Obecny czas: Sob, 25.11.2017, 0:53




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Reklama 

Niemieckie: klasyczne i nowoczesne 

Moje 2 typy to:
Porsche Boxster s 5%  5%  [ 4 ]
Porsche 911 Turbo 3.3 13%  13%  [ 11 ]
BMW M635Csi E24 9%  9%  [ 8 ]
BMW M6 E63 4%  4%  [ 3 ]
BMW M6 F13 5%  5%  [ 4 ]
Alpina B10 Biturbo 2%  2%  [ 2 ]
Alpina B5 4%  4%  [ 3 ]
Brabus E V12 7.3 S 22%  22%  [ 19 ]
Brabus E V12 0%  0%  [ 0 ]
Mercedes 300 SL 5%  5%  [ 4 ]
Mercedes SLS AMG 14%  14%  [ 12 ]
Porsche 911 2.7 RS 2%  2%  [ 2 ]
Porsche 911 GT2 RS 5%  5%  [ 4 ]
Audi Sport Quattro 7%  7%  [ 6 ]
Audi RS5 4%  4%  [ 3 ]
Razem głosów : 85

Niemieckie: klasyczne i nowoczesne 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
1. 2012 Porsche Boxster s vs 1980 Porsche 911 Turbo

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Debiutujące w tym roku Boxster wreszcie ma rasową stylistykę i nie jest już postrzegane jako 911 dla ubogich, a jak wypada w konfrontacji z absolutnym klasykiem pierwszym Turbo (faza 2) które w swoich czasach było bardzo szybkie. Boxster ma lepsze osiągi i zużywa o połowę mniej paliwa. Ale czy wzbudza takie pożądanie jak Turbo.

Porsche Boxster S
Silnik: B6 3.4 l , Moc: 315 KM i 360 Nm, 0-100 4.8 s, v-max 277 km\h, paliwo śr: 8,0 l

Porsche 911 Turbo 3.3
Silnik: B6 3.3 l turbo Moc: 300 KM i 412 Nm, 0-100 5.4 s, v-max 260 km\h, paliwo śr: 15,6 l
------------------------------------------------------------------

2. 1984 BMW M635Csi E24 vs BMW M6 E63 vs BMW M6 F13

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Po klęsce pierwszego M-Power czyli M1 ostał się silnik, który trafił pod przednie maski pierwszego M5 oraz prezentowanego tutaj M635Csi (w USA M6) Obecnie E24 to absolutny klasyk, wzór GT i stylu BMW. Na następce BMW kazało sobie długo czekać, seria E63 wzbudzała wiele kontrowersji jeśli chodzi o stylistykę, krytyce nie podlega jednak jego wspaniały silnik V10. W przypadku najnowszego M6 sytuacja się odwróciła, stylistyka nie podlega już takiej krytyce natomiast silnik wsparty 2 turbinami i powstały na bazie seryjnej jednostki, to dyskusyjna sprawa dla zatwardziałych fanów M-power

BMW M635 CSi
Silnik: R6 3.5 l, Moc 286 KM i 340 Nm, 0-100 6.4 s, v-max 255 km\h, paliwo śr: 11,3 l

BMW M6 E63
Silnik: V10 5.0 l, Moc 507 KM i 520 Nm, 0-100 4.6 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 14,0 l

BMW M6 F13
Silnik: V8 4.4 l biturbo, Moc: 560 KM i 680 Nm, 0-100 4.2 s, v-max 250 km\h, paliwo śr 9.9 l
---------------------------------------------------------------

3. 1989 Alpina B10 Biturbo vs 2012 Alpina B5

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Patrząc na oba prezentowane tutaj BMW przerobione przez Alpinę, można dojść do pewnego wniosku że styl tunera nie zmienił się ani trochę, niemal ten sam wzór felg, firmowy lakier i nalepki jednoznacznie wskazują z czym mamy do czynienia. Najnowsza Alpina B5 ma większe i mocniejsze serce ale różnica w osiągach nie jest powalająca, szczególnie patrząc na różnice wieku.

