Porady i pomoc dotycząca awarii, problemów i eksploatacji samochodu
Wyślij odpowiedź

crash testy

Śro, 29.08.2007, 15:17

1. czy crash test przy prędkości 60km/h w przeszkode jest tym samym co zderzeniem czołowym aut jadących 30km/h kazde czy 60km/h każde?

2. jak nowiutkie auta są złomem to co sie dzieje podczas zderzenia czołowego przy 70km/h (kazde) 10-15 letniego auta?

Śro, 29.08.2007, 17:17

lukasz20 napisał(a):aut jadÄ…cych 30km/h kazde czy 60km/h kaĹĽde?


Jak dla mnie prędkości aut zderzających się ze sobą sumują się, czyli 30km/h jak dla mnie.


lukasz20 napisał(a):2. jak nowiutkie auta sÄ… zĹ‚omem to co sie dzieje podczas zderzenia czoĹ‚owego przy 70km/h (kazde) 10-15 letniego auta?


Wszystko zalerzy jeszcze od ogólnego stanu auta "starego", jeżeli rdza już go dobrze gryzie to czasem niewielkie uderzenie ma duże skutki. Napewno pasażerowie starszego samochodu będą w gorszym stanie bo nie mają one tych wszystkich poduszek.

Re: crash testy

Śro, 29.08.2007, 17:43

lukasz20 napisał(a):2. jak nowiutkie auta sÄ… zĹ‚omem to co sie dzieje podczas zderzenia czoĹ‚owego przy 70km/h (kazde) 10-15 letniego auta?


Tu masz odpowiedĹş:
http://pl.youtube.com/watch?v=_FATnP3xZq0

Śro, 29.08.2007, 23:23

Triumph4111 napisał(a):Tu masz odpowiedĹş:

tylko tutaj każdy z samochodów jechał 96km/h, więc zderzenie (teoretycznie i w uproszczeniu, bo w praktyce to nie jest do końca sumowanie prędkości) było przy 200km/h

Czw, 30.08.2007, 0:41

odpowiadajac na pierwsze pytanie...oczywiscie przeszkoda przy 60km/h jest tym samym co dwa auta po 30 km/h co do drugiego pytanka...oczywiscie...przy 70km/h stare autko ...zrobi sie z niego harmonijka oczywiscie zalezy tu od klasy pojazdu bo wezmy np.mercedesa s kasy z 92 roku to moze sie okazac ze zupelnie inaczej wyjdzie w krasztescie nawet z nowiutkim matizem ktorego zmiazrzy w harmonijke.Duza role odgrywa tu rodzaj i wielkosc pojazdu na mniejsza rok...oczywiscie jezeli nie byl posklejany przez "naszych"

Czw, 30.08.2007, 6:46

to dlaczego crash testy robią przy takich małych prędkościach?
powinni chociaz robic przy 100km/h
bo to tak jakby sie zdezyły 2 auta po 50km/h

niewiem czy to jest znowu taką prawdą? wiec ja widzialem czołowe zderzenie 2 aut malucha i golfa mk2 przy ponad 50km/h jechał kazdy, golf 55 a maluch jechał 50
to jakby 105km/h w przeszkode
dodam ze maluch jest 2 razy lĹĽejszy od golfa
no i nic sie nikomu nie stało nawet żaden kierowców nie wybił szyby, tylko kierowca golfa wymagał pomocy bo niemial pasów , a znowu jak harmonijka te auta sie nie zwinęły maluch wyglądał jeszcze nieźle :D

Czw, 30.08.2007, 7:36

ja mam tylko jedno pytanie ile lukasz'u20 masz lat :?:

Czw, 30.08.2007, 12:57

ad 1 -nie do konca moge sie zgodzic z tym iz zderzenie 2 aut jadacych z 30km/h kazde to to samo co uderzenie w stala przeszkode z predkoscia 60km/h (mozna jedynie w przyblizeniu tak powiedziec), zderzenie 2 aut jest zderzeniem dwoch energii (a w sklad energi oprocz predkosci wchodzi rowniez masa, wiec predkosc nie ma decydujacego znaczenia)

Pią, 31.08.2007, 0:41

fakt, to nie jest takie proste.

ja bym powiedzial, rozwazajac czysto teoretycznie, przy zalozeniach ze auta sa identyczne, a przeszkoda nieodksztalcalna i nie przemieszczajaca sie, np. staly mur, zderzenie auta z tym murem przy 60km/h bedzie porownywalne ze zderzeniem tych aut przy predkosci kazdego z nich wynoszacej 60km/h.

trzeba pamietac, ze w przypadku zderzenia dwoch aut, energia kinetyczna (proporcjonalna do ich masy i predkosci) obu aut jest zamieniana na inne rodzaje energii/pochlaniana przez oba auta, natomiast przy zderzeniu z murem, energia jest w calosci pochlaniana przez 1 auto.

Sob, 22.09.2007, 12:09

mi sie wydaje ze to niemozliwe zeby sie auto cale zgięło jak puszka przy 60km/h
nawet duzy fiat sie tak nie zwinie niz auto z 2007
a po drogach często sie poruszamy powyżej 100km/h
ciekawe jakby wyglądało zdeżenie czołowe przy prędkości 100km/h

Sob, 22.09.2007, 12:20

no i wlasnie po to sie robi te testy aby wyeliminowac w jak najmniejszym stopniu w praktyce skutki wypadku a przy tym ochronic pasazerow

testy takie sa rozne i robione przy roznej predkosci w roznych warunkach

Sob, 22.09.2007, 15:31

shamrock napisał(a):no i wlasnie po to sie robi te testy aby wyeliminowac w jak najmniejszym stopniu w praktyce skutki wypadku a przy tym ochronic pasazerow

testy takie sa rozne i robione przy roznej predkosci w roznych warunkach

sa nie realistyczne bo nikt nie jezdzi z 5-60km/h chyba ze w miescie
niech robia testy zderzeniowe czolowe z predkosciami 100-150km/h

Nie, 23.09.2007, 9:25

no tak skoro jezdzisz po miescie z predkoscia 100-150 km/h to przyda Ci sie wiedza jak wyglada auto po czolowym :twisted:

Nie, 23.09.2007, 10:15

shamrock napisał(a):no tak skoro jezdzisz po miescie z predkoscia 100-150 km/h to przyda Ci sie wiedza jak wyglada auto po czolowym :twisted:

w mieście nie jezdzę ale np na zwykłej drodze poza terenem zabudowanym
jednopasmowej w dwie strony z szerokimi pasami z ograniczeniem 90km/h
nikt nie zwalnia ponizej 100km/h a prędkośc większości aut jest w okolicach 130-160km/h
no i tak auta sie wyprzedzajÄ…
np tak jest na drogach w okolicach Krakowa

Nie, 23.09.2007, 10:22

zerknij sobie tutaj to jest lepsze niz crash testy: http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm

Nie, 23.09.2007, 10:52

shamrock napisał(a):zerknij sobie tutaj to jest lepsze niz crash testy: http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm
No to cie popierdoliło i to ostro.

Nie, 23.09.2007, 10:57

polac nie jest to dla wrazliwych zapomnialem napisac tylko dla przezornosci to samo zycie kolego i takie sa czasami jego skutki

Re: crash testy

Wto, 18.10.2011, 14:22

No to jak temat crash testy ,to mam jeden przy 200km/h:http://www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ&feature=player_embedded

Re: crash testy

Wto, 18.10.2011, 14:57

Brawo gĂłrniku !!!!!!! :/

Re: crash testy

Wto, 18.10.2011, 15:10

Ja to bardziejImage
Wyślij odpowiedź