeniu prób, przeanalizowano dokładnie ich wyniki, przekazano je Szwajcarom i zaczęto zastanawiać się co zrobić z tym fantem? Do tej pory nie zdecydowano ostatecznie czy Skoda Winnetou to po prostu pojedynczy prototyp wykonany jako eksponat na wystawę, czy też pojazd, który po dopracowaniu niektórych szczegółów znajdzie się w seryjnej produkcji. K. VALACH Motor '67
Dane techniczne Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1967 Wyprodukowanych: 1 egz. prototyp Nadwozie: 2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: 2 gaźniki Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 988 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 77 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 9,0 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 3848 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1300 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1300 mm Rozstaw kół tylnych: 1270 mm Masa własna: 590 kg Prędkość maksymalna: 126 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 30,2 s Zużycie paliwa: 7,7 L/100 km przy v=60-70 km/h 8,4 L/100 km (C) EuroOldtimers.com Auta5p.eu ClassicCarCatalogue.com Garaz.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 08.04.2024, 12:24, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 08.04.2024, 1:33 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1970 Skoda 1100 GT UVMV
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 08.04.2024, 5:14 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1971 Skoda 110 Super Sport (724)
1971 Skoda 110 Super Sport typ 724 (konfiguracja oryginalna) Auta5p.eu EuroOldtimers.com 1981 Skoda 110 Super Sport typ 724 Ferat Vampire RSR Auta5p.eu Wikipedia.org Cytuj: Škoda 110 Super Sport (typ 724) to prototyp samochodu sportowego produkcji Škody, skonstruowany w 1971 roku.
Historia Samochód, podobnie jak inny powstały w tym czasie prototyp Škody – 1100 GT, został zbudowany na bazie wprowadzonej w 1970 roku Škody 110 R Coupé. Model 110 Super Sport został skonstruowany w 1971 roku przez oddział Škody w Kvasinach i z założenia miał być samochodem rajdowym. Inspiracją dla projektantów nadwozia był prawdopodobnie Lotus Europa. Jedyny powstały egzemplarz pomalowano na biały kolor i zaprezentowano na salonie samochodowym w Brukseli w 1972 roku. Wygląd samochodu, za sprawą kanciastych kształtów nadwozia, był krytykowany w Czechosłowacji, mimo to magazyn „Road & Track” wyżej ocenił Škodę aniżeli prototyp Astona Martina.
W 1977 roku pojazd ten był wykorzystany w filmie "Jutro wstanę rano i oparzę się herbatą". W 1981 roku pojazd zmodyfikowano celem wykorzystania w horrorze Wampir z Feratu w reżyserii Juraja Herza. Nadwozie zostało przemalowane na czarny kolor, zmieniono przednie i tylne światła na pochodzące ze Škody 742M oraz dodano tylny spojler; autorem tych modyfikacji był Theodor Pištěk. W filmie Škoda 110 Super Sport grała rolę samochodu Ferat Vampire RSR, który był napędzany ludzką krwią, pobieraną za pomocą pedału gazu.
Po nakręceniu filmu samochód został przekazany do Muzeum Škody w Mladej Boleslavi. Później wziął udział również w filmie "Velká filmová loupež" z 1986 roku.
Opis pojazdu Nadwozie samochodu było wykonane z włókna szklanego. Cechą charakterystyczną był brak drzwi, w miejsce których zastosowano podnoszoną klapę, w skład której wchodziła przednia szyba, dach i boki nadwozia.
Pojazd początkowo napędzany był jednostką o pojemności 1107 cm³. Pochodziła ona ze Škody 110 L Rallye i generowała 73 KM przy 6250 obr./min. Aby zweryfikować zachowanie samochodu przy dużych prędkościach, w samochodzie został umieszczony także silnik o pojemności 1147, który rozwijał moc 104 KM. Silnik był sprzężony z czterostopniową skrzynią biegów.
