Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 5:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Preferowany olej Golf III 1.6 benzyna 96 rok? 
Autor Wiadomość

Postów: 7
Post Preferowany olej Golf III 1.6 benzyna 96 rok?
Mam małe zapytanie.Interesuje mnie jaki olej powinienem wlać do mojego Golfa III. Ściągałem go z niemiec i od razu dałem do przeglądu (wymiana wszelkich płynów, filtrów i takie tam). W warsztacie silnik została zalany olejem 15W/40. Czy to jest dobry olej. A może gość aby zaoszczędzić specjalnie wlał najgorszy mineralny syf. Prosze o pomoc!


Nie, 18.06.2006, 20:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
no 15W/40 to jest właśnie mineralny olej :), a czy syf to nie wiadomo. jak wlał Ci jakiś olej z marketu, którego 5 litrów kosztuje 20 zł to faktycznie jest syf. ja jednak kiedys jeździłem na mineralnym ELF Sporti i nie moge narzekac, choc wiadomo systetyk to syntetyk. Jest jeszcze taka sprawa, ze jesli poprzednik jezdził na mineralnym a auto ma juz przebieg około 150kkm to lepiej wlac mu dalej minerał, aby nie wypłukac nagarów, nie rozszczelnic silnika.

Dobry mineralny olej to nie jest syf!!

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Nie, 18.06.2006, 20:22
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
Tak jak kolega napisał wszystko zalerzy od marki oleju. A ile ma przejechane golfik? Jak ma przejechane do 200tys. to raczej napewno był zalany półsyntetykiem i raczej napewno była plakietka z przebiegiem i rodzajem oleju. Najlepiej było zalać taki sam olej jaki był. Ostatnio zakupiłem Golfa mk2 1.3 183tys przebiegu i był zalany półsynt... elfa. Zriobiłem wymiane na taki sam i jest oki. Osobiście polecam "Valvoline". Ojciec w oplu na tym smiga i jest super. Lepiej niz na mobilu.

Pakerman napisał(a):
A może gość aby zaoszczędzić specjalnie wlał najgorszy mineralny syf


To upewnij sie co włał. Pozatym powinno zostać na dolewke. Jak ci nie dał to cie zrobił na szaro bo na bank policzył całą banke.


Nie, 18.06.2006, 20:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
damian244 napisał(a):
Osobiście polecam "Valvoline". Ojciec w oplu na tym smiga i jest super. Lepiej niz na mobilu.

ja używam albo Elfa, albo złoty lotos (naprawde nie ustępuje zachodnim produktom). ostatnio alfa śmiga na Zotym lotosie i nie widze zadnej różnicy, miedzy elfem i selenia na gwarancji

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Nie, 18.06.2006, 21:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post 
Z mineralnych to polecam Castrol High Mileage 15/40 dla silnikĂłw pow 100 tys. km.


Nie, 18.06.2006, 23:57
Profil

Postów: 7
Post 
Samochód ma powyżej 200 tys. kilometrów. Wiem,że był zalany mineralnym alpinus czy co w tym stylu. Nie wiem czy to dobry olej.


Sob, 24.06.2006, 14:36
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
Nie najgorszy ale co jest teraz wlane? Moze petrygo :lol: . Dowiedz sie jesli ci zalerzy na samochodzie. Jak syf to zmien na cos dobrego.


Sob, 24.06.2006, 15:45
Profil

Postów: 19
Miejscowość: Piaseczno
Post 
PowinieneĹ› zalac olejem 15/40,a naprawdÄ™ dobry olej mineralny to Castrol
GTX3,jego jedyna wada to cena gdyż 4L kosztuje raczej nie mniej niż 100 zł


Sob, 24.06.2006, 18:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
darek c napisał(a):
PowinieneĹ› zalac olejem 15/40,a naprawdÄ™ dobry olej mineralny to Castrol
GTX3,jego jedyna wada to cena gdyż 4L kosztuje raczej nie mniej niż 100 zł


ELF Sporti SRI 15W/40 kosztuje 90-95zł za 5 litrów
lub około 20 za litr.

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Sob, 24.06.2006, 20:01
Profil

Postów: 4
Miejscowość: Wroclaw
Post 
Witam wszystkich,

A co byscie poradzili w mojej sytuacji? Autko juz starawe (Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 92r, 210tys.) i z tego co wiem od kilku ostatnich wymian bylo zalewane orlenowskim LUBRO 20W/50. Czy to dobry olej do tego auta czy moze pomyslec o jakims innym (moze jakis semi)?

_________________
Pozdrowienia
DiVeR
VW Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 1992


Sob, 08.07.2006, 16:48
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
DiVeR napisał(a):
orlenowskim LUBRO 20W/50

Dlaczego był zalewany takim syfem???? i dlaczego gestym????
Przy takim przebiegu mozna smiało jezdzic na połsyntetyku. U ciebie odpada. Najlepiej zalac jakims dobrym markowym olejem (Elf,Valvoline). Co do Castrola to mam złe wspomnienia po ty oleju i nikomu nie polecam ale ludzie jezdza i nie narzekaja a wrecz chwala. Napewno bedzie lepszy niz lubro. Mojemu dziadkowi zalali ten syf (nie pytajac sie co wlac) to trzeba było szybko wymieniac bo silnik zegotał/zrzeził. Teraz jezdzi na lotosie i jest ok. Jesli łyka olej to albo remoncik albo ceramizer (przy małych ubytkach)


Sob, 08.07.2006, 20:14
Profil

Postów: 4
Miejscowość: Wroclaw
Post 
Cytuj:
Dlaczego był zalewany takim syfem???? i dlaczego gestym????

