|
|
Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 7:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Fiat Punto I, problem z automatyczna skrzynia biegów
Autor |
Wiadomość |
Razel
Postów: 5
|
Fiat Punto I, problem z automatyczna skrzynia biegĂłw
Od pewnego czasu w moim kropku zaczela nawalac automatyczna skrzynia biegów. Otóż wystepują nasilające sie problemy z rozpoczęciem jazdy. Auto po wrzuceniu biegu zachowuje sie tak jakby było na luzie. Radze sobie z tym przesuwajac drzwignie zmiany biegów, wciskajac kilkukrotnie na hamulec i gaz. Nie mam bladego pojecia co jest nie tak. Cholernie to nieciekawie wyglada na skrzyzowaniach potrafie przez 2-4min miec problem z ruszeniem. Gdy autko znajduje sie w ruchu problem nie wystepuje, nie zdaza sie zeby w trakcie jazy nagle auto zachowywalo sie jakby bylo na luzie.
|
Śro, 31.10.2007, 18:16 |
|
|
PwrdByMopar
Postów: 145 Miejscowość: Sunshine State
Samochód: 05 G. Cherokee Hemi
|
Jak tam z plynem do transmisji + filtrem? Sprawdzil bym wpierw plyn.
_________________ 05' Jeep Grand Cherokee 5.7L Hemi Limited 4x4 K&N 05' Jeep Grand Cherokee 4.7L Limited 4x4 03' Chevrolet Corvette 5.7 LS1 04' Dodge Stratus R/T 3.0L 06' Jeep Liberty 2.8L CRD Sport 4x4 99' Buick Riviera 3.8L Supercharged
|
Śro, 31.10.2007, 20:05 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
sprawdz czy nie ma wycieku , tak mialem w sierze , kiedy było mało płynu , bo uciekł przez uszczelniacz przedni skrzyni , dopiero dodanie gazu i wysokie obroty sprawialy , ze auto ruszało , ale ?? kto wie , w starym oplu ascona , musialem wymienic takie cos za co pzreliczajac na dzisiaj bo było to wieki temu to koszt jakies 80 zł a co było przy skrzynce , i auto ruszało jak wczesniej
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Śro, 31.10.2007, 20:33 |
|
|
Razel
Postów: 5
|
Z gory przepraszam za kretynizm i ignorancje - o jakim płynie piszecie? Byłem przekonany, ze jedynym "plynem" z jakim mam do czynienia w obsludze skrzyni jest olej.
|
Śro, 31.10.2007, 20:43 |
|
|
PwrdByMopar
Postów: 145 Miejscowość: Sunshine State
Samochód: 05 G. Cherokee Hemi
|
Cytuj: Z gory przepraszam za kretynizm i ignorancje - o jakim płynie piszecie? Byłem przekonany, ze jedynym "plynem" z jakim mam do czynienia w obsludze skrzyni jest olej.
Plyn od transmisji...to nie jest olej..nawet jezeli tak go nazywasz.
_________________ 05' Jeep Grand Cherokee 5.7L Hemi Limited 4x4 K&N 05' Jeep Grand Cherokee 4.7L Limited 4x4 03' Chevrolet Corvette 5.7 LS1 04' Dodge Stratus R/T 3.0L 06' Jeep Liberty 2.8L CRD Sport 4x4 99' Buick Riviera 3.8L Supercharged
|
Czw, 01.11.2007, 4:48 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
niech zwał sie jak zwał , niech zatem bedzie to olej , pytanie czy masz go w prawidlowym stanie czyli ilosci w skrzynce , zapewne jest tam olej klasy dextron - (Automatic Transmission Fluid)
zatem to jest olej
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=73
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Czw, 01.11.2007, 8:57 |
|
|
Razel
Postów: 5
|
a wiec ubytki w oleju jakis czas temu wystapily, ale zostało to wyrównane, filtr zmieniony w skrzyni biegów był jakies 10.000 km temu. Ktoś mi mówił ze to moze być wina naciagnietej linki, mozliwe to?
|
Czw, 01.11.2007, 9:08 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
Razel napisał(a): wina naciagnietej linki, mozliwe to?
jakiej linki ??
jak mierzysz poziom oleju ? czy napewno na zapalonym silniku ? i pozycji P lub N ?