Alpina B10 Bi-turbo
Silnik: R6 3.4 l biturbo, Moc: 360 KM i 520 Nm, 0-100 5.6 s, v-max 290 km\h zbiornik paliwa 110 l :D

Alipna B5
Silnik: V8 4.4 l biturbo, Moc: 507 KM i 700 Nm, 0-100 4.7 s, v-max 307 km\h
---------------------------------------------------------------------

4. Brabus E V12 7.3 S vs Brabus E V12 Grube ryby
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mamy tutaj do czynienia z najcięższym niemieckim kalibrem, pod maskę popularnego Balerona wciśnięto potężny silnik AMG który pierwotnie napędzał najmocniejszą w owych czasach wersję SLa. W W124 ma jeszcze więcej mocy, dzięki temu powstał niezłomny pogromca niemieckich autostrad. Najnowszy E V12 ma nie wyobrażalną moc i 4 cyfrowy moment obrotowy, jest też (albo był) najszybszym sedanem, ale jeśli chodzi o styl to tu go nie znajdziemy.

Brabus E V12 7.3 S
Silnik: V12 7.3 l, Moc 582 KM i 772 Nm, 0-100 4.5 s v-max 288-307 km\h, cena: 426.000 DM

Brabus E V12
Silnik: V12 6.2 l, 800 KM i 1100 Nm, 0-100 3.7 s, v-max 315-350 km\h, cena: 592.260 Euro
-------------------------------------------------------------------------

5. Mercedes 300 SL vs Mercedes SLS AMG
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

W latach 50 Mercedes stworzył jeden z najsłynniejszych sportowych samochodów w historii, można go nazwać pierwszym supercarem. Nadano mu przydomek Gullwing dzięki unoszonym do góry skrzydlatym drzwiom. Mercedes bez żadnej żenady wykorzystał ten pomysł ponownie przy współczesnym modelu SLS. Oczywiście technika SLSa jest supernowoczesna a napędzany jest przez zbudowany przez AMG silnik 6.3 (naprawdę 6.2) to kolejne odwołanie do historii Mercedesa.

Mercedes 300 SL
Silnik: R6 3.0 l, Moc 218 KM i 275 Nm, 0-100 8.8 s, v-max 217 km\h

Mercedes SLS AMG
Silnik: V8 6.2 l, Moc 571 KM i 650 Nm, 0-100 3.7 s, v-max 317 km\h
-------------------------------------------------------------------

6. 1973 Porsche 911 2.7 RS vs 2011 Porsche 911 GT2 RS
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ewolucja to słowo które często się słyszy gdy mowa o Porsche 911. Prezentowane tuta modele pomimo tego że dzieli je niemal 40 lat są stworzone w podobnym stylu. GT2 RS jest jednak znacznie większe w każdym kierunku no i jest prawie 3 razy mocniejsze.

Porsche 911 2.7 RS
Silnik B6 2.7 l, Moc 210 KM i 255 Nm, 0-100 6.3 s, v-max 240 km\h

Porsche 911 GT2 RS
Silnik B6 3.6 l turbo, Moc 620 KM i 700 Nm, 0-100 3.5 s v-max 330 km\h
------------------------------------------------------------------------

7. 1984 Audi Sport Quattro vs 2010 Audi RS5

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mówi się że potrzeba jest matką wynalazków i tak właśnie było z Sport Quattro z krótkim rozstawem osi. Powstał jako baza dla rajdówek grupy B. W odróżnieniu jednak od zwykłego Quattro które wywróciło do góry nogami rajdowy świat, wersja S1 nie odniosła wielkich sukcesów. Audi od dawna już nie sciga się w rajdach wiec trudno nazwać RS5 następcą Sport Quattro, to szybkie GT z pięknie brzmiącym wolnossącym V8, jednak wizytówka marki napęd Quattro pozostał.