Dane techniczne Producent: AZNP Škoda, Kvasiny, Czechosłowacja Okres produkcji: 1971 Wyprodukowanych: 1 egz. prototyp Nadwozie: 3-drzwiowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylkindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Weber 40 DCOE2, wolnossący Pojemność skokowa: 1107 ccm 1147 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm (1107) Skok tłoka: 68,0 mm (1107) Moc maksymalna: 73 KM (54 kW) przy 6250 obr./min (1107) 104 KM (76,5 kW) Maksymalny moment obrotowy: 83 Nm przy 5250 obr./min (1107) Stopień sprężania: 10,4 (1107) Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4060 mm Szerokość: 1640 mm Wysokość: 1120 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1310 mm Rozstaw kół tylnych: 1300 mm Masa własna: 898 kg Pojemność zbiornika paliwa: 70 L Pojemność bagażnika: 350 L Ogumienie: Barum 175 SR13 Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe Prędkość maksymalna: 180 km/h (1107) 212 km/h (1147) Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,3 s (1107) 12,6 s (1147) (C) Auta5p.eu EuroOldtimers.com Wikipedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 08.04.2024, 13:53 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1964 Skoda F3 (typ 992)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 09.04.2024, 3:31 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1971 Skoda MTX 1-01 Formuła Skoda
1971 Skoda MTX 1-01 Formuła Skoda Auta5p.eu Galerie.AutoRevue.cz Mtx-Club.eu Dane techniczneProducent: Metalexport, Czechosłowacja Okres produkcji: 1970-1984 Wyprodukowanych: 35 egz. Nadwozie: monoposto Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1107 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Moc maksymalna: 65 KM (48 kW) przy 5800 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne Długość: 3995 mm Szerokość: 1510 mm Wysokość: 880 mm Rozstaw osi: 2280 mm Rozstaw kół przednich: 1355 mm Rozstaw kół tylnych: 1280 mm Masa własna: 412 kg Instalacja elektryczna: 12 V Obręcze: 4J×14 Ogumienie: 155 SR 14 ORS Prędkość maksymalna: 180 km/h (C) Auta5p.eu Galerie.AutoRevue.cz Mtx-Club.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 12.04.2024, 18:02 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1971 Skoda 740
1971 Skoda 740 EuroOldtimers.com Auta5p.eu Skonstruowany w 1971 przez czechosłowacką Skodę prototyp samochodu kompaktowego z nadwoziem hatchback, z układem napędowym transaxle, czyli z silnikiem umieszczonym wzdłużnie z przodu napędzającym oś tylną, ze skrzynią biegów przy tylnej osi (takie rozwiązanie zostało już wcześniej zastosowane w latach 30. XX w. w modelu Popular). Planowano uruchomienie produkcji w 195 pod nazwami Skoda 900 i 1100. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1971 Konstruktor: Josef Čech Wyprodukowanych: 1 egz. prototyp Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe hatchback Silnik: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1197 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 73,5 mm Moc maksymalna: 56 KM (41 kW) przy 4900 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 90 Nm przy 3000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: transaxle - silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne, skrzynia biegów przy osi tylnej Długość: 4070 mm Szerokość: 1619 mm Wysokość: 1471 mm Rozstaw osi: 2444 mm Rozstaw kół przednich: 1315 mm Rozstaw kół tylnych: 1315 mm Masa własna: 955 kg Pojemność zbiornika paliwa: 45 L Pojemność bagażnika: 236 L Prędkość maksymalna: 130 km/h Przyspieszenie 0-100kmh: 24,0 s Zużycie paliwa: 7-8 L/100 km (C) EuroOldtimers.com Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 16.04.2024, 16:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1978 Skoda 742 C1/C2 Ortodox
1978 Skoda 742 C1 Ortodox Auta5p.eu Prototyp następcy modelu 100 z klasycznym układem napędowym, zbudowany w 1978 r. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1174 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 52 KM 38 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 8,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4170 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1400 mm Rozstaw osi: 2600 mm Rozstaw kół przednich: 1330 mm Rozstaw kół tylnych: 1310 mm Masa własna: 880 kg Prędkość maksymalna: 140 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 21,5 s 1978 Skoda 742 C2 Ortodox Auta5p.eu Drugi prototyp Skody z klasycznym układem napędowym, zbudowany w 1978 r. Od prototypu C1 odróżniał się wzmocnionym silnikiem do 58 KM i 92 Nm oraz był o 1 cm krótszy. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1174 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4160 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1400 mm Rozstaw osi: 2600 mm Rozstaw kół przednich: 1330 mm Rozstaw kół tylnych: 1310 mm Masa własna: 885 kg Prędkość maksymalna: 150 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,5 s (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 22.04.2024, 16:06, edytowano w sumie 3 razy
|
Śro, 17.04.2024, 5:09 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1978 Skoda 742 P
1978 Skoda 742 P Auta5p.eu Wykop.pl napisał(a): Przedni napęd po czechosłowacku czyli Skoda S742 P Obrtlik
W latach 60. XX wieku producenci aut coraz częściej rezygnowali z aut tylnosilnikowych. Powód był prosty – o ile w autach sportowych kwestia funkcjonalności samochodu była drugorzędna, o tyle w autach rodzinnych czy też raczej: wielkoseryjnych, liczyła się już dużo bardziej. Samochód FWD mógł mieć pojemniejszy bagażnik, więcej miejsca w środku, czy odmianę kombi, zaś on sam był dużo łatwiejszy do modyfikacji wywodzących się z bazowego modelu – dobrym przykładem może być radziecka Łada czy amerykański AMC Eagle. Z kolei tylnosilnikowe auta radziły sobie lepiej z rozkładem masy czy prowadzeniem, toteż ten układ silnika stosowano w autach sportowych pokroju Ferrari Testarossy, Alpine A310 czy prototypu Skody 110 Super Sport…
Czechosłowacka Skoda wprowadzając następców Octavii i Felicii, to jest modele 1000MB i późniejsze, niejako skazywała się na tylnosilnikową platformę na długi czas; plan wdrożenia nowej linii produkcyjnej musiał być odwleczony na nieokreśloną przyszłość z powodu kosztów jakie poniesiono przy wdrażaniu 1000 małych błędów do produkcji; to sprawiło, że następca, to jest Skoda 100 i pokrewna 110R były tylnosilnikowe, zaś prototyp o oznaczeniu 760 nie został wprowadzony do produkcji – zamiast niego wdrożono „emerycką” Skodę 105/120 typ 742. Innym prototypem czechosłowackiej myśli był Orthodox, czyli „742” z układem klasycznym, który także nie wyszedł poza fazę prototypu. Zanim wprowadzono „742”, to wraz z NRD pracowano nad wspólnym samochodem.
Skoda 742 pomimo ostatecznej postaci, była tworzona jako samochód przednionapędowy. Dość powiedzieć, że w roku 1978, czyli w czasie kiedy typ 742 był już produkowany, pokazano prototyp o oznaczeniu 742 P – koncept wykorzystujący istniejącą mechanikę, jednak z planowanym wcześniej przednim napędem. W stosunku do produkowanego wówczas 105/120, S742 P był nieznacznie zmieniony wizualnie – główną różnicą był inny, gładki pas tylny, zamiast seryjnego z otworami wentylacyjnymi; w oczy rzucało się też widoczne pod tylnym zderzakiem przetłoczenie pod bagażnikiem na koło zapasowe; sam bagażnik powstał poprzez połączenie bagażnika za tylną kanapą i dotychczasowej komory silnikowej poprzez oberżnięcie fragmentu grodzi pomiędzy nimi. Trzecim wyróżnikiem były koła montowane na trzy śruby, zamiast na cztery w seryjnych, zaś ostatnim – maska silnika z zawiasami na przedniej krawędzi, tak jak w Ładzie czy Polskim Fiacie 125p; seryjna „742” miała maskę otwieraną na bok.
W ramach korzystania z już używanych podzespołów – wiadomo, cięcie kosztów odcinek 1500100900 – postanowiono zaadaptować przeguby napędowe z Renault 12/Dacii; z rumuńskiej zemsty Causescu zaadaptowano też zawieszenie, co tłumaczy występowanie piast kół na trzy śruby. Dzięki innemu zawieszeniu 742P miała wyższy prześwit w porównaniu z seryjnymi 105/120. Sam pomysł wzięcia francusko-rumuńskiej mechaniki miał prostą i jednocześnie partyzancką przyczynę – potrzebne podzespoły pozyskano z rozbitej „1300”.
Do napędu wykorzystano silnik 1.2 OHV o mocy 58 KM sprzęgnięty z czterobiegową skrzynią manualną; podobnie jak w seryjnej „742”, tak i tutaj zastosowano chłodnicę z przodu auta, JEDNAK zamontowaną z tyłu komory silnika, pomiędzy samą jednostką a ścianą kabiny pasażerskiej. Taki montaż był wymuszony poprzez obrócenie o 180 stopni jednostki napędowej, w stosunku do standardowego montażu – przez to prototyp otrzymał nieoficjalną nazwę Obrtlik.