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Czw, 01.11.2007, 9:36 |
|
|
Razel
Postów: 5
|
krzys124 napisał(a): Razel napisał(a): wina naciagnietej linki, mozliwe to? jakiej linki ?? jak mierzysz poziom oleju ? czy napewno na zapalonym silniku ? i pozycji P lub N ?
w schemacie linka ta sie nazywa "linka dźwigni wyborów biegu", podziałka do mierzenia oleju ma natomiast dwa znaczniki, jeden okresla porzadany stan oleju przy zapalonym silniki druga przy silniku/skrzyni zimnym.
|
Czw, 01.11.2007, 14:45 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
Razel napisał(a): jeden okresla porzadany stan oleju przy zapalonym silniki druga przy silniku/skrzyni zimnym.
ale obie na pracujacym silniku , nigdy nie ze mierzysz gdy on nie pracuje ! bo jak zmierzysz na niepracujacym to oleju bedzie znacznie wiecej niz max na bagnecie.
gdyby linka byla naciagnieta tak by sie dzialo tylko jak bys wrzucał bieg D i to za pierwszym razem , po starcie na swiatłach było by jzu normalnie ,
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Czw, 01.11.2007, 15:18 |
|
|
badys
Postów: 1232 Miejscowość: Podróż umiera w momencie dotarcia do celu
Samochód: służbowy
|
naaależy sprawdzać pziom dodatkowo dopiero na rozgrzanym oleju czyli po przejechaniu około 20km
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem P.S. Moją jedyną wadą jest to:, że nie mam żadnych zalet...
Najpierw sprawdź tu http://www.google.pl a potem zawracaj d**ę 161DT300; 161OD300; 161ETZ300
|
Czw, 01.11.2007, 15:59 |
|
|
Razel
Postów: 5
|
powtarzam jeszcze raz, bagnet ma dwie skale na dwoch roznych jego stronach. Jedna opisana jako WARM druga jako COLD z rozymi oznaczeniami wlasciwego stanu oleju mniemam wiec, ze jedna sluzy sprawdzenia oleju w stanie spoczynku, druga gdy auto pracuje. Poza tym olej zostal uzupelniony przez mechanika w warsztacie i jego stan jest odpowiedni.
Jakies inne podejrzenia poza olejem przychodza Wam do glowy?
|
Czw, 01.11.2007, 16:45 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
Razel napisał(a): powtarzam jeszcze raz, bagnet ma dwie skale na dwoch roznych jego stronach. Jedna opisana jako WARM druga jako COLD z rozymi oznaczeniami wlasciwego stanu oleju mniemam wiec, ze jedna sluzy sprawdzenia oleju w stanie spoczynku, druga gdy auto pracuje. Poza tym olej zostal uzupelniony przez mechanika w warsztacie i jego stan jest odpowiedni.
Jakies inne podejrzenia poza olejem przychodza Wam do glowy?
MYLISZ SIE ! w zadnej skrzynce automatycznej oleju sie nie mierzy kiedy silnik nie pracuje , ja bynajmniej takiej nie znam , a mialem aż 9 swych automatów i znam te starsze skrzynki , jak ktos zna skrzynke gdzie jest inaczej , to prosze o jej wskazanie , bo człek uczy sie całe zycie !!
to co masz, to masz na zimo i na ciepło , ale zawsze na zapalonym silniku
mitrubishi dwie skale na bagnecie , zimno ciepło
mercedes to samo , bmw seria 7 to samo
jednak zawsze na zapalonym
podalem tu telefon do najlepszego fachowca w polsce jeski chodzi o skrzynke automatyczną , znajdz go i zadzwon , napewno odpowie na twe pytania i doradzi , tym bardziej, ze nie tak dawno gadalem z nim 20 minut na temat skrzynki w Galaxy i teraz auto jest tam w naprawie , nikt nie jest tak miły i uczynny jak Oni !
