Switch to full style
Konfrontacje wszelkich samochodów
Wyślij odpowiedź

Które z nich chciałbyś widzieć w swoim garażu?

Citroena C3 Picasso
3
14%
Fiata 500 L
4
19%
Forda B-Maxa
4
19%
Żadnego. Wolę dopłacić do modelu kompaktowego jednej z tych marek
3
14%
Żadnego - i dopłacić do modelu kompaktowego innej marki
7
33%
 
Razem głosów : 21

Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 13:17

Konfrontacja Citroena C3 Picasso, Fiata 500L i Forda B-Max. Który jest według was najlepszy?
Image


PREZENTACJA MODELI - wg klucza MagazynAuto.pl
Image
Image
Image
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi Seduction
Silnik benzynowy
Pojemność skokowa 1397 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna 95 KM/6000
Maks. moment obrotowy 135 Nm/4000
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył) tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość 408/177/162 cm
Rozstaw osi 254 cm
Średnica zawracania 10,6 m
Masa/ładowność 1300/447 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 385/1506 l
Poj. zbiornika paliwa 50 l (Pb 95)
Opony 195/60 R15
Osiągi - dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 10,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 17,7 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 39,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 39,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h 64,8 dB
Liczba obrotów kierownicą 3,0
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 8,8/6,4/7,6
Rzeczywisty zasięg 660 km
Cena wersji podstawowej 57 400 zł
Cena 63 400 zł

Image
Image
Image
Fiat 500L 1.4 16V Lounge
Silnik benzynowy
Pojemność skokowa 1368 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna 95 KM/6000
Maks. moment obrotowy 127 Nm/4500
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył) tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość 415/178/166 cm
Rozstaw osi 261 cm
Średnica zawracania 10,7 m
Masa/ładowność 1245/485 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 343/1310 l
Poj. zbiornika paliwa 50 l (Pb 95)
Opony 195/65 R15
Osiągi - dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s
Elastyczność 60-100 km/h 13,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 21,4 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 37,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 37,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h 65,8 dB
Liczba obrotów kierownicą 2,9
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 8,4/5,9/7,2
Rzeczywisty zasięg 690 km
Cena wersji podstawowej 49 990 zł
Cena 65 000 zł


Image
Image
Image
Ford B-Max 1.4 Titanium X
Silnik benzynowy
Pojemność skokowa 1388 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna: 90 KM/5700
Maks. moment obrotowy: 128 Nm/3500
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył) tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość 408/175/160 cm
Rozstaw osi 249 cm
Średnica zawracania 10,5 m
Masa/ładowność 1275/470 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 318/1386 l
Poj. zbiornika paliwa 48 l (Pb 95)
Opony 195/55 R16
Osiągi - dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,6 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 38,6 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe): 39,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h: 66,0 dB
Rzeczywista prędkość 98 km/h
Liczba obrotów kierownicą 2,5
Zużycie paliwa
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 7,9/4,9/6,0
Teoretyczny zasięg 800 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 9,0/6,0/7,5
Rzeczywisty zasięg 640 km
Cena wersji podstawowej 48 400 zł
Cena 63 900 zł

Źródło: magazynauto.pl, turbo.fr, Google.pl

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 14:10

Mój głos na Forda, za najmniejszy stopień udziwnienia karoserii i wnętrza.

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 14:30

Nikogo nie zaskoczę jak wybiorę 500L :mryellow: Byłbym skłonny nawet kupić to auto gdyby miało jednak trochę mocniejszy silnik :wink: Tak ze 160 koni w wersji Abarth :mryellow:

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 15:44

Bodajże wczoraj było takie porównanie na Interii. Obstawiam, że stamtąd zaczerpnięty pomysł. Swoją drogą fajnie byłoby, gdyby twoje porównania miały więcej lepszych i spójnych zdjęć.

Z tego towarzystwa wybrałbym chyba Fiata - największy, najobszerniejszy i najbardziej funkcjonalny z całej trójki, to się przecież w tym segmencie liczy. Siedziałem we wnętrzu i jest ono całkiem przyjemne, zarówno dla oka, jak i pod względem użytkowania. Pod względem stylistyki karoserii wciąż mam uczucia skrajne. Auto to raz wydaje się być kawałkiem fantazyjnie i ładnie wyprofilowanej blachy, innym razem wygląda jak defekujący Muminek. Silnik ponoć nie radzi sobie najlepiej z tym pojazdem, ale myślę, że do codziennej jazdy wystarczyłby. Plus za skrzynię biegów - sam wiem jak to fajnie jest mieć sześć przełożeń i trudno byłoby mi z tego zrezygnować. Gdyby mógł tylko do 500 L dodać prowadzenie Forda i cenę Citroena, nie miałbym wtedy już żadnych wątpliwości.

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 15:50

Dziwne, że wzięli do porównania nieoferowane już od dawna C3 Picasso przed liftingiem :wink:

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 18:30

Czytałem ten test bodajże w Motorze... z wyglądu najbardziej podoba mi się C3 Picasso, ale jest zdecydowanie droższy i ma uboższe wyposażenie standardowe od swoich konkurentów. Ford to porażka i pod względem wyglądu i miejsca na tylnej kanapie. Fiat kompletnie mi nie podchodzi - widziałem już dwa egzemplarze na żywo i wygląda tak samo źle jak na zdjęciach. Pozostaje więc wybranie czegoś innego... może nowa Kia Carens? :D

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 20:55

Ale Carens to nie ta klasa, jest większy.

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 21:15

Ale ankieta ta daje mu taki wybór :wink:

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 21:28

Właśnie w "Motorze" równo, jednoznacznie i bez dwóch zdań wygrał Fiat 500L. Swoją droga, cyferki przemawiają jednak na korzyść Citroena (bagażnik, serducho). Fordzina cierpi na ciasnotę, ale tradycyjnie najlepiej "słucha" kierownicy i drivera, będąc przy tym niemiłosiernym mułem.
Chwała producentom za stare i dobre benzyniaki. Ale w tym rodzaju samochodowego akwarium z małymi minivanami pojawia się pytanie: czy tego rodzaju piranie na pewno są rynkowi potrzebne? Citroen już nabija strzelbę... Cactusem, czyli alternatywną wersją SUV-a, Ford wypuścił coś brzydszego niż Juke (nie wiedziałem, że to możliwe :lol:) - i w odróżnieniu od Nissana nikt tego nie chce. U Fiata liczba sprzedanych 500L w Polsce niech mówi sama za siebie :/

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 21:52

stingray1 napisał(a):Ford wypuścił coś brzydszego niż Juke

Dawno nie widziałem nic brzydszego od Juke'a, co masz na myśli :?: :wink:
stingray1 napisał(a): U Fiata liczba sprzedanych 500L w Polsce niech mówi sama za siebie

Tutaj wszystko jest na odwrót :wink: W europie 500L nr 1 w tym segmencie :wink:

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Czw, 10.10.2013, 22:27

Image
Image
Ford EcoSport
:roll:

Re: Citroen C3 Picasso, Fiat 500 L, Ford B-Max

Pią, 11.10.2013, 10:18

C3 Picasso- najwygodniejszy z powyżej wymienionych
Wyślij odpowiedź