O to musiałbyś niestety zapytać byłego właściciela :/

Cytuj:
Przy takim przebiegu mozna smiało jezdzic na połsyntetyku. U ciebie odpada. Najlepiej zalac jakims dobrym markowym olejem (Elf,Valvoline).


Czyli polecasz markowy półsyntetyk czy mineralny, bo nie zrozumiałem z tej wypowiedzi :roll:
Znalazłem takie:
ELF Sporti SRI 15W40 - minerał,
ELF Competition STI 10W40 - półsyntetyk,
VALVOLINE MaxLife 10W40 - półsyntetyk.
BTW ten Lubro był lany od 2000roku. Co było wcześniej nie wiem bo był sprowadzany z Niemiec. Na szczęście z silnikiem jest wszystko ok, nie łapie oleju, wydech suchy itd. Doradźcie coś bo muszę czymś zastąpić ten syf :cry:

_________________
Pozdrowienia
DiVeR
VW Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 1992


Nie, 09.07.2006, 11:30
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
DiVeR napisał(a):
Czyli polecasz markowy półsyntetyk czy mineralny, bo nie zrozumiałem z tej wypowiedzi


Jesli tak długo jezdził na mineralnym to nie mozna zmieniac na olej wyzszej klasy. Musisz zalac dobry mineralny. Mysle ze ten elfik albo Valvoline.

DiVeR napisał(a):
Co było wcześniej nie wiem bo był sprowadzany z Niemiec


Niemcy leja przewaznie dobre oleja. Ale byłem swiadkiej jak znajomy mechanik wykrecał filtr oleju ktory był tak zardzewiały ze zaczał puszczac olej (w samochodzie sprowadzonym)

DiVeR napisał(a):
Doradźcie coś bo muszę czymś zastąpić ten sy


Szkoda ze jezdził na takim oleju. Ale jak nie był goniony to nic mu nie jest. Radze dokładnie przejrzec samochod bo widocznie poprzedni własciciel oszczedzał na samochodzie.


Nie, 09.07.2006, 18:22
Profil

Postów: 4
Miejscowość: Wroclaw
Post 
Cytuj:
Szkoda ze jezdził na takim oleju. Ale jak nie był goniony to nic mu nie jest. Radze dokładnie przejrzec samochod bo widocznie poprzedni własciciel oszczedzał na samochodzie.


Dzięki za odpowiedzi. Poprzednik jeździł nim raczej spokojnie, nie był żyłowany. Faktycznie szkoda tylko, że lał to świństwo. Auto jest właśnie u znajomego mechanika, ma już powymieniane paski, naciągacz paska rozrządu, uszczelkę na głowicy, przewody paliwowe i niektóre elektryczne. Nie wiem co jeszcze w nim znajdzie :(
Co do oleju zrobię jak mówisz, myślę jeszcze o Castrolu High Mileage 15W40. Zastanawiam się też czy wymieniać profilaktycznie coś jeszcze, może resztę uszczelek silnika i płyny hamulcowy i z układu kierownicy :?: Co o tym sądzisz :?:

_________________
Pozdrowienia
DiVeR
VW Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 1992


Nie, 09.07.2006, 18:35
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
DiVeR napisał(a):
myślę jeszcze o Castrolu High Mileage 15W40

Mowiłem juz ze Castrola nie polecam ale nie odradzam.
Co do wymian profilaktycznych to swiece,przewody,filtry. Płyn hamulcowy tez mozna wymienic. Przy okazji stan klockow tarcz sie zobaczy. Jesli koles naprawde oszczedzał to napewno nie zmieniał filtra kabinowego/przeciwpyłkowego.


Nie, 09.07.2006, 18:44
Profil

Postów: 4
Miejscowość: Wroclaw
Post 
Cytuj:
Mowiłem juz ze Castrola nie polecam ale nie odradzam.
Co do wymian profilaktycznych to swiece,przewody,filtry. Płyn hamulcowy tez mozna wymienic. Przy okazji stan klockow tarcz sie zobaczy. Jesli koles naprawde oszczedzał to napewno nie zmieniał filtra kabinowego/przeciwpyłkowego.


Swiece sa ok, klocki nowki, tarcze o dziwo w bardzo dobrym stanie ;-)
Dzieki jeszcze raz :-)

_________________
Pozdrowienia
DiVeR
VW Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 1992


Nie, 09.07.2006, 19:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post 
Taki olej to zalewa się jak auto ma już problemy z ciśnieniem oleju, może już pompa siadać albo panewki wywalone są i poprzedni właściciel nalał taki olej żeby tylko jeździć. Nie lej żadnego półsyntetyka po takim syfie tylko dobry olej mineralny 15/40 i dobry filtr oleju np. Knecht. Było dużo przypadków że 'idealne' auta z niemiec po zmianie oleju jechały do remontu bo były dla sciemy zalane gęstym olejem i jeszcze jakimś motodoktorem.


Pon, 10.07.2006, 7:12
Profil

Postów: 6
Post Re: Preferowany olej Golf III 1.6 benzyna 96 rok?
Cytuj:
Mysle ze ten elfik albo Valvoline


Hmm uwaĹĽam, ĹĽe valvoline lepszy mimo wszystko.Elfik jakiĹ› taki nijaki wg mnie, ale to jest moje zdanie :P


Pią, 23.04.2010, 22:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018