mechanik ???????? nie chce tu obrazac mechaników , ale mnie dwie skrzynki takowi zepsuli pzrez nieudolną wymiane oleju i urzycie silikonu do uszczelnienia , wiec był bym ostrozny , z automatami mam do czynienia od dawna , nie wiem wszystkiego , ale duzo
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Czw, 01.11.2007, 18:56 |
|
|
PwrdByMopar
Postów: 145 Miejscowość: Sunshine State
Samochód: 05 G. Cherokee Hemi
|
Cytuj: zapewne jest tam olej klasy dextron - (Automatic Transmission Fluid)
Mowa chyba o DEXRON, bo Dextron jest plyn do wycieraczek Cytuj: MYLISZ SIE ! w zadnej skrzynce automatycznej oleju sie nie mierzy kiedy silnik nie pracuje , Errrr jak jest "Cold" to mozna sprawdzac na zimnym silniku ale to dla innego powodu. Ten powod to jest zeby zobaczyc ile bierze plynu sprzeglo hydrokinetyczne (jak jest oczywiscie) i czy tam jest przeciek. Cytuj: jak ktos zna skrzynke gdzie jest inaczej , to prosze o jej wskazanie , bo człek uczy sie całe zycie !!
Jest duzo aut Honda/Acura w ktorych sie sprawdza ATF z wylaczonym silnikiem np:
95 Honda Civic
96 Honda Accord
99 Acura Integra
01 Acura 3.2CL
00-04 Acura 3.2TL
_________________ 05' Jeep Grand Cherokee 5.7L Hemi Limited 4x4 K&N 05' Jeep Grand Cherokee 4.7L Limited 4x4 03' Chevrolet Corvette 5.7 LS1 04' Dodge Stratus R/T 3.0L 06' Jeep Liberty 2.8L CRD Sport 4x4 99' Buick Riviera 3.8L Supercharged
|
Pią, 02.11.2007, 2:31 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
PwrdByMopar napisał(a): Ten powod to jest zeby zobaczyc ile bierze plynu sprzeglo hydrokinetyczne (jak jest oczywiscie) i czy tam jest przeciek. co ja sie jeszcze dowiem , skrzynka bierze olej... a to dobre , ona moze go co najwyĹĽej gubic , albo spalac ! wiesz jak dziala sprzegĹ‚o w skrzynce automatycznej ? jak jest zbudowane ? widac wyraznie , ze nie , inaczej bys tak nie pisal . PowrdByMopar napisał(a): Jest duzo aut Honda/Acura w ktorych sie sprawdza ATF z wylaczonym silnikiem np: 95 Honda Civic 96 Honda Accord 99 Acura Integra 01 Acura 3.2CL 00-04 Acura 3.2TL
http://automat.pl/forum/index.php
i co zes mi tu wypisał , auta które mają dwie skale na bagnecie , ale zadnego dowodu na to ze słuzy ona do mierzenia oleju jak skrzynka nie pracuje ! daj mi to co chce a postawie ci piwo !
Tak mowa o dexron-ie - jak i dextron-ie , zwal jak zwal obie nazwy są urzywane tak czesto , ze nie bede sie zastanawial która prawidłowa , co z resztą wiem , starczy , ze na internecie znajdziesz tego mase , np. tu .
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl891d.htm
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Pią, 02.11.2007, 8:59 |
|
|
PwrdByMopar
Postów: 145 Miejscowość: Sunshine State
Samochód: 05 G. Cherokee Hemi
|
Cytuj: co ja sie jeszcze dowiem , skrzynka bierze olej... a to dobre , ona moze go co najwyżej gubic , albo spalac ! wiesz jak dziala sprzegło w skrzynce automatycznej ? jak jest zbudowane ? widac wyraznie , ze nie , inaczej bys tak nie pisal . Gdzie ja powiedzialem ze plyn sie spala???? Cytuj: i co zes mi tu wypisał , auta które mają dwie skale na bagnecie , ale zadnego dowodu na to ze słuzy ona do mierzenia oleju jak skrzynka nie pracuje ! daj mi to co chce a postawie ci piwo !
Pytales sie w ktorych autach sie sprawdza plyn na wylaczonym silniku.