Audi Sport Quattro
Silnik R5 2.1 l turbo, Moc 306 KM i 330 Nm, 0-100 4.9 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 11 l

Audi RS5
Silnik V8 4.2 l, Moc: 450 KM i 420 Nm, 0-100 4.6 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 10,8 l
----------------------------------------------------------------------

Pogrzebałem trochę w w archiwum autobilda i wynalazłem parę porównań klasycznych niemieckich samochodów przeciwko im współczesnym odpowiednikom, rozstrzał jest dość spory, auto dość rożne, więc daje 2 opcje w ankiecie, można zagłosować na jednego klasyka i na współczesną furę. :>

źródło: autobild

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Wto, 27.11.2012, 13:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20727
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Trzeba było od razu zablokować dostęp Choopowi, bo on zaznaczy obydwa ostatnie Audi :P, przez co zakłamuje statystykę :mryellow:
A tak uczciwie mówiąc, to choleeeernie ciężki wybór

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 27.11.2012, 13:56
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24624
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
W każdym z przypadków protoplasta stylem i charakterem po prostu gniecie nowoczesny odpowiednik.

Moje typy to:

1. Benz V12 7.3 - klasyczna szafa od Mercedesa. Ideał limuzyny na autobahn.

2. Porsche 911 - nie jestem fanem marki, ale klasyczne Porsche spędza każdemu miłośnikowi motoryzacji sen z powiek.

A tuż za nimi M5 z 89' od Alpiny - świetna limuzyna, ale mimo mojej sympatii do marki w tej klasie to Benz jest królem.

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 27.11.2012, 14:14
Profil

Postów: 2363
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
W przypadku Brabusa przydałoby się jakieś dodatkowe rozróżnienie w opcjach wyboru w ankiecie który jest który, bo nazwy mają prawie identyczne. Ja brałbym klasycznego Brabusa i 911-tkę Turbo. :)


Wto, 27.11.2012, 14:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
7.3 to ten stary na bazie Balerona, wydaje mi się to być oczywiste. :>

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Wto, 27.11.2012, 14:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1052
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe 1.6
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Grube porównanie. Świetnie auta dobrane. Jestem rozstrzelony i nie wiem co wybrać...

Po głębszym zastanowieniu głos na:
Alpina B10 Biturbo
Brabus E V12 7.3 S


Sedany w najlepszych wersjach ze złotego okresu motoryzacji (jak dla mnie), jednak wybrać jednego z nich bym nie potrafił.

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Wto, 27.11.2012, 14:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 557
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
911 Turbo nawet nie wypada stawiać obok Boxstera :mryellow:

Głosy na 930 i SLS AMG.


Wto, 27.11.2012, 16:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7814
Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Wszystkie klasyki rządzą. Głos na M635 CSi i Porsche 911 Turbo. A trzeci głos oddałbym na Alpinę B10.

_________________
PB RWD jest wysoko


Wto, 27.11.2012, 16:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2013
Miejscowość: Białystok
Samochód: szwedzka cegła
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
W większości porównań wybrałbym klasyka - z wyjątkiem Alpiny B5, bo jest genialna. Ale pierwsze miejsce ma u mnie W124, tylko na innej feldze. A ten drugi Brabus... to jakiś żart? Wygląda na tjunink w stylu rosyjskich nowobogackich...

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.' - S. Lem


Wto, 27.11.2012, 19:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Ech, kiedyś to robili samochody...

W sumie to poza parą z Porsche GT2, przy której zastanowiłem się ze 3 razy (ale i tak wybrałbym starocia) w każdym zestawieniu klasyka wygrywa z nowoczesnością. Szczególnie wyraźnie widać to przy E24, gdzie piękne i smukłe dzieło sztuki zostało zastapione dwoma parówami oraz w przypadku nowego, kosmicznego wynalazku Brabusa.

Głos idzie na wspomniane E24, bo od zawsze mnie kręci i na Audi Sport Quattro.

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Wto, 27.11.2012, 19:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2897
Miejscowość: Inowrocław | Poznań
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
RR, jesteś w błędzie :mryellow:

Pewnie się wyróżnię, ale chyba we wszystkich przypadkach wybrałbym nowszy model :) nie jestem fanem klasyków, im nowsze technologicznie auta tym lepiej :)

A jeśli chodzi o moją dwójkę... SLS i GT2. Mercedes na co dzień, Porsche na weekendowe zabawy :)


Wto, 27.11.2012, 19:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3318
Miejscowość: Miechów
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
No i to porównanie można nazwać ciężkim wyborem. Tak w sumie to wybrałbym każde z tych aut,zależy tylko kiedy,gdzie miałbym nim jeździć i z kim. A zagłosuję na BMW M635CSi,auto które kocham,uwielbiam ubóstwiam i na RS5 które moim zdaniem w obecnych czasach idealnie zestawia Sport i Elegancki wygląd.

_________________
[']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']


Wto, 27.11.2012, 20:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Genialne porównanie, ale za duzo świetnych aut, żeby wybrać jedno. Zdecydowanie za dużo, tym bardziej, że w jednej ankiecie jest Quattro, nowe M6 i W124 (i to od Brabusa) ;)

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Wto, 27.11.2012, 22:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 531
Miejscowość: Szczecin
Samochód: italiano diesel
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Uwielbiam Porsche. Stare modele są wspaniałe, swego czasu objeżdżało się wszystkie w NFS Porsche :D Pierwsze Turbo nieziemskie ale prawda jest taka, że wybrałbym nowego Boxstera. W klasyku zabiłbym się przy pierwszej konkretniejszej jeździe... Nowe (nie tylko Porsche) mają tę przewagę, że w większości doskonale nadają się do codziennej jazdy a klasyki wymagają czułości i pasji


Śro, 28.11.2012, 8:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Michae napisał(a):
Genialne porównanie, ale za duzo świetnych aut, żeby wybrać jedno. Zdecydowanie za dużo, tym bardziej, że w jednej ankiecie jest Quattro, nowe M6 i W124 (i to od Brabusa) ;)


masz do dyspozycji 2 głosy :wink:

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Śro, 28.11.2012, 13:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1625
Miejscowość: Łódź
Samochód: Volvo 940 kombi 2.0T
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Zarąbiste zestawienie! :mryellow: Jeśli ma być jeden klasyk i jedna współczesna fura, to po dłuższym zastanowieniu stawiam na Audi Sport Quattro i Alpinę B5. Quattro to legenda w najczystszej postaci, do tego tutaj w wersji ze skróconym rozstawem osi, a więc zwinniejsza, szybsza, a do tego moim zdaniem ładniejsza. :) Idealny samochód na weekendowe przejażdżki po krętych drogach. 8)

Alpina... znakomita na jakieś długie trasy, w sumie na codzienne dojazdy do pracy także, choć na naszych drogach szkoda byłoby mi ten wyjątkowy model tak eksploatować. Nie zmienia to jednak faktu że jest piękna, ta firma zawsze wyciąga z BM-ek to co najlepsze. 8)

Szkoda że nie ma trzech głosów, bo bardzo chciałbym też kliknąć BMW E24... Ostro walczyło u mnie z Audi, chyba najpiękniejsze BMW jakie powstało...

_________________
www.diecastclub.pl


Czw, 29.11.2012, 17:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9291
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Mój głos idzie na:


Image


Image



A to zdjęcie powinno wisieć w Częstochowie:
Image

Brodzę po kostki we własnej ślinie... DAWAĆ MI GO!!!

_________________
locha lover


Czw, 29.11.2012, 18:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Takie połączenie jest dla mnie idealne. Biorę dwa Prosiaki. ;)

Image


Czw, 29.11.2012, 19:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24624
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
@morphy - jedno dla Ciebie, drugie dla chłopaka?

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 29.11.2012, 20:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9291
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Niemieckie: klasyczne i nowoczesne
Dla chłopaka chłopaka Image

_________________
locha lover


Czw, 29.11.2012, 21:17
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com