Skoda 742P została ukończona w 1978 roku, zaś na przełomie ’78 i ’79 trwały testy samochodu, jednak dosyć pobieżne. Ostatecznie decyzja o ewentualnej produkcji nie została podjęta – konstruktorzy żartowali że nie było gwarancji pozyskania odpowiedniej ilości rozbitych 1300/R12 do minimalnej produkcji „742P”; prawdopodobnie chodziło o zakup licencji na półosie, no i niezdecydowanie wierchuszki – wiadomo, partia decydowała ustawą lub dekretem co obywatel potrzebuje. W podobnym czasie stworzono prototyp z silnikiem i mechaniką z Zastavy 101/1100, ale prace wstrzymano. Dopiero pod koniec lat 80. Skoda rozpoczęła produkcję Favorita, przednionapędowego hatchbacka, korzystającego wprawdzie ze starych silników, jednak już opartego o nową płytę podłogową; on sam wywodził się z prototypu S780, powstającego od początku lat 80. Sama 742P trafiła do muzeum Skody w Mlada Boleslav, przeszła renowację w 2012 roku i znajduje się do dzisiaj. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1978 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1174 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm przy 300 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4160 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1400 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1310 mm Rozstaw kół tylnych: 1310 mm Masa własna: 890 kg Prędkość maksymalna: 145 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,5 s (C) Auta5p.eu Wykop.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 22.04.2024, 16:07, edytowano w sumie 2 razy
|
Pią, 19.04.2024, 13:57 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1980 Skoda 742 Transaxle
1980 Skoda 742 Transaxle Auta5p.eu Prototyp Skody z silnikiem z przodu, napędem na tylną oś oraz skrzynią biegów przy osi tylnej (czyli transaxle). Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav Okres produkcji: 1980 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1389 ccm Średnica cylindra: 75,5 mm Skok tłoka: 78,0 mm Moc maksymalna: 75 KM (55 kW) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 120 Nm przy 2750 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne, skrzynia biegów przy osi tylnej Długość: 4050 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1400 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1400 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 880 kg Prędkość maksymalna: 158 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 22.04.2024, 16:07, edytowano w sumie 2 razy
|
Sob, 20.04.2024, 16:10 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1980 Skoda 742 Oficiál BAZ
1980 Skoda 742 Oficiál BAZ Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1980 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1433 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 88,0 mm Moc maksymalna: 57 KM (42 kW) przy 4500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 105 Nm przy 2500 obr./min Stopień sprężania: 8,7 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1360 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 950 kg Prędkość maksymalna: 140 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 22.04.2024, 16:07, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 20.04.2024, 22:01 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1980 Skoda 742 PP BAZ
1980 Skoda 742 PP BAZ Auta5p.eu Prototyp z przednim napędem z rodziny 742, zbudowany w słowackiej fabryce BAZ. Dane techniczneProducent: AZNP Skoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Bratislavské automobilové závody, Bratysława, Czechosłowacja Okres produkcji: 1980 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1116 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 55,5 mm Moc maksymalna: 55 KM (40 kW) przy 6000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 8,8 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4160 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1400 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1310 mm Rozstaw kół tylnych: 1310 mm Masa własna: 880 kg Prędkość maksymalna: 145 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 21.04.2024, 18:01 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1982 Skoda 743 Locusta BAZ
1982 Skoda 743 Locusta BAZ Auta5p.eu Flickr.com Pinterest.com NewsAuto.pl napisał(a): Skoda: Historyczne coupe – Prototyp S743 Locusta
Komercyjne sukcesy samochodów marki Skoda z nadwoziami coupe (najpierw modelu 110R, następnie serii Rapid/Garde) w latach osiemdziesiątych, zachęciły dział konstrukcyjny marki do rozpoczęcia prac nad nowoczesnym następcą.
Zadania podjął się niezwykle prężny i dziś nieco zapomniany dział konstrukcyjny filii fabryki (BAZ), nowoczesnego zakładu zbudowanego od podstaw na przedmieściach Bratysławy – w miejscowości Devínska Nová Ves. Fabrykę dedykowano wielkoseryjnej produkcji całkowicie nowej gamy samochodów Skoda, nad którą trwały intensywne prace już od przełomu lat 60. i 70.
Widoczne na fotografiach coupe powstało w latach 1981-82 i było poważną rekonstrukcją wytwarzanego w Kvasinach modelu Rapid/Garde. O nowoczesną formę nadwozia zadbał bratysławski stylista Milan Biroš, jednak to nie zmiana wyglądu była najpoważniejszą modyfikacją. Przeniesienie układu napędowego do przodu umożliwiło, po odpowiedniej korekcie struktury nośnej nadwozia, wprowadzenie w tylnej jego części dużych drzwi, otwieranych ku górze.