Mowa jest ze sie sprawdza na zimnym zeby sprawdzic ile plynu bierze "torque converter" czyli wlasnie hydrokinetyczne sprzeglo bez blokady (w starszych automatach) lub z blokada. Jak silnik sie wlacza i rozrusza to plyn wlatuje wlasnie do tej komory (dlatego sie sprawdza w wiekszosci autach na wlaczonym silniku) Na wylaczonym silniku jest latwiej sprawdzic czy byl wyciek bo plyn jeszcze nie przeszedl do sykrzyni i mozna w pelni zmierzyc ile jego jest....w co wchodzi to ot urzadzenie: http://www.etoolcart.com/browseproducts/Tester--Torque-Converter-Leak-T-1052.HTML
Skoro tak sie znasz na automatach to juz wiesz ze najczesciej przeciek wlasnie z hydrokinetycznego jest przeciek w uszczelce od ciezaru kiedy skrzynia biegi zmienia. Trudno to wykryc jak samochod siedzi na P, lub N. Dlatego sie wlasnie wpierw sprawdza na zimnym silniku ile jest w pelni plynu, jezdzi sie troche i sprawdza jeszcze raz na wylaczonym czy jest taka sama ilosc.
Jak chodzi o Dexron, to co mnie obchodzi ze ludzie pisza Dextron na necie? Nie zmienia faktu ze to jest niepoprawnie.
_________________ 05' Jeep Grand Cherokee 5.7L Hemi Limited 4x4 K&N 05' Jeep Grand Cherokee 4.7L Limited 4x4 03' Chevrolet Corvette 5.7 LS1 04' Dodge Stratus R/T 3.0L 06' Jeep Liberty 2.8L CRD Sport 4x4 99' Buick Riviera 3.8L Supercharged
|
Pią, 02.11.2007, 21:25 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
Wybacz ! ale ja nie wiem o czym Ty piszesz , widac moje 7 aut na automatach mialo inne skrzynie , choc podzialki na bagnecie też mialy (zimno - ciepło)
Jak skrzynia zacznie cieknac , to wykryjesz to w migu !! bo stracisz olej na przestrzeni paru kilometrów .a w kwesti spalania oleju , spójrz co napisales , cytujesz mnie , z czego winika wyraznie co napisałem , a potem zadajesz dziwne pytanie ? czytaj Ty uwaznie
Pamietaj o jednym , my tu jestesmy 50 lat za stanami , takich skrzynek op jakich ty piszesz u nas jeszcze nie ma ! wiem mniemam , ze kazdy z nas pisze o czyms innym ., zas tu ! chodzi o zaledwie fiata
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Sob, 03.11.2007, 20:27 |
|
|
CoX
Postów: 925
|
Fajnie że wyjaśniliście sobie podziałkę na bagnecie tylko szkoda że kolega dalej spod świateł nie może ruszyć. Ja tam o automatach mam blade pojęcie ale postaram się pomóc. Otóż olej do skrzyni biegów to Dexron, wg danych producenta to do punto nie wlewa się ani dexrona ani żadnej mikstury dextron tylko Cytuj: specjalny płyn do przekładni ciągłej (CVT) SAE 75W/80 tak jest napisane w programie Workshop cd. Druga sprawa jak kolega nie widzi wycieków ze skrzyni i jak w koncu skrzynia 'załapie' i chodzi normalnie to szukałbym tu przyczyny w sterowaniu skrzynią. Trzecia sprawa tutaj potwierdzam opinie krzys124 nie warto dawać byle komu automatu do naprawy bo mechanik powie że zrobi ale nie wie co robić... Speców od automatów jest bardzo mało wiem że jeden gdzieś pod Zakopanem mieszka
|
Nie, 04.11.2007, 15:23 |
|
|
krzys124
Postów: 1639 Miejscowość: Sląsk
|
_________________ mercedes CLK 320 .Opel omega 2.0 DTH to było teraz BMW 320 D
|
Nie, 04.11.2007, 21:00 |
|
|
CoX
Postów: 925
|
Napisz krzysiu ksiÄ…ĹĽke o olejach w automatach.
|
Pon, 05.11.2007, 15:49 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |