Obecny czas: Pon, 20.11.2017, 22:12




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Reklama 

Dwusprzęgłowa skrzynia Volvo I-Shift Dual Clutch 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Dwusprzęgłowa skrzynia Volvo I-Shift Dual Clutch
Image
Image
Image
Truck.pl napisał(a):
Dwusprzęgłowa skrzynia Volvo
I-Shift Dual Clutch dla samochodów o dużej ładowności


Volvo Trucks wprowadza na rynek I-Shift Dual Clutch - pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynię biegów przeznaczoną dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności.

W I-Shift Dual Clutch proces zmiany biegu odbywa się pod obciążeniem, bez przerywania transferu mocy, dzięki czemu samochód ciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości. Dla kierowcy oznacza to większy komfort i wydajność pracy.

Dysponujesz dwiema skrzyniami
- W sytuacjach wymagających częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, I-Shift Dual Clutch zapewnia całkowicie nową jakość prowadzenia samochodu ciężarowego. W Volvo Trucks jesteśmy niezmiernie dumni z faktu, że możemy zaoferować naszym klientom to nowatorskie rozwiązanie - mówi Claes Nilsson, Prezes Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch posiada dwa wałki wejściowe i dwa sprzęgła, co oznacza możliwość wyboru dwóch biegów równocześnie. To, który z nich jest w danej chwili aktywny, zależy od tego, które sprzęgło jest aktualnie włączone. I-Shift Dual Clutch bazuje na skrzyni biegów I-Shift, z tym, że przednia jej sekcja została całkowicie przeprojektowana.

- Podczas jazdy masz wrażenie, że dysponujesz dwiema skrzyniami biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Dzięki dwóm sprzęgłom, zmiana biegów odbywa się bez przerwy w przekazywaniu mocy. W rezultacie, nie następuje spadek momentu obrotowego silnika i znacznie wzrasta komfort jazdy - mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH od jesieni 2014 r.

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów są już stosowane w samochodach osobowych, ale Volvo Trucks jako pierwsza firma na świecie zaoferowała podobne rozwiązanie w seryjnych samochodach ciężarowych o dużej ładowności.

- W przypadku samochodów ciężarowych można mówić o rzeczywiście nowym wymiarze właściwości jezdnych. Im cięższy zestaw drogowy i trudniejsze warunki jazdy, tym większa korzyść z posiadania I-Shift Dual Clutch. Zmiana biegów pod obciążeniem, bez żadnej przerwy w przekazywaniu mocy, ułatwia nadążanie za tempem panującego ruchu drogowego, zwłaszcza na trudniejszych odcinkach dróg. Dla kierowcy oznacza to mniejszy stres i większe bezpieczeństwo jazdy - podkreśla Astrid Drewsen.

Większa efektywność jazdy i komfort kierowcy
I-Shift Dual Clutch jest szczególnie efektywna w warunkach, które wymagają częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, a także podczas przejazdy przez miasto z dużą liczbą rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. I-Shift Dual Clutch stanowi także zupełnie nową jakość w transporcie płynów w cysternach lub żywych zwierząt, ponieważ niewyczuwalne zmiany biegów powodują mniejsze przemieszczenia ładunku. Dzięki dużej sprawności działania, będącej naturalną cechą I-Shift Dual Clutch, maleje ryzyko ugrzęźnięcia pojazdu na śliskiej lub nieutwardzonej drodze, np. z ładunkiem drewna w lesie.

Kolejną ważną zaletą nowej skrzyni biegów jest poprawa komfortu kierowcy.

- Poza wzrostem efektywności, płynna zmiana biegów przyczynia się do redukcji poziomu hałasu w kabinie - wyjaśnia A. Drewsen.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH z silnikami Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

I-Shift Dual Clutch, fakty.
Shift Dual Clutch można opisać jako dwie odrębne, lecz współdziałające ze sobą skrzynie biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Podczas zmiany biegu jedna skrzynia biegów jest odłączana od układu napędowego i równocześnie, w tej samej chwili, podłączana jest druga, a zatem nie występuje żadna przerwa w przekazywaniu mocy. . Dual Clutch bazuje na klasycznej skrzyni biegów I-Shift. Mimo że zawiera wiele nowych podzespołów, jest od niej dłuższa zaledwie o 12 cm. . Nowa skrzynia zmienia biegi bez przerw w transferze mocy. Jeżeli warunki jazdy pozwalają na pominięcie kilku biegów, proces zmiany przełożeń jest podobny do tego w I-Shift. . Brak przerwy w przekazywaniu mocy dotyczy wszystkich zmian biegów, z wyjątkiem tych wymagających przełączenia przekładni zakresów, czyli przejścia z biegu 6. na 7. i odwrotnie. . Płynne, łagodne zmiany biegów zmniejszają zużycie podzespołów napędowych i innych elementów pojazdu. . I-Shift Dual Clutch nie powoduje żadnej zmiany w zużyciu paliwa, w porównaniu z I-Shift. . Dual Clutch będzie dostępna w nowym Volvo FH, do wyboru, obok klasycznej I-Shift i manualnej skrzyni biegów.


(C) Truck.pl
40ton.net


Wto, 28.10.2014, 0:56
Profil

Postów: 82
Post Re: Dwusprzęgłowa skrzynia Volvo I-Shift Dual Clutch
Pytanie już do kierowców tych większych samochodów czy ktoś miał okazję jeździć już z taką skrzynią oraz jakie są jego wrażenia,czy generalnie widać poprawę czy też nie odczuwacie żądnej różnicy. Im więcej opinii tym oczywiście lepiej,zapraszamy do dyskusji:)


Pią, 14.11.2014, 12:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 693
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Dwusprzęgłowa skrzynia Volvo I-Shift Dual Clutch
W naszej firmie mamy ciężarówki Volvo z I-shiftem, ale są to tradycyjne, jednosprzęgłowe skrzynie. Mam nadzieję, że otrzymamy też i te dwusprzęgłowe, choć jeszcze nie słyszałem, by je oferowano na rynku amerykańskim. Ale rzecznik prasowy Volvo Trucks US powiedział, że się temu przyglądają... :D

Volvo Trucks’ U.S. spokesperson Brandon Borgna said in an emailed statement, "We continue to evaluate the technologies in Volvo's global portfolio to determine which make sense for our conventional products and customer needs in North America." ( http://www.trucktrend.com/features/news ... nsmission/ )

_________________
FORUM

YOU TUBE


Czw, 11.12.2014, 15:26
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com