Samochód nazwany Skoda S743 Locusta, miał docelowo wykorzystywać podzespoły dojrzewającego projektu S780. Ostatecznie nie doczekał się realizacji, a w zakładach BAZ od maja 1982 roku, przez pięć sezonów montowano klasyczne, tylnonapędowe coupe S743 Garde. Prototyp Locusta, poddany renowacji w roku 2006 możemy dziś oglądać w posiadającym wyjątkowo interesujące zbiory, Muzeum Transportu w Bratysławie. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Bratislavské automobilové závody, Bratysława, Czechosłowacja Okres produkcji: 1982 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący Pojemność skokowa: 1116 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 55,5 mm Moc maksymalna: 55 KM (40 kW) przy 6000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 8,8 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie Długość: 4170 mm Szerokość: 1630 mm Wysokość: 1360 mm Rozstaw osi: 2470 mm Rozstaw kół przednich: 1400 mm Rozstaw kół tylnych: 1380 mm Prześwit: 150 mm Zwis przedni: 780 mm Zwis tylny: 920 mm Kąt natarcia: 25° Kąt zejścia: 22° Masa własna: 880 kg Ogumienie: 165 SR 13 Prędkość maksymalna: 145 km/h (C) Auta5p.eu Flickr.com Pinterest.com NewsAuto.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 22.04.2024, 16:45 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1979/1980/1981/1985 Skoda 748/I Coupé/II/III/IV Coupé
1979 Skoda 748/I Coupé Auta5p.eu Facebook.com/Škoda News Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1979 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 3-drzwiowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1289 ccm Średnica cylindra: 75,5 mm Skok tłoka: 72 mm Moc maksymalna: 72 KM (53 kW) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 104 Nm przy 4000 obr./min Stopień sprężania: … Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie za tylną osią pojazdu Długość: 4130 mm Szerokość: 1595 mm Wysokość: 1350 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1415 mm Rozstaw kół tylnych: 1369 mm Masa własna: 900 kg Prędkość maksymalna: 165 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 15 s 1980 Skoda 748/II Coupé AutomobilRevue.cz Tylne lampy zespolone ze Skody Garde, ale umieszczone troszkę niżej. 1981 Skoda 748/III Coupé AutomobilRevue.cz 1985 Skoda 748/IV Coupé Auta5p.eu Silnik z prototypu 748/IV został później wykorzystany w przednionapędowym modelu 781 Favorit. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1985 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1289 ccm Średnica cylindra: 75,5 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 72 KM (53 kW) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 104 Nm przy 4000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 920 kg Prędkość maksymalna: 165 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,0 s (C) Auta5p.eu Facebook.com/Škoda News AutomobilRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 25.04.2024, 2:12 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1973 Skoda 760 ID
1973 Skoda 760 ID Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1973 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1091 ccm Moc maksymalna: 49 KM (36 kW) przy 5000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie Długość: 4260 mm Szerokość: 1615 mm Wysokość: 1431 mm Rozstaw osi: 2480 mm Rozstaw kół przednich: 1338 mm Rozstaw kół tylnych: 1340 mm Masa własna: 905 kg Prędkość maksymalna: 125 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 28.04.2024, 16:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1976 & 1978 Skoda 761
1976 Skoda 761 Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1976 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 2-drzwiowy hatchback Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1091 ccm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie Długość: 3960 mm Szerokość: 1636 mm Wysokość: 1415 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1340 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 865 kg Prędkość maksymalna: 130 km/h 1978 Skoda 761 Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1978 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 2-drzwiowy hatchback Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1276 ccm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie Długość: 3960 mm Szerokość: 1636 mm Wysokość: 1412 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1340 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 865 kg Prędkość maksymalna: 130 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 07.05.2024, 16:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1975 Skoda 762 (1300)
1975 Skoda 762 (1300) Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav Okres produkcji: 1975 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1276 ccm Moc maksymalna: 63 KM (46 kW) przy 5000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4150 mm Szerokość: 1640 mm Wysokość: 1410 mm Rozstaw osi: 2500 mm Rozstaw kół przednich: 1340 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 895 kg Prędkość maksymalna: 135 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 10.05.2024, 21:12 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |