Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 2:22




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
crash testy 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: crash testy
Górnik, nie górnik, to wrzutka bardzo ciekawa - w zasadzie dobrze, że to odkopałeś, może temat na nowo się rozwinie

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 18.10.2011, 15:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: crash testy
leżę. totalna demolka, efekty zapewne zbliżone do zderzenia czołowego przy 100km/h dla obu samochodów.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 18.10.2011, 20:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2897
Miejscowość: Inowrocław | Poznań
Post Re: crash testy
i takie crash testy powinno się robić... bo takie wypadki są przyczyną większości zgonów. a nie przy prędkościach miejskich.


Wto, 18.10.2011, 20:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: crash testy
Bmw, zastanawiałem się nad tym, i niezupełnie masz rację. Tutaj samochód uderzał w twardą i nieodkształcalną przeszkodę. Samochody zaś po pierwsze rzadko zderzają się w 100% szerokości i mają strefy zgniotu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 18.10.2011, 20:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: crash testy
choopster napisał(a):
i takie crash testy powinno się robić... bo takie wypadki są przyczyną większości zgonów. a nie przy prędkościach miejskich.


GĹ‚upi jesteĹ›.

_________________
locha lover


Wto, 18.10.2011, 20:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2897
Miejscowość: Inowrocław | Poznań
Post Re: crash testy
dzięki.


Wto, 18.10.2011, 21:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: crash testy
RR ltd Co. napisał(a):
Bmw, zastanawiałem się nad tym, i niezupełnie masz rację. Tutaj samochód uderzał w twardą i nieodkształcalną przeszkodę. Samochody zaś po pierwsze rzadko zderzają się w 100% szerokości i mają strefy zgniotu

tak, wiem. ale napisałem że są "zapewne zbliżone". piźnij dwa identyczne focusy z 100km/h na czołówkę a będziesz miał takie same efekty jak tutaj z ścianą.
a to że obecne ncapy są robione z zbyt małą szybkością to nie nowina.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 18.10.2011, 21:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: crash testy
kenji napisał(a):
choopster napisał(a):
i takie crash testy powinno się robić... bo takie wypadki są przyczyną większości zgonów. a nie przy prędkościach miejskich.


GĹ‚upi jesteĹ›.

ĹĽe niby dlaczego?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 18.10.2011, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3267
Miejscowość: Rumia
Samochód: Reno TCe 200
Post Re: crash testy
BmwM5 napisał(a):
RR ltd Co. napisał(a):
Bmw, zastanawiałem się nad tym, i niezupełnie masz rację. Tutaj samochód uderzał w twardą i nieodkształcalną przeszkodę. Samochody zaś po pierwsze rzadko zderzają się w 100% szerokości i mają strefy zgniotu

tak, wiem. ale napisałem że są "zapewne zbliżone". piźnij dwa identyczne focusy z 100km/h na czołówkę a będziesz miał takie same efekty jak tutaj z ścianą.
a to że obecne ncapy są robione z zbyt małą szybkością to nie nowina.

Wydaje mi się, że już taki temat był poruszany. Z takiego czegoś wynikałoby, że testy Euro NCAP odnoszą się do zderzenia dwóch pojazdów z prędkością ok 32 kmh. Ale jednak zderzenie jest z nieodkształcalną ścianą, a zderzenie dwóch pojazdów jakby równoważy siłę na obydwa pojazdy, więc nadal musiałoby to być ok 200kmh.

_________________
Pozdrawiam, PiasQ


Wto, 18.10.2011, 22:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: crash testy
PiasQ napisał(a):
BmwM5 napisał(a):
RR ltd Co. napisał(a):
Bmw, zastanawiałem się nad tym, i niezupełnie masz rację. Tutaj samochód uderzał w twardą i nieodkształcalną przeszkodę. Samochody zaś po pierwsze rzadko zderzają się w 100% szerokości i mają strefy zgniotu

tak, wiem. ale napisałem że są "zapewne zbliżone". piźnij dwa identyczne focusy z 100km/h na czołówkę a będziesz miał takie same efekty jak tutaj z ścianą.
a to że obecne ncapy są robione z zbyt małą szybkością to nie nowina.

Wydaje mi się, że już taki temat był poruszany. Z takiego czegoś wynikałoby, że testy Euro NCAP odnoszą się do zderzenia dwóch pojazdów z prędkością ok 32 kmh. Ale jednak zderzenie jest z nieodkształcalną ścianą, a zderzenie dwóch pojazdów jakby równoważy siłę na obydwa pojazdy, więc nadal musiałoby to być ok 200kmh.

jak gdzie kiedy? wypadkowa szybkość przy zderzeniu dwóch identycznych pojazdów jadących z szybkością 100 km/h to będzie 200km/h i można to porównać do zderzenia z ścianą. to będzie to samo. fizyka jest prosta.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 19.10.2011, 0:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: crash testy
Nie do końca masz rację. Wszystko zależy od odkształcalności powierzchni w jaką auto uderzy.

Polecam jeszcze filmik z "Pogromców mitów" na temat różnicy prędkości a wpływu na uszkodzenia:

http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 19.10.2011, 9:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3267
Miejscowość: Rumia
Samochód: Reno TCe 200
Post Re: crash testy
BMW, Poucz się zatem, doczytaj. Sam NCAP twierdzi, że zderzenie czołowe z barierą z prędkością 64 kmh odpowiada zderzeniu dwóch takich samych aut jadących z prędkością 64 kmh. Ściany w testach zderzeniowych nie pochłaniają zbyt wiele energii, większość oddają w stronę samochodu, natomiast zderzenie dwóch aut powoduje rozdzielenie energii na te dwa auta - to się nie sumuje ...

_________________
Pozdrawiam, PiasQ


Śro, 19.10.2011, 9:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: crash testy
ZnĂłw PiasQ i Ice majÄ… racjÄ™, a Bmw to noga z fizyki :twisted:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 19.10.2011, 9:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post Re: crash testy
BmwM5 napisał(a):
wypadkowa szybkość przy zderzeniu dwóch identycznych pojazdów jadących z szybkością 100 km/h to będzie 200km/h


tak ale ta wypadkowa 200 jest znow dzielona na dwa auta biorące udział w zderzeniu. Czyli na kazde działa tylko moc 100km/h. Chyba że jeden z nich jest betonową scianą, która porusza się 100kmh i nie pochłonie grama energii , to drugi ma nisko :twisted: pała z fizy :twisted: Jakby na każde z aut miała dzialac 200kmh to suma musiała by wynieść 400 , a niby skąd ? :lol:

fajny generator prądu można by zrobić, energia z kosmosu, zamiast budować fukushime, lepiej wybudować olbrzymi zderzacz aisanów 704 ccm :lol:

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pią, 21.10.2011, 23:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: crash testy
Po co budować Wielki Zderzacz Hadronów - zbudujmy Wielki Zderzacz Aisanów - nie dość, że pozbędziemy się tego chłamu z ulic to jeszcze wyprodukujemy prąd, by zasilić czajnik, czy playstation :idea:

_________________
http://www.tanidrift.pl


Sob, 22.10.2011, 11:15
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018